Magic the Gathering
Magic the Gathering33658 medlemmar 742 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Imoen... Sacrifice som additional cost ...
Lethal Schemes?
Senast läst: 15:03:12, 8/8 -22. Läst 279 gånger.
HerrLennebo

Golgari
MEDLEM
Malmö
@svm s. 4/2 -15

4 rubriker
17 svar

Lethal Schemes? 02:11:21, 23/7 -22  
Om jag spelar en Lethal Scheme och betalar med full convoke kostnad (jag tappar fyra stycken 2/2 black zombie tokens) på en motståndares grizzly bears och motståndaren svarar med att spela en glint, får jag fortfarande connivea fyra gånger eller (som jag misstänker) i och med att spellen i fråga inte har ett legalt mål så misslyckas den med att resolva propert och jag får inte connivea. En regelfråga som har återkommit vid det lokala EDH borden.
 
"Nocturnal majesty,
Sworn to black we'll always be."
Uppdaterad: 04:18:38, 23/7 -22

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

87 rubriker
2116 svar

1. Är effekten en del spellen, (... 08:58:36, 23/7 -22  
Är effekten en del spellen, (alltså inte något som triggar av du spelar den tex Captured Sunlight cascade)? Ja.
Alltså måste spellen resolva för att du ska få effekten, det är det som resolv betyder. Inte att delar resolvar men inte andra :)

Inga legala targets, resolvar inte. Du har helt rätt.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 09:00:31, 23/7 -22
HerrLennebo

Golgari
MEDLEM
Malmö
@svm s. 4/2 -15

4 rubriker
17 svar

2. Super, tack för svaret!... 18:31:06, 23/7 -22  
Super, tack för svaret!
 
"Nocturnal majesty,
Sworn to black we'll always be."
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!