Magic the Gathering
Magic the Gathering31200 medlemmar 932 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Existerar Command Zone i Legac... Prime Speaker Zegana och Kruph ...
Melira + Lichenthrope
Senast läst: 14:10:26, 13/4 -19. Läst 457 gånger.
Yenx
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 9/12 -18

5 rubriker
10 svar

Melira + Lichenthrope 16:24:52, 14/2 -19  
Vad händer om jag har Melira, Sylvok Outcast i spel och blockerar med en Lichenthrope? Dess oracle skiljer sig från den hos Phyrexian Hydra: Med hydran är det solklart att skadan förhindras, och att counters placeras efteråt (vilket kan förhindras av Melira). Men med Lichenthropen står det att counters ska placeras istället för att den tar skada. Betyder det att counters måste placeras för att skadan ska kunna förhindras? Kort sagt: Tar Lichenthrope skadan?

knuwtz0ne

Orzhov
MEDLEM
Kode
@svm s. 7/9 -10

9 rubriker
85 svar

1. Den borde inte ta någon skada ... 19:43:16, 14/2 -19  
Den borde inte ta någon skada och den borde inte heller få några counters.
 
Din mamma är en pappa.
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

137 rubriker
6823 svar

2. Lichenthrope har en replacemen... 11:00:17, 15/2 -19  
Lichenthrope har en replacement effect. Den kan inte få skada, lika lite som Blightsteel Colossus kan hamna i din grav.

Melira gör bara så att skada ersätts med *inget*
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Yenx
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 9/12 -18

5 rubriker
10 svar

3. Stort tack! :D... 21:45:36, 15/2 -19  
Stort tack! :D



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!