Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 633 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SVENSKAMAGIC JUNIOR Årsmöteslotteriet Junior... Rabatt hos SJ ...
Kallelse till Årsmöte för SvenskaMagic Junior 2012
Senast läst: 07:28:53, 27/4 -24. Läst 8429 gånger.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

Kallelse till Årsmöte för SvenskaMagic Junior 2012 17:18:56, 3/6 -12  
Kallelse till årsmöte för föreningen SvenskaMagic Junior
17 juni -1 juli 2012

Välkommen till SvenskaMagic Juniors årsmöte 2012. Vi är en demokratiskt förening och vårt årsmöte är vårt högsta beslutande organ. Det är då du som medlem verkligen har chansen att påverka. Din åsikt är viktig för oss! Lär dig mer om föreningen här.

Ännu ett år med föreningen har gått till ända och det har hänt massa spännande saker. För första gången har vi infört en medlemsavgift och vi har också delat föreningen så att det numera finn en junior- och en seniorförening. Normalt har vi haft våra årsmöten IRL på Lincon men i år så krockade dock LinCon med GP Malmö. För att undvika en olycklig krock av årsmöte och GP så har styrelsen beslutat att vi ska ha årsmöte online. Vi kommer ha mötet i mötessystemet VoteIT som är speciellt utvecklat för att det ska gå att ha årsmöten via internet.

Mötet kommer pågå under 14 dagar via VoteIT-plattformen och det kommer finnas schemalagda omröstningar och frågestunder. Övrig tid fungerar mötet ungefär som ett forum.

Söndag den 17 juni startar vi mötet officiellt. Det kommer dock gå att logga in och kommentera och lägga förslag innan dess. Under mötet kommer nuvarande styrelse att avgå och en ny ska väljas. Sedan ska vi planera verksamheten för nästa år! Vi tar upp olika saker som ni som medlemmar har lagt fram i motioner eller direkt vid mötet. Kom dit laddade med entusiasm och massa fräscha idéer!

Du kommer inom kort få en inbjudan till vote-IT skickad till den e-post du har skrivit in här på sidan. När du skapat ett konto på vote-IT och loggar in kommer du få tillgång till Dagordning och andra handlingar rörande mötet. Se till att din e-post är riktigt samt kontrollera att din inbjudan inte fastnat i något filter.



Bli förtroendevald!

Vi söker personer som vill jobba med nästa års styrelse. I jobbet ingår att komma på möten (online), driva olika projekt och ständigt försöka komma på nya idéer för föreningen att syssla med. Vi söker dig som har tid över för att jobba nån timme eller två i veckan med ideellt arbete och som brinner för att göra något för Magic i Sverige. Vill du jobba betydligt mer så får du såklart det också! Känner du att du passar in eller kanske vill nominera någon till en post i nästa års styrelse? Hör av dig till junior@svenskamagic.com eller anmäl ditt intresse i denna tråden.

Vi söker även dig som vill hjälpa till med att granska verksamheten i rollen som revisor samt personer som vill delta i valberedningens arbete med att hitta nästa års förtroendevalda!


Motioner
Det är folk med idéer som driver vår förening framåt och vi vet att de allra flesta av er där ute har nån åsikt åt ena eller andra hållet angående vad vi i föreningen borde syssla med. Ju fler som kommer med fräscha idéer och åsikter desto större är chansen att ni blir bönhörda av den sittande styrelsen. Vi eftersöker motioner till årsmötet. Tveka inte att posta förslag på vårt forumbord eller till junior@svenskamagic.com. Det kommer också gå att lägga förslag direkt på vote-IT.


Delta i vårt lotteri
Som en bonus lottar vi ut massor av boosters och foils bland alla som deltar på mötet. Ju mer du deltar destå mer ökar din chans att vinna! Nu finns verkligen ingen anledning att agera soffliggare utan se till att delta, för allas skull.


Mvh Styrelsen 2011-2012

pelle - Ordförande
Scale - Vice Ordförande
Hoogard - Kassör
Xior - Sekreterare
Discus - Ledamot
RRWH - Ledamot
elof_the_mighty -ledamot
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Uppdaterad: 19:29:33, 3/6 -12

blacky
MEDLEM
Sävedalen
@svm s. 21/8 -11

30 rubriker
361 svar

1. Fusk, ni får ett till onlinemö... 19:42:54, 3/6 -12  
Fusk, ni får ett till onlinemöte att roa er med =)

Lycka till!
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

2. Hehe. Seniormötet var en trial... 20:21:10, 3/6 -12  
Hehe. Seniormötet var en trial-run
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
blacky
MEDLEM
Sävedalen
@svm s. 21/8 -11

30 rubriker
361 svar

3. Får hoppas ni slipper sånna jo... 21:05:17, 3/6 -12  
Får hoppas ni slipper sånna jobbiga personer som mig på juniormötet så skall det nog flyta på smärtfritt ;)
turbokill
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 21/3 -10

51 rubriker
234 svar

4. Det här ska bli kul :) ... 21:09:20, 3/6 -12  
Det här ska bli kul :)
Pastahman
MEDLEM
Umeå
@svm s. 5/10 -11

43 rubriker
190 svar

5. priser i form av utlottning!! ... 21:54:38, 3/6 -12  
priser i form av utlottning!! Woohoo
 
Se upp! Där flög en ko med stålhättekängor!
pelle

Rakdos
REDAX
JUDGE L1
Uppsala
@svm s. 24/11 -01

1075 rubriker
3983 svar

6. Jag hoppas vi får en massa job... 22:13:00, 3/6 -12  
blacky skrev 21:05, 3/6 -12 Får hoppas ni slipper sånna jobbiga personer som mig på juniormötet så skall det nog flyta på smärtfritt

Jag hoppas vi får en massa jobbiga personer som dig på juniormötet. Folk med åsikter är ju väldigt positivt!

Kul med en person med en annan föreningsbakgrund som har en lite annan syn på hur saker ska fungera också, det leder till intressanta synpunkter.
 
"Trying is the first step towards failure"
-Homer Simpson

KAVU-mästare 2011.
Scale
REDAX
MODERATOR
FSVM - REVISOR
Vikingstad
@svm s. 1/6 -05

333 rubriker
6195 svar

7. Jag håller helt med Pelle. Tän... 00:33:55, 4/6 -12  
pelle skrev 22:13, 3/6 -12
blacky skrev 21:05, 3/6 -12 Får hoppas ni slipper sånna jobbiga personer som mig på juniormötet så skall det nog flyta på smärtfritt ;)

Jag hoppas vi får en massa jobbiga personer som dig på juniormötet. Folk med åsikter är ju väldigt positivt!

Kul med en person med en annan föreningsbakgrund som har en lite annan syn på hur saker ska fungera också, det leder till intressanta synpunkter.

Jag håller helt med Pelle. Tänk vad tråkigt för oss som har skapat ett möte om ingen vill delta!
 
Maila mig gärna frågor eller om du är intresserad av att bli domare! Läs gärna mer här
Köper gamla displayer och boosters, interna mig!
Spela spells och abilities
Var är skogen?
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

8. I'll be there :P... 16:38:28, 6/6 -12  
I'll be there :P
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

9. Till alla medlemmar i Junior. ... 18:14:43, 17/6 -12  
Till alla medlemmar i Junior. Nu har vi startat vårt årsmöte. Ni bör alla ha fått en inbjudan till vote-IT skickad till den e-postadress ni angivit här på SvM.

Om ni inte fått något inbjudan, kontrollera att den inte fastnat i ert spamfilter. Om ni inte har access till den mail ni angivit av diverse skäl kan ni kontakta Hoogard, pelle eller Scale så ser de till att ni får en inbjudan till en annan mail.


Fina priser i form av boosters och foils lottas ut bland de som deltar mest på mötet.


Imorgon börjar vi med de första omröstningarna! Redan nu kan ni gå in och diskutera och lägga förslag. Ses där!

mvh

Styrelsen Junior
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Mikuchan
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 4/10 -10

11 rubriker
36 svar

10. Vart tog utlottningen av godsa... 23:49:44, 11/8 -12  
Vart tog utlottningen av godsaker vägen? :)
Finns den i planerna?
Inte för att vara greedy och otålig eller något..
Men det var ett tag sedan mötet avslutades nu ;)

Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

11. Det är på gång. Semestertider ... 19:21:25, 14/8 -12  
Det är på gång. Semestertider gör att allt går långsamt, men vi har inte glömt bort det. tack för påminnelsen dock.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
blacky
MEDLEM
Sävedalen
@svm s. 21/8 -11

30 rubriker
361 svar

12. På tal om det, vi som redan de... 21:43:38, 14/8 -12  
På tal om det, vi som redan deltagit i en utlottning (senior), när är det tänkt att vi får våra vinster?
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

13. När vi hittar Scale från den h... 17:15:44, 15/8 -12  
När vi hittar Scale från den håla han grävt ner sig i

Ber alla om att ha lite extra tålamod. Det har varit mycket privat för oss som hanterar detta, därför det drar ut på tiden. Vi ber om ursäkt för detta och hoppas ni har överseende.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
blacky
MEDLEM
Sävedalen
@svm s. 21/8 -11

30 rubriker
361 svar

14. Kunde inte låta bli att skriva... 18:19:09, 15/8 -12  
Kunde inte låta bli att skriva, men förstår att det finns reella skäl i bakgrunden då Scale, som tidigare gånger jag PMat honom svarat direkt, inte fått iväg ett svar på över en månad. =)

Hoppas bara det är ett positivt skäl som håller honom ifrån datorn såpass länge...
Mikuchan
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 4/10 -10

11 rubriker
36 svar

15. Det är lugnt och förståeligt :... 23:51:17, 15/8 -12  
Det är lugnt och förståeligt :)
Alla kan vi ha privata saker för oss.
Bara påminner så det inte är bortglömt :P
Mikuchan
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 4/10 -10

11 rubriker
36 svar

16. Blir det måhända Return to Rav... 18:44:30, 13/9 -12  
Blir det måhända Return to Ravnica i prisutdelningen? :)
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

17. Om Scale fortsätter sega så är... 11:50:41, 14/9 -12  
Om Scale fortsätter sega så är det mycket möjligt hehe. Återigen, tack för visat tålamod.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
blacky
MEDLEM
Sävedalen
@svm s. 21/8 -11

30 rubriker
361 svar

18. För egen del skulle jag nästan... 12:10:07, 14/9 -12  
För egen del skulle jag nästan kunna tänka mig att be Scale "sega" lite till så jag får RtR istället för AVR. Känns mer praktiskt sen jag börjat min nya "tradition" att köra en hemmadraft per aktivt set...
Mikuchan
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 4/10 -10

11 rubriker
36 svar

19. Jag tar faktiskt jättegärna Rt... 20:53:55, 14/9 -12  
Jag tar faktiskt jättegärna RtR istället för tidigare ifall jag blir med på prislistan. Vi är ändå så nära nu så det spelar ingen större roll om vi väntar lite till :)
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

20. Jag skulle vilja veta om man v... 22:50:54, 14/9 -12  
Jag skulle vilja veta om man var med på prispallen alls :P
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!