Magic the Gathering
Magic the Gathering33757 medlemmar 719 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Magus of the bridge + tokens... Megatog + Pyrite Spellbomb ...
Sprouting Phytohydra och Porcuparrot och Pollywog Symbiote
Senast läst: 22:01:37, 3/10 -22. Läst 201 gånger.
yohaan81
MEDLEM
Örebro
@svm s. 10/4 -09

228 rubriker
485 svar

Sprouting Phytohydra och Porcuparrot och Pollywog Symbiote 22:58:23, 8/9 -22  
Hur funkar detta.

Sprouting Phytohydra och Porcuparrot.

om ja förstår Mutate rätt så blir den en del av djuret och ses som "ett" den är ett djur med alla samlade abilites. och den andra delen som avgör är vilket djur som ligger först, för det blir namnet den håller och power/toughness.

och Sprouting Phytohydra tolkar jag som att den får jag valet att göra en kopia av om den tar skada, och tillsammans om jag låter djuret heta Sprouting Phytohydra som är en 0/2 med abilityn mutate men även tap abilityn gör x skada baserat på antal mutate som djuret gjort.

den första riktiga har ju då gjort 1 mutate. och låt säga att den tappas för o skjuta sig själv, den ser den gör 1skada, den gör en kopia på sig själv, och jag borde få en 0/2 med mutate och tap deal x damage baserat på antalet mutate...
MEN jag antar att den inte har med någon historia i kopian, då den är skapad som vad den var. eller räknar den som att kopian har blivit mutate 1ggr. och då också kan skjuta för 1.
eller får man en kopia som har allt, men som inte har någon historia av mutate och därmed skjuter för 0. (precis som om man spelat in Porcuparrot för vanlig kostnad.

man får ju fler mutate options på brädet, men kanske inte kan nå tap skadan enligt mutate.

däremot finns ju då Pollywog Symbiote som sänker kostnaden. och borde kunna bli massor med sådanna vid skada o kopior etc.

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

87 rubriker
2122 svar

1. Tror du har helt rätt. När et... 15:02:07, 9/9 -22  
Tror du har helt rätt.
När ett kort nämner sig själv med sitt namn betyder det -This Card-, det spelar alltså ingen roll om den råkar heta något annat för tillfället.

När du kopierar saker så kommer den att se hela den muterade varelsen, med förmågor och allt. Kopian kommer dock inte att ha muterat någonting. Det är en status, vilket inte kopieras. Så kopian skjuter för 0.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)

Rodro presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion ZNR STREETS DOMU STRIXHAVEN D&D INNNISTRAD MH2 DM2 och mer..

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

Void Rend 40:- Buyout: 50:-

Brainstorm 75:- Buyout: 100:-

Lord Xander, the Collector 40:- Buyout: 55:-

Circle of Dreams Druid 100:- Buyout: 150:-

Circle of Dreams Druid 100:- Buyout: 150:-

Demilich 100:- Buyout: 150:-

Lotus Cobra 45:- Buyout: 50:-

Lotus Cobra 45:- Buyout: 50:-

Lotus Cobra 55:- Buyout: 75:-

Lotus Cobra 55:- Buyout: 65:-

Lotus Cobra 45:- Buyout: 50:-

Endless Detour 10:- Buyout: 15:-

Sanctuary Warden 45:- Buyout: 55:-

Riverglide Pathway // Lavaglide Pathway 45:- Buyout: 70:-

Ranger Class 65:- Buyout: 85:-

Ranger Class 65:- Buyout: 85:-

Soul of Emancipation 4:- Buyout: 8:-

Tainted Adversary (Foil) 80:- Buyout: 100:-

Magus of the Moon (Foil) 99:- Buyout: 110:-

Flameskull 25:- Buyout: 35:-


BYT BORD TILL


 
  Dominaria United! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!