Magic the Gathering
Magic the Gathering32103 medlemmar 780 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR När avläses +1/+1 counters på ... Extra regelfråga om Hardened S ...
Oko + Soulbound
Senast läst: 05:12:50, 7/4 -20. Läst 744 gånger.
Jellon
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 14/12 -11

29 rubriker
87 svar

Oko + Soulbound 00:56:44, 2/2 -20  
Hej! Som rubriken lyder, vad händer om 2 creatures är Soulbounded (?) och Oko gör aen av dessa creatures till en Elk? Googlade runt men lyckades inte hitta något definitivt svar. Vad gäller? Tappar de Soulboud eller ej?

MODediterat för att länka kort. gör det mycket lättare & snabbare att kolla upp saker.

Oko, Thief of Crowns Nearheath Pilgrim


Uppdaterad: 02:54:43, 2/2 -20

Rumpshear

Golgari
MEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 30/1 -16

77 rubriker
185 svar

1. Soulbond är en triggered abili... 01:38:31, 2/2 -20  
Soulbond är en triggered ability, så jag antar att bandet släpper när en av själsförvanterna blir älgade. Bra om någon mer kvalificerad kan bekräfta dock.
 
Jag ska jaga dig tills du blir en blöt fläck, och den fläcken ska jag torka och sätta in i ett album, och det albumet ska jag slå in i ett paket och ge din mamma i julklapp!
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

60 rubriker
1813 svar

2. De fortsätter att vara pairade... 03:00:24, 2/2 -20  
De fortsätter att vara pairade. Det är en slags status, inte en förmåga.

Dock så kommer förmågan som soulbound-creatures ger att på timestamp sluta gälla.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

502 rubriker
8656 svar

3. Så den ena varelsen som inte h... 08:09:30, 2/2 -20  
Choper skrev 03:00, 2/2 -20 De fortsätter att vara pairade. Det är en slags status, inte en förmåga.

Dock så kommer förmågan som soulbound-creatures ger att på timestamp sluta gälla.

Så den ena varelsen som inte har förvandlats till elk har (ensam) kvar förmågan?

Och man kan senare para ihop Elken med någon annan soulbondare och då får den en ability?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har ett och annat kort och uppdaterar min have!
Numera har jag swish!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

60 rubriker
1813 svar

4. Ja. Elken är fortfarande pa... 10:19:53, 2/2 -20  
Ja.

Elken är fortfarande parad med något, så du måste först se till att den blir unpaired först.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

303 rubriker
8031 svar

5. Nightshade Peddler är pairad m... 13:45:22, 2/2 -20  
Nightshade Peddler är pairad med Squire

Nightshade Peddler blir Elk, Squire har deathtuch?

Squire dör, jag spelar Nearheath Pilgrim som parar med Elk, vilka förmågor har nu min Pilgrim och min Elk?
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO
Uppdaterad: 13:46:52, 2/2 -20
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

60 rubriker
1813 svar

6. Hum. Var för inne i att man gj... 21:38:07, 3/2 -20  
Hum. Var för inne i att man gjorde den som blev pairad till en älg.
Om du gör om den som har soulbound abilityn till en älg så kommer den inte längre att ha förmågan som ger dem båda en ability.

Så ingen deathtouch i fallet Nightshade Peddler.

Om du pairar en älgad creature så kommer den att få förmågan som Nearheath Pilgrim ger. Detta pga timestamp.



Extra, timestamp för soulbounds ability gain är densamma som när creaturen kom in i spel, inte från när den blev pairad.
Så det hjälper inte att Nightshade Peddler blir pairad på nytt när Nearheath Pilgrim kommer in i spel, den kommer inte att ge deathtouch pga ny timestamp (den får dock lifelink).
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

303 rubriker
8031 svar

7. Men Squire och Peddler kommer ... 22:33:00, 3/2 -20  
Men Squire och Peddler kommer vara parade även om Peddler blir älg
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

60 rubriker
1813 svar

8. Ja. Det framgår inte i reminde... 23:12:27, 3/2 -20  
Ja. Det framgår inte i remindertexten, dock så är soulbound en trigger. Det är resolv av den triggern som parar ihop saker, inte en statisk förmåga hos creaturen.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!