Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 673 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
COCKTAIL Desertbus for Hope... Klicker sökes. ...
kameraställning
Senast läst: 01:49:35, 26/4 -24. Läst 9528 gånger.
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

kameraställning 20:52:44, 1/11 -17  
Vad ska man använda för ställning/tripod etc för att kunna filma matcher? Man vill ju ha kameran rakt ovanför egentligen för bästa vy. Har ni några förslag? Helst ska den kunna hålla vad som helst, allt från en gopro till en mobilkamera som min samsung s8.
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!

NemO

Azorius
MEDLEM
Kumla
@svm s. 9/1 -03

163 rubriker
2836 svar

1. RAM mounts har mycket bra grej... 22:09:22, 1/11 -17  
RAM mounts har mycket bra grejer för att kunna montera saker. Det bygger på en ledkula i vald storlek med div armar och adapters till. Bl.a. har dom avslut med 1/4"-gänga som är standard på alla kameror (tror jag iaf) och sin X-grip som greppar dom flesta mobiler. Tripod kan man köpa på Jula för typ 300 spänn.
 
Magic Judge Level 1

Det är mål!
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

2. Ge mig en länk till vad jag sk... 22:21:21, 1/11 -17  
Ge mig en länk till vad jag ska fixa fram, så löser jag det!
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

3. Kan du splasha in lite länkar ... 06:50:02, 2/11 -17  
NemO skrev 22:09, 1/11 -17 RAM mounts har mycket bra grejer för att kunna montera saker. Det bygger på en ledkula i vald storlek med div armar och adapters till. Bl.a. har dom avslut med 1/4"-gänga som är standard på alla kameror (tror jag iaf) och sin X-grip som greppar dom flesta mobiler. Tripod kan man köpa på Jula för typ 300 spänn.

Kan du splasha in lite länkar här? blev för tekniskt för min hjärna.
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
NemO

Azorius
MEDLEM
Kumla
@svm s. 9/1 -03

163 rubriker
2836 svar

4. Tripod från Jula X-grip frå... 08:04:53, 2/11 -17  
Tripod från Jula

X-grip från RAM Mounts

Lämplig ledkula mot tripodden

En mängd olika förlängningsarmar till X-grip

Mycket kan finnas att köpa i Sverige hos div handlare, men detta är ju (förutom tripoden) grejer som kommer från staterna.
 
Magic Judge Level 1

Det är mål!
Uppdaterad: 08:05:05, 2/11 -17
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

5. Tack för alla tips. Nu ska vi ... 08:49:40, 2/11 -17  
NemO skrev 08:04, 2/11 -17 Tripod från Jula

X-grip från RAM Mounts

Lämplig ledkula mot tripodden

En mängd olika förlängningsarmar till X-grip

Mycket kan finnas att köpa i Sverige hos div handlare, men detta är ju (förutom tripoden) grejer som kommer från staterna.

Tack för alla tips. Nu ska vi se om vi kan göra verklighet av detta. Hade du beställt allt från den sidan trots tull och moms eller finns allt att hitta smidigt i Sverige tror du?
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
ScwesterN

Golgari
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 22/11 -07

115 rubriker
791 svar

6. Jag har köpt RAM Mounts från h... 09:11:58, 2/11 -17  
Jag har köpt RAM Mounts från https://www.monteraallt.nu
Säljer alla RAM-produkter
 
<")))))><

Söker du pauperkort, kolla in min Have
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

7. Ser det här ut att vara rätt s... 09:19:59, 2/11 -17  
Ser det här ut att vara rätt saker att beställa?

https://1drv.ms/i/s!Ak9uaEYgPJEIoHHiFHcaEMd2y8ds
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

8. De delarna plus tripodden ger ... 09:21:05, 2/11 -17  
De delarna plus tripodden ger mig alltså möjlighet att ställa tripoden i utkanten av ett bord, sticka in armen över två spelare fästa telefonen i x-gripen och sedan filma?
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
NemO

Azorius
MEDLEM
Kumla
@svm s. 9/1 -03

163 rubriker
2836 svar

9. Jag beställde alla mina grejer... 09:56:40, 2/11 -17  
Jag beställde alla mina grejer från monteraallt som ScwesterN hänvisar till. Vad jag kan se i din beställning så verkar du ha valt en ar med kula och grepp. Det skulle behöva vara grepp i varje ända då du skruvar på en kula på tripoden och det sitter en kula på X-gripen.

Förlängningsarm, dock bara 18".

När jag kikade lite hittade jag nedan länkade kula. Den har samma invndiga gänga som den du valt, fast ett grepp för skiftnyckel, vilket kan vara lättare om man vill dra åt. Dessutom var den något billigare också.

Kula med 1/4"-gänga

EDIT: Om du vill kan du ju korta ner två ben och stödja dom på bordet för att komma närmare. Jag tänker mest på längden på armen. Jag har själv den tripod som jag länkat till på Jula och tycker just justerbarheten i benen ger en bra justerbarhet vad gäller ojämna underlag. Den har dessutom två vattenpass på sig för att kameraplattan ska hamna i våg!
 
Magic Judge Level 1

Det är mål!
Uppdaterad: 09:59:29, 2/11 -17
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

10. Okey, så jag ska ha de här tre... 09:59:34, 2/11 -17  
Okey, så jag ska ha de här tre?

1 RAM-HOL-UN7SBU
1 RAP-BB-201-18U
1 RAM-B-337U

Kommer jag kunna montera det här själv fastän jag har tummen mitt i handen?
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
NemO

Azorius
MEDLEM
Kumla
@svm s. 9/1 -03

163 rubriker
2836 svar

11. Det var jag som hade fel X-gri... 10:29:41, 2/11 -17  
Det var jag som hade fel X-grip i huvudet när jag skrev. Det du ska ha heter RAM-HOL-UN7BU och har en B-kula baktill. Tillsammans med dina andra två produkter och en Tripod från jula kommer du inte att misslyckas även med tummen mitt i handen. Lycka till!

EDIT: B-kula med utvändig 1/4" gänga ger dig även möjlighet att montera en kamera längst ut på armen. Tänk bara på att hävstångseffekten blir större när du hänger på tyngre saker långt ut.
 
Magic Judge Level 1

Det är mål!
Uppdaterad: 10:34:26, 2/11 -17
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

12. Jag måste vara lite trög, men ... 18:44:29, 2/11 -17  
NemO skrev 10:29, 2/11 -17 Det var jag som hade fel X-grip i huvudet när jag skrev. Det du ska ha heter RAM-HOL-UN7BU och har en B-kula baktill. Tillsammans med dina andra två produkter och en Tripod från jula kommer du inte att misslyckas även med tummen mitt i handen. Lycka till!

EDIT: B-kula med utvändig 1/4" gänga ger dig även möjlighet att montera en kamera längst ut på armen. Tänk bara på att hävstångseffekten blir större när du hänger på tyngre saker långt ut.

Jag måste vara lite trög, men vad ska jag ha kulorna till? För mig känns det som att jag köper en sak med en kula och sen en extra kula?
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
NemO

Azorius
MEDLEM
Kumla
@svm s. 9/1 -03

163 rubriker
2836 svar

13. Inte alls! Den sista länken är... 19:09:09, 2/11 -17  
useL skrev 18:44, 2/11 -17
NemO skrev 10:29, 2/11 -17 Det var jag som hade fel X-grip i huvudet när jag skrev. Det du ska ha heter RAM-HOL-UN7BU och har en B-kula baktill. Tillsammans med dina andra två produkter och en Tripod från jula kommer du inte att misslyckas även med tummen mitt i handen. Lycka till!

EDIT: B-kula med utvändig 1/4" gänga ger dig även möjlighet att montera en kamera längst ut på armen. Tänk bara på att hävstångseffekten blir större när du hänger på tyngre saker långt ut.

Jag måste vara lite trög, men vad ska jag ha kulorna till? För mig känns det som att jag köper en sak med en kula och sen en extra kula?

Inte alls! Den sista länken är en produkt som låter dig sätta en kamera (med en invändig gänga) längst ut på förlängningsarmen du redan listat.

Jag vet inte om jag slår in en öppen dörr med följande förklaring, men det är väl bättre att vara övertydlig än otydlig.

Tripoden har en utvändig 1/4"-gänga. På den skruvar du RAM-B-337U, kula i B-storlek med invändig 1/4"-gänga.

Utanpå kulan monterar du helt enkelt RAP-BB-201-18U, förlängningsarm med socklar för kula i B-storlek i båda ändarna.

I andra ändan på förlängningsarmen skruvar du fast din RAM-HOL-UN7BU, X-grip med kula i B-storlek baktill.

Här har du nu en färdigmonterad lösning för att kunna filma med en Samsung eller iPhone eller vad man nu vill använda som får plats inom armarna för din X-grip. Den sista kulan med utvändig gänga var menat som ett komplement om du istället vill byta ut telefonen mot en kamera som har en invändig 1/4"-gänga. Det är givetvis inget måste om du bara vill filma med telefonen, eller klarar dig fint med att sätta kameran direkt på tripoden.

Jag ber om ursäkt att jag förvillat dig och hoppas att jag klartgjort mer än jag ställt till. Det tog ett tag för mig också innan jag vart klok på dom prylar jag skulle beställa.
 
Magic Judge Level 1

Det är mål!
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

14. Okey, då är jag med, jag har i... 19:42:11, 2/11 -17  
Okey, då är jag med, jag har inget sådant just nu men det kanske blir aktuellt i framtiden. Beställer utan knoppen för stunden, kanske köper jag en gopro eller liknande för bättre inspelning senare.

Tack för ditt utförliga tips och din förklaring, jag är lite trög när det gäller det tekniska.
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
kalleam
MEDLEM
@svm s. 27/9 -14

49 rubriker
243 svar

15. Enklast är att montera något p... 19:55:18, 2/11 -17  
Enklast är att montera något på väggen.


NemO

Azorius
MEDLEM
Kumla
@svm s. 9/1 -03

163 rubriker
2836 svar

16. Det är ingen fara. Man kan int... 19:56:50, 2/11 -17  
Det är ingen fara. Man kan inte vara bra på allt.

När du nämner GoPro måste jag nästan bara flika in med en B-kula som passar till GoPro och dom andra delarna jag tipsat om.

Som du säkert listat ut är möjligheterna i det närmaste oändliga!
 
Magic Judge Level 1

Det är mål!
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

17. Då var det beställt, väntar me... 19:59:51, 2/11 -17  
NemO skrev 19:56, 2/11 -17 Det är ingen fara. Man kan inte vara bra på allt.

När du nämner GoPro måste jag nästan bara flika in med en B-kula som passar till GoPro och dom andra delarna jag tipsat om.

Som du säkert listat ut är möjligheterna i det närmaste oändliga!

Då var det beställt, väntar med extra kulor etc för att se jag får rätt grejjer. Är lite inne på att min samsung s8 filmar bättre än allt annat digitalt jag har här hemma så att det inte behövs något annat. Dock har man ju då ingen mobil under den tiden
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

18. Får man fråga vad det blev för... 21:05:48, 2/11 -17  
Får man fråga vad det blev för prylar? Har funderat på samma sak nämligen :D
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

19. Det blev precis det han rekomm... 21:16:57, 2/11 -17  
psykopatmullvad skrev 21:05, 2/11 -17 Får man fråga vad det blev för prylar? Har funderat på samma sak nämligen

Det blev precis det han rekommenderade. Stativ från Jula och grepp samt arm från RAM.
 
Legacy är livet, livet är legacy. Vill du snacka legacy med mig i pod? Tycker du det är roligt att brewa lekar eller vinna? Hör av dig!
Cogo
MEDLEM
Luleå
@svm s. 2/3 -09

16 rubriker
362 svar

20. Kan vi få se lite bilder/filme... 21:21:02, 2/11 -17  
Kan vi få se lite bilder/filmer på hur setupen blir useL?

Zkorpan presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Counterspell 23:-

Enlightened Tutor 320:-

2 Concordant Crossroads 240:-

2 Elvish Spirit Guide 100:-

Tithe 300:-

2 Worldly Tutor 300:-

Hermit Druid 210:-

2 Braingeyser 100:-

Karakas (Italienska) 400:-

3 Control Magic 5:-

3 Control Magic (EX) 5:-

Fastbond 350:-

Tombstone Stairwell 140:-

Mind Twist 100:-

3 Demonic Consultation 150:-

Dissipate 3:-

Turnabout 48:-

Disenchant 2:-

Disenchant 2:-

3 Disenchant 2:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!