Magic the Gathering
Magic the Gathering33976 medlemmar 685 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Mutate på unearth... Liberator, Urza's Battlethopte ...
Yuriko, the Tiger's Shadow
Senast läst: 17:28:21, 29/1 -23. Läst 331 gånger.
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

63 rubriker
430 svar

Yuriko, the Tiger's Shadow 15:22:04, 10/1 -23  
Hej!

Skall göra om min EDH-lek innehållande ovanstående general (Yuriko, the Tiger's Shadow)

Dock har jag lite fråga om just combatdamage;

* Jag har attackerat med Yuriko och ytterligare 2 ninjor säger vi. Yuriko blir blockad och dör av combat damge och dom andra 2 går igenom. Visst kan jag då ninja in Yuriko i combatens clean up phase ?

*Om ovanstående stämmer vilket jag tror och läst gör då Yuriko skadan eller kommer den bara in och skadan från creaturen jag tar upp består ?

* Jag går igenom med 3 st ninjor och då trickas Yuriko likt ovan. Då drar jag 1 kort och samma kort triggar så 3 gånger ? Säg att det är Dark Ritual, då gör jag 3 i skada ? (1x3)

Hoppas ni förstår min rappakalja :)

Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - KASSöR
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

746 rubriker
9350 svar

1. 1. Ja, du kan ninja in Yuriko ... 21:35:23, 10/1 -23  
1. Ja, du kan ninja in Yuriko efter att skada delats ut...

2. Den kommer ta skadan från varelsen som var där innan... då Yuriko inte kan komma in innan dess skada ska fördelas eftersom hon då är på Battlefield.

3. Varje Ninja som går igenom triggar Yurikos ability. Du har alltså tre Yuriko triggers på stacken och visar då exempelvis först Dark Ritual och sedan är ritualen på handen och du gör om samma sak igen och igen...
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
Uppdaterad: 21:35:56, 10/1 -23
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

63 rubriker
430 svar

2. Kanon! Det är lite rörigt m... 08:15:04, 11/1 -23  
Discus skrev 21:35, 10/1 -23 1. Ja, du kan ninja in Yuriko efter att skada delats ut...

2. Den kommer ta skadan från varelsen som var där innan... då Yuriko inte kan komma in innan dess skada ska fördelas eftersom hon då är på Battlefield.

3. Varje Ninja som går igenom triggar Yurikos ability. Du har alltså tre Yuriko triggers på stacken och visar då exempelvis först Dark Ritual och sedan är ritualen på handen och du gör om samma sak igen och igen...

Kanon!

Det är lite rörigt med combatsstep så det även blir annorlunda med säg first strike ?

3. Du drar alltså 3 kort ? Trodde den triggade på samma kort
Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

60 rubriker
1320 svar

3. Självklart får du tre kort, tr... 09:40:19, 11/1 -23  
Dalaria skrev 08:15, 11/1 -23
Discus skrev 21:35, 10/1 -23 1. Ja, du kan ninja in Yuriko efter att skada delats ut...

2. Den kommer ta skadan från varelsen som var där innan... då Yuriko inte kan komma in innan dess skada ska fördelas eftersom hon då är på Battlefield.

3. Varje Ninja som går igenom triggar Yurikos ability. Du har alltså tre Yuriko triggers på stacken och visar då exempelvis först Dark Ritual och sedan är ritualen på handen och du gör om samma sak igen och igen...

Kanon!

Det är lite rörigt med combatsstep så det även blir annorlunda med säg first strike ?

3. Du drar alltså 3 kort ? Trodde den triggade på samma kort

Självklart får du tre kort, tre aktiveringar = visa ett kort och lägg det på handen och gör detta tre gånger. Notera även att du inte drar korten utan förflyttar dem till handen, så du kommer runt en massa trötta kort som tycker att ingen ska ha kul. Yuriko är för övrigt brutalt bruten och hysteriskt bannad i duel commander.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
Dalaria

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 13/8 -11

63 rubriker
430 svar

4. Alla tiders, tack! lite rul... 09:51:45, 11/1 -23  
Skopsen skrev 09:40, 11/1 -23
Dalaria skrev 08:15, 11/1 -23
Discus skrev 21:35, 10/1 -23 1. Ja, du kan ninja in Yuriko efter att skada delats ut...

2. Den kommer ta skadan från varelsen som var där innan... då Yuriko inte kan komma in innan dess skada ska fördelas eftersom hon då är på Battlefield.

3. Varje Ninja som går igenom triggar Yurikos ability. Du har alltså tre Yuriko triggers på stacken och visar då exempelvis först Dark Ritual och sedan är ritualen på handen och du gör om samma sak igen och igen...

Kanon!

Det är lite rörigt med combatsstep så det även blir annorlunda med säg first strike ?

3. Du drar alltså 3 kort ? Trodde den triggade på samma kort

Självklart får du tre kort, tre aktiveringar = visa ett kort och lägg det på handen och gör detta tre gånger. Notera även att du inte drar korten utan förflyttar dem till handen, så du kommer runt en massa trötta kort som tycker att ingen ska ha kul. Yuriko är för övrigt brutalt bruten och hysteriskt bannad i duel commander.

Alla tiders, tack!

lite ruligt med wording ibland tycker jag, i det här fallet "a ninja"

Ja den är bruten, lyckligtvis spelar jag casualmagic för det mesta :)

endbringer presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Skaffa dina Revised Duals idag!

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

Volcanic Island (EX) 4650:- Buyout: 6000:-

Volcanic Island (EX) 4550:- Buyout: 6000:-

Bayou (EX) 2800:- Buyout: 3800:-

Bayou (EX) 2750:- Buyout: 3800:-

Underground Sea (GD) 4050:- Buyout: 5500:-

Tropical Island (FN) 3550:- Buyout: 4400:-

Tropical Island (FN) 3400:- Buyout: 4400:-


BYT BORD TILL


 
  Phyrexia: All Will Be One Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!