Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 646 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Bloodbraid Elf Jund med Jace?... Unbann av Jace? ...
Vem ansvarar kring Uppdateringar kring Modern?
Senast läst: 13:02:47, 26/4 -24. Läst 6969 gånger.
caty
HEDERSMEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 19/10 -06

161 rubriker
1050 svar

Vem ansvarar kring Uppdateringar kring Modern? 15:25:16, 5/2 -18  
Känns som det var ett bra tag sedan någon uppdaterade leklistor och dylikt i leklådan.

Vem ansvarar för detta på sidan? Går det att få till?

I dagsläget så nyttjar jag många andra sidor för inspiration för detta. Kanske är det dags att ta ett omtag och göra så att SVM blir aktuellt igen och att det blir en destination för alla som vill får inspiration till nya lekar?

PS. Det är säkert andra format som är lika ”sömniga” när det gäller uppdateringar men för mig är Modern det format som jag spelar.

/Mvh caty

gortekS
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 20/12 -04

171 rubriker
2351 svar

1. Ansvarig: Binkabi Står i info... 15:28:56, 5/2 -18  
Ansvarig: Binkabi
Står i informationen längre ner på huvudsidan för Modern.
Binkabi

Dimir
REDAX
Kalmar
@svm s. 9/6 -11

104 rubriker
925 svar

2. Stämmer, det är jag! Ska f... 16:03:24, 5/2 -18  
Stämmer, det är jag!

Ska försöka rycka upp mig!
 
"IF A=B, and B=C and C=D, THEN DO NOT GET A JOB PROOFREADING"
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

3. Jag borde nog ta tag i standar... 16:20:14, 5/2 -18  
Jag borde nog ta tag i standardsidan också... :o
Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar

4. Om ni vill ha folk som hjälper... 16:31:42, 5/2 -18  
Binkabi skrev 16:03, 5/2 -18 Stämmer, det är jag!

Ska försöka rycka upp mig!

Om ni vill ha folk som hjälper till lite extra med den delen är jag intresserad. =)
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9163 svar

5. Är det någon som har gjort ett... 21:02:04, 5/2 -18  
Är det någon som har gjort ett bra jobb i leklådan är det binkabi. Det är Överlag ett jättebra material i leklådans modern-del.

Björn har jag gnällt på internt vid tillfällen (men nu roterar ju standard normalt igen, kanske mer lättskött), men jag antar att Björn har så pass mycket självinsikt att han vet vad som är rimligt och han skulle avsäga sig om det blev för tråkigt.

Varför kan inte två pers hjälpa till med ett format?
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat!
Numera har jag swish!
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

6. För mig är det fritt fram att ... 21:19:03, 5/2 -18  
För mig är det fritt fram att hjälpa till med standarddelen om man vill. Man behöver access från nån admin för att kunna sköta det. Jag tog över för några år sedan när jag tyckte det uppdaterades för sakta och nu sitter jag här och lider av samma problem, hehe. Så att ha två personer som gör det kanske är en bra idé.
Binkabi

Dimir
REDAX
Kalmar
@svm s. 9/6 -11

104 rubriker
925 svar

7. Tack ska du ha! Nu är alla ... 21:19:53, 5/2 -18  
latsblaster skrev 21:02, 5/2 -18 Är det någon som har gjort ett bra jobb i leklådan är det binkabi. Det är Överlag ett jättebra material i leklådans modern-del.

Björn har jag gnällt på internt vid tillfällen (men nu roterar ju standard normalt igen, kanske mer lättskött), men jag antar att Björn har så pass mycket självinsikt att han vet vad som är rimligt och han skulle avsäga sig om det blev för tråkigt.

Varför kan inte två pers hjälpa till med ett format?

Tack ska du ha!

Nu är alla listor uppdaterade, några raderade och några nya!
 
"IF A=B, and B=C and C=D, THEN DO NOT GET A JOB PROOFREADING"
gizlow

Dimir
REDAX
@svm s. 27/7 -14

14 rubriker
178 svar

8. Sorry, men borde inte Decks to... 16:55:05, 6/2 -18  
Sorry, men borde inte Decks to Beat utgå ifrån t.ex. MTGSalvations tier-data? Har otroligt svårt att se rimligheten i att en fringelek som BR Hollow One ska anses vara DTB medan Grixis Shadow som är en av moderns mest spelade lekar inte alls är med. Pro Touren är ju långt ifrån representativ för hela metat.
Binkabi

Dimir
REDAX
Kalmar
@svm s. 9/6 -11

104 rubriker
925 svar

9. Det är ju inte helt enkelt att... 20:11:39, 6/2 -18  
gizlow skrev 16:55, 6/2 -18 Sorry, men borde inte Decks to Beat utgå ifrån t.ex. MTGSalvations tier-data? Har otroligt svårt att se rimligheten i att en fringelek som BR Hollow One ska anses vara DTB medan Grixis Shadow som är en av moderns mest spelade lekar inte alls är med. Pro Touren är ju långt ifrån representativ för hela metat.

Det är ju inte helt enkelt att välja lekar, eftersom metan är så olika. Jag försöker göra ett urval av de hetaste, stabilaste och mest speciella lekar formatet har. Modern är trots allt väldigt brett, men samtidigt kan man (IMO) inte ha 50 lekar på dtb.

Hur som är din önskan uppfylld, nu finns traverse och grixis Death’s Shadow :)
 
"IF A=B, and B=C and C=D, THEN DO NOT GET A JOB PROOFREADING"
gizlow

Dimir
REDAX
@svm s. 27/7 -14

14 rubriker
178 svar

10. Det jag framförallt menade var... 16:33:07, 7/2 -18  
Det jag framförallt menade var att PT:ns meta inte alls överensstämmer med ett större meta, utan är väldigt skewed. Visst att nog många kommer börja spela Mardu Pyromancer efter att den tog sig till Top 8, men den (liksom BR Hollowed One, Dredge osv) kan knappast anses tillhöra de lekar man ska vara beredd på att möta i någon större utsträckning i turneringar i dagsläget. Jag tänker därför att man hellre bör ta bort dem, och sätta en gräns för hur stor andel av metat som krävs för att en lek ska räknas som DTB (säg 3-4% kanske?).

Jag skulle som sagt hellre se att man utgick ifrån en bra crowdsourcad källa för vad som kan anses vara Tier 1, än att titta på en PT.

Det här är såklart bara min åsikt, och vill tydliggöra att jag inte lägger någon prestige alls i det.
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

11. https://www.mtggoldfish.com/me... 17:36:27, 7/2 -18  
gizlow skrev 16:33, 7/2 -18 Det jag framförallt menade var att PT:ns meta inte alls överensstämmer med ett större meta, utan är väldigt skewed. Visst att nog många kommer börja spela Mardu Pyromancer efter att den tog sig till Top 8, men den (liksom BR Hollowed One, Dredge osv) kan knappast anses tillhöra de lekar man ska vara beredd på att möta i någon större utsträckning i turneringar i dagsläget. Jag tänker därför att man hellre bör ta bort dem, och sätta en gräns för hur stor andel av metat som krävs för att en lek ska räknas som DTB (säg 3-4% kanske?).

Jag skulle som sagt hellre se att man utgick ifrån en bra crowdsourcad källa för vad som kan anses vara Tier 1, än att titta på en PT.

Det här är såklart bara min åsikt, och vill tydliggöra att jag inte lägger någon prestige alls i det.

https://www.mtggoldfish.com/metagame/modern/full#paper
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
gizlow

Dimir
REDAX
@svm s. 27/7 -14

14 rubriker
178 svar

12. Borde vi inte kunna göra bättr... 09:58:38, 8/2 -18  
Borde vi inte kunna göra bättre än att länka till en annan site?
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

13. Jag förstår inte vad du menar,... 10:31:01, 8/2 -18  
gizlow skrev 09:58, 8/2 -18 Borde vi inte kunna göra bättre än att länka till en annan site?

Jag förstår inte vad du menar, det var du som hänvisade till MTGSalvation.
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
gizlow

Dimir
REDAX
@svm s. 27/7 -14

14 rubriker
178 svar

14. Okej, kanske var otydlig allts... 10:42:35, 8/2 -18  
Okej, kanske var otydlig alltså. Min hänvisning till MTGSalvation/MTGGoldfish var för att hämta information om formatmeta som helhet och sedan presentera det på SvM med leklådan här via DTB-fönstret.

Ingenstans föreslog jag att jag antingen ville ha en länk presenterad för mig, eller att jag tyckte det var en god idé att länka folk som är intresserade av metat bort från SvM.
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

15. Okej, då förstår jag. Jag h... 14:21:50, 8/2 -18  
gizlow skrev 10:42, 8/2 -18 Okej, kanske var otydlig alltså. Min hänvisning till MTGSalvation/MTGGoldfish var för att hämta information om formatmeta som helhet och sedan presentera det på SvM med leklådan här via DTB-fönstret.

Ingenstans föreslog jag att jag antingen ville ha en länk presenterad för mig, eller att jag tyckte det var en god idé att länka folk som är intresserade av metat bort från SvM.

Okej, då förstår jag.

Jag håller med dig, det var inte därför jag länkade till MTGGoldfish, utan det var tänkt som ett svar till ditt påstående om Mardu Pyromancer.
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
gizlow

Dimir
REDAX
@svm s. 27/7 -14

14 rubriker
178 svar

16. Då är jag med, ber om ursäkt f... 15:15:55, 8/2 -18  
Då är jag med, ber om ursäkt för min syrliga attityd i föregående inlägg:)
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

17. För att utveckla här. De som s... 11:16:50, 9/2 -18  
gizlow skrev 16:33, 7/2 -18 Det jag framförallt menade var att PT:ns meta inte alls överensstämmer med ett större meta, utan är väldigt skewed. Visst att nog många kommer börja spela Mardu Pyromancer efter att den tog sig till Top 8, men den (liksom BR Hollowed One, Dredge osv) kan knappast anses tillhöra de lekar man ska vara beredd på att möta i någon större utsträckning i turneringar i dagsläget. Jag tänker därför att man hellre bör ta bort dem, och sätta en gräns för hur stor andel av metat som krävs för att en lek ska räknas som DTB (säg 3-4% kanske?).

Jag skulle som sagt hellre se att man utgick ifrån en bra crowdsourcad källa för vad som kan anses vara Tier 1, än att titta på en PT.

Det här är såklart bara min åsikt, och vill tydliggöra att jag inte lägger någon prestige alls i det.

För att utveckla här. De som spelade BR Hollow One hade kunnat ta sig till dag två med vilken dag som helst, visst att Yokuhiro tog top 8 med den men det här var också hans 4:de top 8
 
Mvh Emil
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

18. Redan före PTn var B/R Hollow ... 14:46:57, 9/2 -18  
soppanootanten skrev 11:16, 9/2 -18
gizlow skrev 16:33, 7/2 -18 Det jag framförallt menade var att PT:ns meta inte alls överensstämmer med ett större meta, utan är väldigt skewed. Visst att nog många kommer börja spela Mardu Pyromancer efter att den tog sig till Top 8, men den (liksom BR Hollowed One, Dredge osv) kan knappast anses tillhöra de lekar man ska vara beredd på att möta i någon större utsträckning i turneringar i dagsläget. Jag tänker därför att man hellre bör ta bort dem, och sätta en gräns för hur stor andel av metat som krävs för att en lek ska räknas som DTB (säg 3-4% kanske?).

Jag skulle som sagt hellre se att man utgick ifrån en bra crowdsourcad källa för vad som kan anses vara Tier 1, än att titta på en PT.

Det här är såklart bara min åsikt, och vill tydliggöra att jag inte lägger någon prestige alls i det.

För att utveckla här. De som spelade BR Hollow One hade kunnat ta sig till dag två med vilken dag som helst, visst att Yokuhiro tog top 8 med den men det här var också hans 4:de top 8

Redan före PTn var B/R Hollow One en större lek än t.ex. Bogles, Ad Nauseam, eller Merfolk. Om du scrollar ner här det du att de flesta listorna är från före PTn.
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

19. Hmm, där ser en. Den kanske gö... 15:09:47, 9/2 -18  
Kelvandil skrev 14:46, 9/2 -18
soppanootanten skrev 11:16, 9/2 -18
gizlow skrev 16:33, 7/2 -18 Det jag framförallt menade var att PT:ns meta inte alls överensstämmer med ett större meta, utan är väldigt skewed. Visst att nog många kommer börja spela Mardu Pyromancer efter att den tog sig till Top 8, men den (liksom BR Hollowed One, Dredge osv) kan knappast anses tillhöra de lekar man ska vara beredd på att möta i någon större utsträckning i turneringar i dagsläget. Jag tänker därför att man hellre bör ta bort dem, och sätta en gräns för hur stor andel av metat som krävs för att en lek ska räknas som DTB (säg 3-4% kanske?).

Jag skulle som sagt hellre se att man utgick ifrån en bra crowdsourcad källa för vad som kan anses vara Tier 1, än att titta på en PT.

Det här är såklart bara min åsikt, och vill tydliggöra att jag inte lägger någon prestige alls i det.

För att utveckla här. De som spelade BR Hollow One hade kunnat ta sig till dag två med vilken dag som helst, visst att Yokuhiro tog top 8 med den men det här var också hans 4:de top 8

Redan före PTn var B/R Hollow One en större lek än t.ex. Bogles, Ad Nauseam, eller Merfolk. Om du scrollar ner här det du att de flesta listorna är från före PTn.

Hmm, där ser en. Den kanske gör lite grejer som faktiskt är starka. Visste att de inte hade kommit på det men visste inte att den hade vunnit challenges
 
Mvh Emil
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

20. Mina synpunkter: För lekarn... 13:15:57, 10/2 -18  
Mina synpunkter:

För lekarna från PTn som inte top8ade tycker jag det vore bättre att skriva Modern-resultatet än slutplaceringen, och jag förstår inte vad "placering" betyder när det gäller MTGO-ligor.
Någon UR-lek borde vara med, antingen UR Pyromancer eller Madcap Moon.
Infect skulle kunna cuttas om man vill hålla nere antalet lekar, men jag tror det är bättre att ha för många lekar än för få. Samma sak för Merfolk.
Jund borde tas bort.
Fixa namnet på Titan Shift och använd listan som gick 7-3 på PTn.
Fixa namnet på Eldrazi & Taxes.
Living End borde vara med istället för Blue End, använd listan som gick 7-3 på PTn.
Jag vet inte om en Goryo's Vengeance-lek borde vara med, men isf borde det nog vara Grishoalbrand.
Byt ut UWr Midrange mot Jeskai Control, Jeskai Geist, eller båda.
Jag skulle ha med två Company-lekar, en Counters Company (antingen en lista från PTn eller den som vann GP Madrid) och en med Knight of the Reliquary (Knightfall eller Turboland).
Fixa namnet på Eldrazi Tron.
Använd Dredge-listan som gick 7-3 på PTn.
Esper kontroll borde tas bort.
 
Your opponent always sideboards wrong. He also does not test enough. Also, someone's opponent is you. - Zvi Mowshowitz
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Don't worry, Serra Angel!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!