Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 639 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ZENDIKAR Varför så stor efterfrågan?... Warren Instigator ...
en fråga från en förvirrad person
Senast läst: 15:09:22, 25/4 -24. Läst 15525 gånger.
Megalomania666
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 10/3 -05

38 rubriker
1121 svar

41. Har inte läst the Thran ennu (... 20:20:57, 21/9 -09  
Kelvandil skrev 18:56, 21/9 -09 De lyckas med tidsresor, det blir bara jävligt jobbiga sidoeffekter.

Har inte läst the Thran ennu (har den i hyllan väntandes)

Vet iaf att de inte lyckas med några tidsresor under Urza blocket + Antiquties, så det känns som det fanns Legendary lands innan de "lyckades" med tidsresor,

vilken tidsresa syftar du på?
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

42. "One night, Phyrexians, led by... 23:18:07, 22/9 -09  
"One night, Phyrexians, led by a sleeper agent on Tolaria, attacked and killed most of the students. Urza sent Karn back into time to change the past and succeeded. Tragically, while the Phyrexian threat was neutralized, the temporal vortex drew far too much energy and "exploded," destroying the majority of the Tolarian Academy, killing inhabitants, and covering the island in odd (and sometimes horrific) temporal disturbances."
 
[22:10] <Kelvandil> definiera äckelkontroll
[22:10] <Junior_> meeeh, sån som du spelar
Ok, I'll trade you it for your cleavage angel!
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Jag vill påstå att [Frank] Karsten (och ni som säger att Browbeat är dålig) inte verkar vara särskilt pålästa/vana vid spelet. - Queldion (Tillbaka på allmän begäran.)
Megalomania666
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 10/3 -05

38 rubriker
1121 svar

43. Jo men det där är ju ifrån jus... 09:59:55, 23/9 -09  
Kelvandil skrev 23:18, 22/9 -09 "One night, Phyrexians, led by a sleeper agent on Tolaria, attacked and killed most of the students. Urza sent Karn back into time to change the past and succeeded. Tragically, while the Phyrexian threat was neutralized, the temporal vortex drew far too much energy and "exploded," destroying the majority of the Tolarian Academy, killing inhabitants, and covering the island in odd (and sometimes horrific) temporal disturbances."

Jo men det där är ju ifrån just Urza blocket (Timeshifted boken) Det är endast i början av den boken de mixtrar med tids resor, det nämns inget om tidsresor i varken Bloodlines eller Böckerna i Invasion Cyclen.

Dessutom Känns som det fanns Legendary Lands långt innan de ens gjorde böcker till varje Expansion, så det blir svårt satt förklara det den vägen.


Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

44. Fast om tidsresor förklarar pa... 10:30:09, 23/9 -09  
Megalomania666 skrev 09:59, 23/9 -09
Kelvandil skrev 23:18, 22/9 -09 "One night, Phyrexians, led by a sleeper agent on Tolaria, attacked and killed most of the students. Urza sent Karn back into time to change the past and succeeded. Tragically, while the Phyrexian threat was neutralized, the temporal vortex drew far too much energy and "exploded," destroying the majority of the Tolarian Academy, killing inhabitants, and covering the island in odd (and sometimes horrific) temporal disturbances."

Jo men det där är ju ifrån just Urza blocket (Timeshifted boken) Det är endast i början av den boken de mixtrar med tids resor, det nämns inget om tidsresor i varken Bloodlines eller Böckerna i Invasion Cyclen.

Dessutom Känns som det fanns Legendary Lands långt innan de ens gjorde böcker till varje Expansion, så det blir svårt satt förklara det den vägen.


Fast om tidsresor förklarar paradoxen så kan du inte säga "vad förklarar paradoxen INNAN tidsresorna uppkom då?", eller hur? :P
Megalomania666
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 10/3 -05

38 rubriker
1121 svar

45. Jag vet inte om jag är lite lu... 10:37:20, 23/9 -09  
Powerload skrev 10:30, 23/9 -09
Megalomania666 skrev 09:59, 23/9 -09
Kelvandil skrev 23:18, 22/9 -09 "One night, Phyrexians, led by a sleeper agent on Tolaria, attacked and killed most of the students. Urza sent Karn back into time to change the past and succeeded. Tragically, while the Phyrexian threat was neutralized, the temporal vortex drew far too much energy and "exploded," destroying the majority of the Tolarian Academy, killing inhabitants, and covering the island in odd (and sometimes horrific) temporal disturbances."

Jo men det där är ju ifrån just Urza blocket (Timeshifted boken) Det är endast i början av den boken de mixtrar med tids resor, det nämns inget om tidsresor i varken Bloodlines eller Böckerna i Invasion Cyclen.

Dessutom Känns som det fanns Legendary Lands långt innan de ens gjorde böcker till varje Expansion, så det blir svårt satt förklara det den vägen.


Fast om tidsresor förklarar paradoxen så kan du inte säga "vad förklarar paradoxen INNAN tidsresorna uppkom då?", eller hur? :P

Jag vet inte om jag är lite luddig men jag anser inte att tidsresor kan förklara varför en legend kan ha två utföranden eller varför man kan spela ett legendary land som gått sönder osv. (se ovan disskution)

Time Walk
Time Warp
Time Twister
Time Spiral

Är alla spells man måste göra för att kunna manipulera tiden (de tillhör väl också bland de vildare spellsen också),

känns inte som det verkar så vettigt att man skulle kunna åka fram och tillbaka i tiden ur som helst för att lägga olika länder, men att dessa spells skulle behövas spelas separat för att uppnå annat.

jag anser att en magicduel sker i realtid.

EDIT det verkar om du håller med mig powerload?


Uppdaterad: 10:38:43, 23/9 -09
Powerload
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 7/9 -03

259 rubriker
6470 svar

46. Jag tycker tidsresor är sjukt ... 10:58:23, 23/9 -09  
Megalomania666 skrev 10:37, 23/9 -09
Powerload skrev 10:30, 23/9 -09
Megalomania666 skrev 09:59, 23/9 -09
Kelvandil skrev 23:18, 22/9 -09 "One night, Phyrexians, led by a sleeper agent on Tolaria, attacked and killed most of the students. Urza sent Karn back into time to change the past and succeeded. Tragically, while the Phyrexian threat was neutralized, the temporal vortex drew far too much energy and "exploded," destroying the majority of the Tolarian Academy, killing inhabitants, and covering the island in odd (and sometimes horrific) temporal disturbances."

Jo men det där är ju ifrån just Urza blocket (Timeshifted boken) Det är endast i början av den boken de mixtrar med tids resor, det nämns inget om tidsresor i varken Bloodlines eller Böckerna i Invasion Cyclen.

Dessutom Känns som det fanns Legendary Lands långt innan de ens gjorde böcker till varje Expansion, så det blir svårt satt förklara det den vägen.


Fast om tidsresor förklarar paradoxen så kan du inte säga "vad förklarar paradoxen INNAN tidsresorna uppkom då?", eller hur? :P

Jag vet inte om jag är lite luddig men jag anser inte att tidsresor kan förklara varför en legend kan ha två utföranden eller varför man kan spela ett legendary land som gått sönder osv. (se ovan disskution)

Time Walk
Time Warp
Time Twister
Time Spiral

Är alla spells man måste göra för att kunna manipulera tiden (de tillhör väl också bland de vildare spellsen också),

känns inte som det verkar så vettigt att man skulle kunna åka fram och tillbaka i tiden ur som helst för att lägga olika länder, men att dessa spells skulle behövas spelas separat för att uppnå annat.

jag anser att en magicduel sker i realtid.

EDIT det verkar om du håller med mig powerload?

Jag tycker tidsresor är sjukt dumt. Jag tycker också att magics story/flavor-förklaring för länder, resurser och mana är skitdumt. Så jag har egentligen ingen annan åsikt i frågan än: Det är skitdumt, alltihop. Att förklara bort något dumt med något annat dumt kan inte bli mer än dumt :P
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

47. Kom ihåg att det är ett Fantas... 13:41:59, 23/9 -09  
Kom ihåg att det är ett Fantasyspel och inte Sci-Fi. Om ni leter efter förklaringar på allting så guess what, magi finns inte så ni lär nog få leta länge efter den förklaringen.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Megalomania666
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 10/3 -05

38 rubriker
1121 svar

48. Det var väl bara en tidsfråga ... 14:00:50, 23/9 -09  
Hoogard skrev 13:41, 23/9 -09 Kom ihåg att det är ett Fantasyspel och inte Sci-Fi. Om ni leter efter förklaringar på allting så guess what, magi finns inte så ni lär nog få leta länge efter den förklaringen.

Det var väl bara en tidsfråga innan den där kommentaren skulle komma... vi får vara glada att vi nästan hunnit käbbla klart om det innan någon fällde den.

Gillar mest "magi finns inte så ni lär nog få leta länge efter den förklaringen."
Otroligt konstruktivt... inte

Dock gillar jag "Kom ihåg att det är ett Fantasyspel och inte Sci-Fi." har inte tänkt på att det skulle kunna vara någon skillnad.



Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

49. Klassisk Fantasy har alltid ha... 16:04:37, 23/9 -09  
Klassisk Fantasy har alltid handlat om mysticism medan klassick Sci-Fi grundade sig på vissa vetenskapliga frisvävningar. Dock så har dessa gränser blivit mer luddiga de senaste 10-15 åren.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Sockerbit
MEDLEM
Askim
@svm s. 10/3 -07

63 rubriker
1290 svar

50. Magi Typ - Sub. Def. - 1. ... 17:03:30, 23/9 -09  
Hoogard skrev 13:41, 23/9 -09 Kom ihåg att det är ett Fantasyspel och inte Sci-Fi. Om ni leter efter förklaringar på allting så guess what, magi finns inte så ni lär nog få leta länge efter den förklaringen.

Magi
Typ - Sub.
Def. - 1. Verklighetsuppfattning grundad i att människan kan påverka den fysiska världen genom kontakt med övernaturliga makter. 2. Ett uttryck för att kunna förklara motsägande kontinuitet och intern inkonsekvens i litterära verk.
Ex. ~ är ett populärt tema i Magic-böcker och andra långa serier.
 
Fast det är bara min åsikt, jag kan ha fel.
Uppdaterad: 21:34:03, 23/9 -09
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

51. a wizard did it... 23:10:25, 23/9 -09  
Hoogard skrev 13:41, 23/9 -09 Kom ihåg att det är ett Fantasyspel och inte Sci-Fi. Om ni leter efter förklaringar på allting så guess what, magi finns inte så ni lär nog få leta länge efter den förklaringen.

a wizard did it
 
Hört på medeltidsveckan:
-Ta ditt lakan och gå!

-Nä, själv är jag här på semester.

-Är det där "Satans kadaver"?

magiska tröjor

MaxLof presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion Playsets, modern och pioneer!

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

City of Brass (EX) 80:- Buyout: 120:-

Blood Moon (EX) 101:- Buyout: 250:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Reckless Stormseeker // Storm-Charged Slasher (EX) 25:- Buyout: 45:-

Abrupt Decay (EX) 20:- Buyout: 40:-

Exotic Orchard (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Street Wraith (EX) 5:- Buyout: 15:-

Rampaging Ferocidon (EX) 25:- Buyout: 50:-

Rampaging Ferocidon (EX) 25:- Buyout: 50:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-

Cragcrown Pathway // Timbercrown Pathway (EX) 40:- Buyout: 65:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!