Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 642 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Nyfiken på KMC Perfect Hard... Sortera en kortlista på expans ...
Tips på pärmar
Senast läst: 23:31:10, 4/4 -24. Läst 767 gånger.
Olly

Azorius
KICKBACKER
REDAX
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

35 rubriker
230 svar

Tips på pärmar 20:36:39, 22/9 -19  
Jag behöver lite ordning på alla kort som flyter omkring känner jag, men är inte nöjd med pärmar jag har idag.

Jag är ingen samlare, utan äger bara kort jag spelar med vilket gör att korten åker ut och in flitigt och de ska vara lätta att hitta och sätta tillbaka utan att behöva organisera om varje gång.

Har idag Blackfire 12-pockets, Ultimate Guard 12-pockets, Stora pärmar med Ultra pro lös-fickor.

12-pockets:

Cons:
12-pocket-pärmarnas har fickor där det i princip behövs att korten ligger i toploaders för att de inte ska simma omkring och göra kullerbyttor. Fickorna är också på tok för breda för att korten de ska se någorlunda estetiskt OK ut, korten ligger ofta snett och ibland även utanför fickan(!!). (Ja, OCD).

Det behövs i princip en pärm per kategori då sidorna sitter där det sitter och det blir flyttfest varje gång en kategori (vad det nu må vara) går ihop med en annan.

Pros:

Lätt översikt över playsets.

Lösblad:

Cons:

Det är bara tre kolumner. Playsets byter rader och hamnar även på olika sidor. Irriterande. Till viss del en nackdel att de är toploadade. Å andra sidan har det aldrig hänt en olycka på det sättet på tjugo år så det är OK.

Pros:

"Precise fit" på fickorna och de sitter tätt och kompakt. Fickorna går att fylla på vid behov mellan kategorierna.

Det jag behöver:

- 12-pocket pärm med kompakt design och samma passform på fickorna som lösa sidor.
- Lösa blad med 12-pocket med samma design som ovan (samma tillverkare?)

Finns detta eller rekommenderas något annat utefter mitt smått tvångsmässiga behov?

DeckOf53
MEDLEM
Enköping
@svm s. 8/5 -16

57 rubriker
444 svar

1. Ultimate Guard har 24-pocket s... 21:10:03, 22/9 -19  
Ultimate Guard har 24-pocket sideloading lössidor med tillhörande pärm. Med bara perfect fits tycker jag korten sitter ganska skapligt, och enkelsleevade med vanliga sleeves (typ Ultra Pro Matte) sitter de som en smäck. Jag är dock främst en samlare och plockar inte ur och i korten särskilt ofta, men jag upplever ändå en rätt så stor skillnad mot andra sorters pärmar.

Har köpt mina på Seriebörsen, men Ultimate Guards produkter lär gå att få tag på lite varstans.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!