Magic the Gathering
Magic the Gathering29876 MEDLEMMAR 1080 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
REGELFRåGOR Archangel Avacyn i Commander... konstiga rebound...
Tetzimoc, Primal Death
Senast läst: 14:07:12, 24/4 -18. Läst 969 gånger.
persch
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 13/9 -17

8 rubriker
5 svar

Tetzimoc, Primal Death 09:08:41, 11/1 -18  
Visst måste jag ha två Tetzimoc, Primal Death för att kunna sätta prey counters på creatures, en i spel (på vilken jag aktiverar förmågan) och en på handen(som jag revealar)? Dvs att det inte räcker att ha en på handen, betala svart, reveala?

JonasHob
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

164 rubriker
1512 svar

1. Nej, det räcker med en på hand... 09:11:51, 11/1 -18  
Nej, det räcker med en på handen för att aktivera den. Spelplanen är inte enda stället du kan aktivera abilities på.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

282 rubriker
7724 svar

2. Bär ett kort hänvisar till sit... 09:21:50, 11/1 -18  
Bär ett kort hänvisar till sitt eget kort så hänvisar det till sig själv.



Tetzimoc, Primal Death
Rivals of Ixalan, Rare

Manakostnad: CMC: 6
Korttyp: Legendary Creature - Elder Dinosaur
Nuvarande oracletext:
Deathtouch
B, Reveal [this] from your hand: Put a prey counter on target creature. Activate this ability only during your turn.
When [This] enters the battlefield, destroy each creature your opponents control with a prey counter on it.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

Vill du handla billiga magickort? Registrera dig på MagicCardMarket! Glöm inte att fylla i att Hampe040 tipsade dig om sidan!
persch
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 13/9 -17

8 rubriker
5 svar

3. Tack för svar! Skulle någon ku... 13:58:56, 11/1 -18  
Tack för svar! Skulle någon kunnig vilja förklara för mig hur det generella resonemanget ser ut? Dvs vad är det som avgör att en förmåga kan aktiveras från handen?

Vad är det som gör att Tetzimoc, Primal Death's förmåga kan aktiveras från handen men inte t.ex. Shapers of Nature's?

(Jag förstår alltså rent pragmatiskt det rimliga i att den ena men inte den andra kan det, men hur ser den generella regeln ut?)
JonasHob
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

164 rubriker
1512 svar

4. I Tetzimocs fall så står det b... 14:03:43, 11/1 -18  
I Tetzimocs fall så står det bokstavligt på kortet att du måste reveala den från handen för att få lägga counters. Då måste den vara i din hand. Inte mer än så i detta fall.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
persch
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 13/9 -17

8 rubriker
5 svar

5. Så det hade behövt stå nånting... 14:32:30, 11/1 -18  
Så det hade behövt stå nånting i stil med "Reveal another copy of Tetzimoc, Primal Death" för att det skulle krävas en på bordet och en i handen?
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

64 rubriker
1954 svar

6. Se Korlash, Heir to Blackblade... 14:50:56, 11/1 -18  
Se Korlash, Heir to Blackblade , han referarar till att han måste vara i spel för att kunna använda förmågan.

Iaf något liknande till exemplet som du lägger upp det, att den måste visa ett annat kort likt sig själv.

Uppdaterad: 19:57:16, 11/1 -18
BYT BORD TILL


 
  Dominaria! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!