Magic the Gathering
Magic the Gathering34897 medlemmar 639 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SKAMVRåN När ni anmäler folk till watch ...
Våga be den andra skicka först!
Senast läst: 04:59:49, 27/4 -24. Läst 22333 gånger.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

Våga be den andra skicka först! 15:49:00, 6/8 -03  
Som väktare börjar jag bli lite trött på att alltför många skickar först eller *samtidigt* till personer med väldigt få eller sämre referenser.

Var inte rädda för att be folk skicka förrst och var inte rädda för att någon ska ta illa upp heller. Om de gör det så bevisar det bara att de inte har någon hederlig avsikt.

Jag tycker att alla ska ta sitt ansvar och börja tillämpa regeln sämst refs skickar först såvida inte bägge har väldigt bra sådana. ingen ska behöva känna att det är oförskämt att be den andra skicka först. Om alla förstod att det var för allas bästa så vore det här så mycket lättare.

Enda undantaget enligt mig är vid auktioner då köparen skickar först om auktionshaveren så önsar.

Men tänk alltid på att för guds skull ha ett biz med den ni byter.

Om vi alla gjorde så här skulle jobbet bli bra mycket lättare för oss väktare!

MVH

Hoogard
Ingenting stort har skapats plötsligt. Inte heller mindre ting - som en klase druvor eller ett fikon. Om du säger till mig att du vill ha ett fikon svarar jag, att det måste få ta sin tid. Fikonträdet ska först blomma, sedan bära frukt, och så måste frukten få mogna.

-Epictetus


Anslut dig till mit WARHAMMERBORD. Skicka ett mail om du är intresserad
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Uppdaterad: 18:02:11, 13/11 -03

fredde1583
MEDLEM
@svm s. 2/5 -02

124 rubriker
112 svar

1. Troligt... Jag låter alltid pe... 09:44:59, 19/5 -04  
Troligt... Jag låter alltid personer med <100 refs skicka först.
 
1583's Försäljning av en del kort

=)
ArlaHaren
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 7/10 -04

6 rubriker
18 svar

2. Det kan ju vara ett tecken på ... 01:22:36, 12/10 -04  
Det kan ju vara ett tecken på god vilja och tillit att erbjuda sig att skicka först också. Speciellt om man inte har så mycket 'reffs' !
BoVeN
MEDLEM
Skärholmen
@svm s. 22/11 -04

6 rubriker
23 svar

3. Jag tycker Hoogard har helt rä... 19:20:07, 29/12 -04  
Jag tycker Hoogard har helt rätt.
bhelliom
MEDLEM
Farsta
@svm s. 9/6 -05

4 rubriker
42 svar

4. håller med... jag har själv bl... 22:38:04, 21/6 -05  
håller med... jag har själv blivit lurad på 10KR!!!!!!(turnisse)

 
The man
>>>rösta och ge kommentarer på min nya livlek<<<
jonta
MEDLEM
@svm s. 26/4 -05

552 rubriker
2693 svar

5. Hoogard har aldeles rätt! S... 18:41:23, 3/7 -06  
Hoogard har aldeles rätt!

Skulle alla låta dom med sämst ref skika först skulle problemet minskas rejält eftersom det blir svårare att lura folk då!
 
Vill du bli medlem i mitt och suqatas sport bord?Ett än så länge litet bord men vi satsar på att alla på svm som gillar sport ska följa med oss!vid inträsse interna mig eller suqata och sej att du vill vara med!
-jonta/jonas
lillbata
MEDLEM
Lund
@svm s. 10/7 -03

32 rubriker
1072 svar

6. Eftersom risken flyttas över d... 12:23:39, 7/7 -06  
Eftersom risken flyttas över då man skickar först förstår jag folk som inte är villiga att göra det med dyrare kort.
TheCrow
MEDLEM
Kumla
@svm s. 26/8 -04

286 rubriker
2130 svar

7. Går det inte att göra någon re... 22:25:06, 13/9 -06  
Går det inte att göra någon regel så att den som har under en viss procentsats eller inte har så många reffs måste skicka först?

Under bizzarna menar jag så att det är enda alternativet man kan välja. Eller är det för avancerat?
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

8. Det är inte vår uppgift att re... 23:05:34, 13/9 -06  
Det är inte vår uppgift att reglera vilka avtal ni vill teckna med varandra.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
TheCrow
MEDLEM
Kumla
@svm s. 26/8 -04

286 rubriker
2130 svar

9. Good Point.... 15:36:52, 14/9 -06  
Hoogard skrev 23:05, 13/9 -06 Det är inte vår uppgift att reglera vilka avtal ni vill teckna med varandra.

Good Point.
teknistmajjan
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 29/12 -09

7 rubriker
33 svar

10. Jag tycker det faller naturlig... 12:04:59, 1/1 -10  
Jag tycker det faller naturligt att den med minst refs alternativt dåliga ska skicka först.

Nu är jag en ny medlem här och skickade iväg pengarna för mitt första byte för en dag sen men jag frågade aldrig honom vem som skulle skicka först utan jag gjorde det bara.

Ingen människa ska behöva känna sig otrevlig bara för att man vill den andra ska skicka före, har du grymt bra refs men inte den du ska byta med så är det inget snack om saken.
unfhampus

Simic
MEDLEM
Lessebo
@svm s. 22/9 -10

79 rubriker
2079 svar

11. Jag håller med Att den som har... 22:44:26, 18/11 -10  
Jag håller med Att den som har dålig ref ska skicka först vilket oftast brukar vara jag ^^ :P


 
&#9488;(´&#1076;`)&#9484;
Meenos
MEDLEM
GULDMEDLEM
Örebro
@svm s. 1/3 -11

16 rubriker
66 svar

12. ser inget problem i att skicka... 01:26:26, 22/3 -11  
ser inget problem i att skicka först, så länge den andra verkar pålitlig känner jag inte att jag har direkt mycket att förlora, plus att det finns viktigare saker än att förlora en liten slant och några kort, dock är detta inte så roligt.
 
~UDC~ Fr£ddy th@ £vil fish
-theres only death-
GGH
MEDLEM
Solna
@svm s. 6/1 -13

3 rubriker
32 svar

13. Bad senast om det från en pers... 20:33:01, 10/10 -16  
Bad senast om det från en person med ynka 12 reffar, fick ett oförskämt svar tillbaka. Folk är lättstötta nu för tiden.
Spunkmyer
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 22/10 -15

1 rubriker
2 svar

14. Så länge man Bizzar med person... 14:06:19, 1/2 -18  
Så länge man Bizzar med personen så har man i varje fall gjort allt för att saker och ting skall gå rätt till enligt SVM's regler. Bryter man mot den regeln så ja, då blir man svartlistad.
stranger

Izzet
MEDLEM
Nyköping
@svm s. 25/2 -18

10 rubriker
26 svar

15. Jag har en auktion och har skr... 23:06:05, 1/9 -18  
Jag har en auktion och har skrivit ut att den som köper kort betalar först. Då det är min första auktion och jag har i dagsläget 2 reffar så har det varit några som kommit in med en översittare attityd och bett mig ändra pga att dom har massa reffar. Jag har igentligen inga problem med att skicka först om man skriver och har en respektfull konversation men oavsett hur många reff någon har så kommer inte jag vilja skicka först om man kommer med en dålig attityd.
Kingpin
MEDLEM
Fagersta
@svm s. 23/11 -01

13 rubriker
372 svar

16. @stranger som auktionsförsälja... 11:55:44, 29/8 -23  
@stranger som auktionsförsäljare så är det ju din rätt kräva betalning sker först. Jag skulle personligen aldrig skicka först när det handlar om pengar, skillnad om man byte kort mot kort. Om dom inte intresserad betala först så är det ju deras förlust :)
¨
Jag personligen kollar mer på negativa refs än positiva. Är du ny så har du inte hunnit få negativa refs så det bara positivt för mig. Men som topic säger gör alltid en biz, annars kan du få svårt få hjälp av väktare.

en trygghet är ju att alla är kollade innan man får access till torget att du är du. Sedan finns det ändå dom som är dumma nog och inte sköter sig, men upplever i största del dom flesta har ärliga avsikter.

stå på dig, folk testar lite när man är ny på både skick/skicka först etc.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!