Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 673 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ARTIKEL-FEEDBACK [Feedback] PPTQ Tales Part IV:... [Feedback] Summer Magic: Vinta ...
[Feedback] Team Squattelhaups presenterar: Tribelander
Senast läst: 00:39:11, 26/4 -24. Läst 14210 gånger.
Zoler
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 5/9 -10

1 rubriker
25 svar
BANNAD
Från: att skapa nya bizzar och bjuda på auktioner
Sedan: 2012-12-26
T.o.m: 2112-01-26


81. Om man spelar en Angel tribe o... 20:29:44, 1/2 -11  
Om man spelar en Angel tribe och kör med Emeria Angel får man köra med bird tokensarna då?
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

82. Du får göra vad du vill som du... 20:40:32, 1/2 -11  
Zoler skrev 20:29, 1/2 -11 Om man spelar en Angel tribe och kör med Emeria Angel får man köra med bird tokensarna då?

Du får göra vad du vill som du tycker passar triben, det är ett casualformat.
svampe

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 21/5 -09

36 rubriker
69 svar

83. Jag tycker massa saker nu.... 07:17:02, 9/2 -11  
Jag tycker massa saker nu.
svampe

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 21/5 -09

36 rubriker
69 svar

84. alla vi i bullerbyns senaste f... 07:24:58, 9/2 -11  
alla vi i bullerbyns senaste format liksom. HAHAHAHAAA dog
svampe

Simic
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 21/5 -09

36 rubriker
69 svar

85. Derp... 07:26:45, 9/2 -11  
Powerload skrev 20:40, 1/2 -11
Zoler skrev 20:29, 1/2 -11 Om man spelar en Angel tribe och kör med Emeria Angel får man köra med bird tokensarna då?

Du får göra vad du vill som du tycker passar triben, det är ett casualformat.

Derp
dragonwarriors
MEDLEM
Lund
@svm s. 17/12 -07

10 rubriker
15 svar

86. Götte format. Ska göra en ängl... 17:05:57, 11/2 -11  
Götte format. Ska göra en ängla lek :) Får mana acceleration spells användas som typ Lotus Bloom, Lotus petal?
 
"Burn them, burn them, burn them!!!"
Uppdaterad: 17:55:47, 11/2 -11
GTO
MEDLEM
Ljungskile
@svm s. 27/2 -03

83 rubriker
2290 svar

87. Japp det far dom. ... 17:44:50, 13/2 -11  
dragonwarriors skrev 17:05, 11/2 -11 Götte format. Ska göra en ängla lek Får mana acceleration spells användas som typ Lotus Bloom, Lotus petal?

Japp det far dom.
 
한국 여자 진짜 좋아!
anthrox
TOMTE
Eksjö
@svm s. 16/4 -04

520 rubriker
12070 svar

88. "+ Antekort (förutom Rebirth f... 19:52:11, 11/5 -11  
"+ Antekort (förutom Rebirth förstås, som är legal)"

Hur funkar det här rent tekniskt? Ska man anta sitt kort, eller blir det bara rfg, eller vad?
 
7
Wannabe-skribent för 1kb.se

"I CAN simply walk into Mordor."
Team Kaffebryggers
414448
MEDLEM
@svm s. 7/8 -06

226 rubriker
7656 svar

89. Om man vill ha 20 liv får man ... 16:47:05, 13/5 -11  
Om man vill ha 20 liv får man anta ett kort, som sedan vinnaren blir ägare av. Om man inte vill anta ett kort får man vara så god att ligga kvar på samma life total.
 
Team Squattelhaups - Slump och fusk!
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

90. XD... 14:12:44, 14/5 -11  
XD
TharaThas

Selesnya
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 15/7 -10

109 rubriker
977 svar

91. finns det någon bra plats att ... 13:34:13, 6/2 -13  
finns det någon bra plats att hitta leklistor på i tribelander?

Håller på med en Shaman lek, men behöver lite ideer
 
Tharathas The Forgotten

Spelsugen och bor i närheten av Finspång?
Hör av dig så får du info om nästa spelkväll med vår förening!
414448
MEDLEM
@svm s. 7/8 -06

226 rubriker
7656 svar

92. Jag skulle börja med att kolla... 13:47:25, 6/2 -13  
Jag skulle börja med att kolla här (sökning på "tribelander" i leklådan).
 
Team Squattelhaups - Slump och fusk!
TharaThas

Selesnya
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 15/7 -10

109 rubriker
977 svar

93. ah, tack så mycket :) fanns j... 14:12:49, 6/2 -13  
ah, tack så mycket
fanns ju tillockmed en shaman lek
 
Tharathas The Forgotten

Spelsugen och bor i närheten av Finspång?
Hör av dig så får du info om nästa spelkväll med vår förening!
DarthCl4p

Golgari
MEDLEM
Värnamo
@svm s. 10/10 -17

1 rubriker
4 svar

94. Hey, Som det står/stod kan m... 21:08:05, 14/10 -17  
Hey,
Som det står/stod kan man ha Nissa, voice of Zendikar till en plant lek?
Jokemon

Simic
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 20/4 -07

361 rubriker
8050 svar

95. Jepp! Hon flög rakt in i min n... 21:54:30, 14/10 -17  
Jepp! Hon flög rakt in i min när hon kom.
 
"Det är så kaffebryggigt att jag nästan börjar gråta."
- Anthrox

Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers, You Can Sleep When You're Dead.
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

96. Är det regler och banlista frå... 12:07:21, 4/1 -18  
Är det regler och banlista från denna tråden som är de "officiella"? Eller finns det en nyare mer uppdaterad lista?

Dessutom: Kan man bygga en tribe-class lek? Som t.ex. Cat-soldiers, förutsatt att alla creatures har båda kan man då unrestricta både cat och soldier spells? Vad händer om man vill bygga human-soldier där humans egentligen är bannade? Får man snällt hålla sig till soldier-synergier då?
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
mg

Izzet
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 17/2 -05

258 rubriker
11995 svar

97. Det har ändrats lite sen denna... 15:35:53, 4/1 -18  
jd skrev 12:07, 4/1 -18 Är det regler och banlista från denna tråden som är de "officiella"? Eller finns det en nyare mer uppdaterad lista?

Dessutom: Kan man bygga en tribe-class lek? Som t.ex. Cat-soldiers, förutsatt att alla creatures har båda kan man då unrestricta både cat och soldier spells? Vad händer om man vill bygga human-soldier där humans egentligen är bannade? Får man snällt hålla sig till soldier-synergier då?

Det har ändrats lite sen denna artikeln :) Reglerna är uppdaterade i denna blogposten: http://oldschool-mtg.blogspot.no/2015/07/tribelander.html

Det finns också ett ganska nyskapat Tribelander-bord på svm, säg till om du vill ha invite.

edit: Missade att svara på den andra frågan ;) Gällande två types: Om du vill bygga f.eks. en Cat Warrior lek (vilket jag faktiskt har sett en person spela) så ger det snarare mer restriktioner än mindre. Då måste alla kort vara både cats och warriors, du kan inte spela f.eks. 4 Savannah Lions och 4 Boldwyr Intimidator i samma lek. Eller var frågan om man kan spela Veteran's Armaments som 4-of i en Cat Soldier lek? Uuh, där skulle jag säga sure för min del. Du kan ju alltid argumentera att det är en Soldier-lek där alla varelser har rasen Cat.

Human Soldier lekar är på samma sätt ok. Och om du vill spela f.eks. en Human Knights lek så är ju synergierna som ges från f.eks. Riders of Gavony givetvis ok. Men du kan inte bygga en lek där den enda gemensamma nämaren är Humans, de måste i så fall ha något mer som förenar dem (det finns över 2,000 humans i Magic, så det är en lite för flexibel tribe för att vara ok som själv).
 
Team Squattelhaups! - Slump och Fusk
Uppdaterad: 15:49:51, 4/1 -18
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

98. Tack för det snabba svaret, då... 17:31:45, 4/1 -18  
mg skrev 15:35, 4/1 -18
jd skrev 12:07, 4/1 -18 Är det regler och banlista från denna tråden som är de "officiella"? Eller finns det en nyare mer uppdaterad lista?

Dessutom: Kan man bygga en tribe-class lek? Som t.ex. Cat-soldiers, förutsatt att alla creatures har båda kan man då unrestricta både cat och soldier spells? Vad händer om man vill bygga human-soldier där humans egentligen är bannade? Får man snällt hålla sig till soldier-synergier då?

Det har ändrats lite sen denna artikeln Reglerna är uppdaterade i denna blogposten: http://oldschool-mtg.blogspot.no/2015/07/tribelander.html

Det finns också ett ganska nyskapat Tribelander-bord på svm, säg till om du vill ha invite.

edit: Missade att svara på den andra frågan Gällande två types: Om du vill bygga f.eks. en Cat Warrior lek (vilket jag faktiskt har sett en person spela) så ger det snarare mer restriktioner än mindre. Då måste alla kort vara både cats och warriors, du kan inte spela f.eks. 4 Savannah Lions och 4 Boldwyr Intimidator i samma lek. Eller var frågan om man kan spela Veteran's Armaments som 4-of i en Cat Soldier lek? Uuh, där skulle jag säga sure för min del. Du kan ju alltid argumentera att det är en Soldier-lek där alla varelser har rasen Cat.

Human Soldier lekar är på samma sätt ok. Och om du vill spela f.eks. en Human Knights lek så är ju synergierna som ges från f.eks. Riders of Gavony givetvis ok. Men du kan inte bygga en lek där den enda gemensamma nämaren är Humans, de måste i så fall ha något mer som förenar dem (det finns över 2,000 humans i Magic, så det är en lite för flexibel tribe för att vara ok som själv).

Tack för det snabba svaret, då vet jag var jag kan få tag på aktuella regler. Angående andra frågan menade jag så klart non-creature spells. 4 Snakeform är ju ok i snakes, likaså 4 Sosuke's Summons. Spelar man då human knights som du säger, får man ha en eller fyra Veteran's Armament? Mina exempel på dubbla tribes tog jag rakt ur luften, så kommer inte på några bra exempel där just nu.

Trobelanderbordet låter ju som ett bra ställe att fortsätta diskutera på, skicka gärna invite när du får möjlighet.
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd
mg

Izzet
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 17/2 -05

258 rubriker
11995 svar

99. Ah, förstår :) Den regeln har ... 19:45:16, 4/1 -18  
jd skrev 17:31, 4/1 -18
mg skrev 15:35, 4/1 -18
jd skrev 12:07, 4/1 -18 Är det regler och banlista från denna tråden som är de "officiella"? Eller finns det en nyare mer uppdaterad lista?

Dessutom: Kan man bygga en tribe-class lek? Som t.ex. Cat-soldiers, förutsatt att alla creatures har båda kan man då unrestricta både cat och soldier spells? Vad händer om man vill bygga human-soldier där humans egentligen är bannade? Får man snällt hålla sig till soldier-synergier då?

Det har ändrats lite sen denna artikeln :) Reglerna är uppdaterade i denna blogposten: http://oldschool-mtg.blogspot.no/2015/07/tribelander.html

Det finns också ett ganska nyskapat Tribelander-bord på svm, säg till om du vill ha invite.

edit: Missade att svara på den andra frågan ;) Gällande två types: Om du vill bygga f.eks. en Cat Warrior lek (vilket jag faktiskt har sett en person spela) så ger det snarare mer restriktioner än mindre. Då måste alla kort vara både cats och warriors, du kan inte spela f.eks. 4 Savannah Lions och 4 Boldwyr Intimidator i samma lek. Eller var frågan om man kan spela Veteran's Armaments som 4-of i en Cat Soldier lek? Uuh, där skulle jag säga sure för min del. Du kan ju alltid argumentera att det är en Soldier-lek där alla varelser har rasen Cat.

Human Soldier lekar är på samma sätt ok. Och om du vill spela f.eks. en Human Knights lek så är ju synergierna som ges från f.eks. Riders of Gavony givetvis ok. Men du kan inte bygga en lek där den enda gemensamma nämaren är Humans, de måste i så fall ha något mer som förenar dem (det finns över 2,000 humans i Magic, så det är en lite för flexibel tribe för att vara ok som själv).

Tack för det snabba svaret, då vet jag var jag kan få tag på aktuella regler. Angående andra frågan menade jag så klart non-creature spells. 4 Snakeform är ju ok i snakes, likaså 4 Sosuke's Summons. Spelar man då human knights som du säger, får man ha en eller fyra Veteran's Armament? Mina exempel på dubbla tribes tog jag rakt ur luften, så kommer inte på några bra exempel där just nu.

Trobelanderbordet låter ju som ett bra ställe att fortsätta diskutera på, skicka gärna invite när du får möjlighet.

Ah, förstår :) Den regeln har faktiskt ändrats för att göra lekkonstruktionen lite tydligare. Så nu är även kort som Snakeform restrictade i Snakes (och även kort som Orzhov Keyrune i Thrulls; allt utom länder som inte har creature typen på kortets type-line är restrictat).

Skickar en invite till bordet.
 
Team Squattelhaups! - Slump och Fusk
jd
MEDLEM
@svm s. 26/5 -05

49 rubriker
1156 svar

100. Okej, då är jag med på nya reg... 21:29:47, 4/1 -18  
mg skrev 19:45, 4/1 -18
jd skrev 17:31, 4/1 -18
mg skrev 15:35, 4/1 -18
jd skrev 12:07, 4/1 -18 Är det regler och banlista från denna tråden som är de "officiella"? Eller finns det en nyare mer uppdaterad lista?

Dessutom: Kan man bygga en tribe-class lek? Som t.ex. Cat-soldiers, förutsatt att alla creatures har båda kan man då unrestricta både cat och soldier spells? Vad händer om man vill bygga human-soldier där humans egentligen är bannade? Får man snällt hålla sig till soldier-synergier då?

Det har ändrats lite sen denna artikeln Reglerna är uppdaterade i denna blogposten: http://oldschool-mtg.blogspot.no/2015/07/tribelander.html

Det finns också ett ganska nyskapat Tribelander-bord på svm, säg till om du vill ha invite.

edit: Missade att svara på den andra frågan Gällande två types: Om du vill bygga f.eks. en Cat Warrior lek (vilket jag faktiskt har sett en person spela) så ger det snarare mer restriktioner än mindre. Då måste alla kort vara både cats och warriors, du kan inte spela f.eks. 4 Savannah Lions och 4 Boldwyr Intimidator i samma lek. Eller var frågan om man kan spela Veteran's Armaments som 4-of i en Cat Soldier lek? Uuh, där skulle jag säga sure för min del. Du kan ju alltid argumentera att det är en Soldier-lek där alla varelser har rasen Cat.

Human Soldier lekar är på samma sätt ok. Och om du vill spela f.eks. en Human Knights lek så är ju synergierna som ges från f.eks. Riders of Gavony givetvis ok. Men du kan inte bygga en lek där den enda gemensamma nämaren är Humans, de måste i så fall ha något mer som förenar dem (det finns över 2,000 humans i Magic, så det är en lite för flexibel tribe för att vara ok som själv).

Tack för det snabba svaret, då vet jag var jag kan få tag på aktuella regler. Angående andra frågan menade jag så klart non-creature spells. 4 Snakeform är ju ok i snakes, likaså 4 Sosuke's Summons. Spelar man då human knights som du säger, får man ha en eller fyra Veteran's Armament? Mina exempel på dubbla tribes tog jag rakt ur luften, så kommer inte på några bra exempel där just nu.

Trobelanderbordet låter ju som ett bra ställe att fortsätta diskutera på, skicka gärna invite när du får möjlighet.

Ah, förstår Den regeln har faktiskt ändrats för att göra lekkonstruktionen lite tydligare. Så nu är även kort som Snakeform restrictade i Snakes (och även kort som Orzhov Keyrune i Thrulls; allt utom länder som inte har creature typen på kortets type-line är restrictat).

Skickar en invite till bordet.

Okej, då är jag med på nya reglerna. Får bygga om lite i mina lekar då, har en snakelek som kört 4of av både sosuke's summons och snakeform, nu får jag plats till massa annat mys

och tack för inviten till bordet!
 
Titta gärna in i min PtP-liknande bytestråd

danols presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Vårauktion! Allt startar på halva BO! Foils, Staples, Bös!

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

Yavimaya Coast (FN, Foil) 10:- Buyout: 20:-

Birds of Paradise (EX, Foil) 125:- Buyout: 250:-

Birds of Paradise (EX) 35:- Buyout: 70:-

Birds of Paradise (FN, Foil) 95:- Buyout: 190:-

Birds of Paradise (EX) 35:- Buyout: 70:-

Birds of Paradise (FN) 35:- Buyout: 70:-

Birds of Paradise (EX, Foil) 125:- Buyout: 250:-

Blood Crypt (EX) 75:- Buyout: 150:-

Mox Opal (Foil) 650:- Buyout: 1300:-

Utopia Sprawl (Foil) 75:- Buyout: 150:-

Utopia Sprawl (Foil) 75:- Buyout: 150:-

Utopia Sprawl (EX, Foil) 60:- Buyout: 120:-

Utopia Sprawl (EX, Foil) 60:- Buyout: 120:-

Didgeridoo (FN) 62:- Buyout: 120:-

Didgeridoo (GD) 55:- Buyout: 110:-

Blackcleave Cliffs (FN) 25:- Buyout: 50:-

Time Warp (EX, Foil) 225:- Buyout: 450:-

Questing Phelddagrif (FN, Foil) 25:- Buyout: 50:-

Chandra, Torch of Defiance (Japanska, Foil) 450:- Buyout: 900:-

Chandra, Torch of Defiance (Japanska, Foil) 450:- Buyout: 900:-


BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!