Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 671 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT 1 kr buyout på auktion, lägst ... röd flagga på ett kort ? ...
Case mapping?
Senast läst: 09:12:32, 26/4 -24. Läst 3711 gånger.
Shamaatae
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 18/10 -11

89 rubriker
1185 svar

Case mapping? 21:05:56, 19/10 -17  
Jag antar att det fortfarande går att mappa boosterlådor, för att se vilka packs som innehåller vad. Något svåråtkomligt program används till detta.
Därför är det ju tillrådligt att endast köpa hela lådor med wizardsplast runt. Så långt är väl de flesta med nuförtiden?

Men min fråga är om det är någon som känner till att det även går att mappa "cases" (6 boosterlådor) på liknande sätt? Så att de som köper de mängderna slipper öppna "skräplådor" överhuvudtaget.

Att jag undrar är för att jag funderar på att köpa en lite äldre låda som inte finns i butiker längre och om det då finns en risk för detta?

kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

1. Sett till hur mapping generell... 21:51:04, 19/10 -17  
Sett till hur mapping generellt gått till så tror jag inte att det fanns underlag för att mappa cases.
Tittar man dessutom på hur korten är fördelade enligt den äldre modellen i displayerna är det helt uppåt väggarna jämfört med idag. Är ganska säker på att det inte har genomförts och med min erfarenhet har jag aldrig varit med om det (baserat på vad jag/vi dragit).

Skall sägas att det inte går att mappa displayer idag på samma sätt som tidigare om jag förstått allt rätt.

Är alltid öppen för möjligheten att jag har fel, men är aldrig orolig när jag köper en förseglad äldre display.
 
Det ska va gött å leva annars kan de kvetta!
Nkari
MEDLEM
Örebro
@svm s. 28/12 -04

2 rubriker
28 svar

2. Är också av den uppfattningen ... 01:36:07, 20/10 -17  
Är också av den uppfattningen att det inte går o mappa "morderna" lådor med boosters, cases (dvs lådor om 6 displays) har aldrig varit en "issue" när det gäller mapping.
Shamaatae
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 18/10 -11

89 rubriker
1185 svar

3. Tack för era svar! Är det någo... 10:07:20, 20/10 -17  
Tack för era svar! Är det någon som har en bra källa på det att det inte går att mappa längre?
duddelutten
MEDLEM
Kalmar
@svm s. 6/3 -06

449 rubriker
5229 svar

4. Det stämmer att WotC använt en... 10:17:34, 20/10 -17  
Det stämmer att WotC använt en mer komplicerad algoritm i och med att Theros släpptes. Men sedan kom problemet tillbaka med BFZ-blocket eftersom någon listade ut vart expeditions fanns i cases samt mönster i foils/mythic-distribution i enskilda displayer. Eftersom det bara var några år sedan skulle jag inte säga att det är omöjligt att manipulera displayer, men betydlig svårare än det har varit.
 
"Riktiga män ger upp före motståndaren..." - Xorna
kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

5. Sedan är det som vanligt. Är p... 11:30:43, 20/10 -17  
Sedan är det som vanligt. Är priset för bra, ja men då är det någe som inte stämmer.
Sedan får man inte glömma att nör det förekom mapping för flera år sedan så letade man efter helt andra kort än idag.
 
Det ska va gött å leva annars kan de kvetta!
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

6. Sen är det ju intressant vad d... 12:22:00, 20/10 -17  
Shamaatae skrev 21:05, 19/10 -17 Jag antar att det fortfarande går att mappa boosterlådor, för att se vilka packs som innehåller vad. Något svåråtkomligt program används till detta.
Därför är det ju tillrådligt att endast köpa hela lådor med wizardsplast runt. Så långt är väl de flesta med nuförtiden?

Men min fråga är om det är någon som känner till att det även går att mappa "cases" (6 boosterlådor) på liknande sätt? Så att de som köper de mängderna slipper öppna "skräplådor" överhuvudtaget.

Att jag undrar är för att jag funderar på att köpa en lite äldre låda som inte finns i butiker längre och om det då finns en risk för detta?

Sen är det ju intressant vad du menar med äldre lådor ;).
 
Är allt som oftast intresserad av att köpa samlingar, stora som små.

Nuvarande auktion: Mycket av varje, högt och lågt. Standard, Modern, Legacy osv. BO på allt. Slutar den 3 sep 23:00.

Det största felbeslutet Magic-spelare kan göra är att köpa en mandolin...
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

7. Har lådan en obruten seal är n... 13:17:14, 20/10 -17  
Har lådan en obruten seal är nog risken att få tag i en mappad låda försvinnande liten. Rätt övertygad att det inte går att mappa cases, går det är det i princip omöjligt att köpa sealed product utan att potentiellt bli blåst.

Köper du äldre lådor, typ old-border-gamla, så kan man väl fundera lite. Typ Urza lär du ju behöva kolla upp orginal-seal på lådan osv.
 
"From void evolved Phyrexia. Great Yawgmoth, Father of Machines, saw its perfection. Thus The Grand Evolution began."
—Phyrexian Scriptures
Uppdaterad: 13:19:12, 20/10 -17
Shamaatae
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 18/10 -11

89 rubriker
1185 svar

8. Äldre i det här sammanhanget =... 20:55:51, 20/10 -17  
Äldre i det här sammanhanget = inte i butik. Alltså nått år sådär.

Case mapping är alltså inte en "thing".
Skulle fortfarande vilja ha en källa på att det inte går att mappa displayer längre..
kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

9. Det vill nog de flesta men det... 21:07:03, 20/10 -17  
Det vill nog de flesta men det är nog som att be om en källa på att "Företag X"s säkerhetsdörrar inte går att bryta sig in i: företaget kommer förneka att det går eller inte ens prata om det och de som kan göra det tänker inte skylta med det.

Ta reda på hur mapping gått till innan, om du inte vet det, och jämför dåtidens algoritmer med dagens, det finns säkert en hel del forum som behandlar detta, bilda dig en uppfattning men tror att det är omöjligt att ge ett definitivt svar.
 
Det ska va gött å leva annars kan de kvetta!
Shamaatae
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 18/10 -11

89 rubriker
1185 svar

10. Känns ju trovärdigt. "det vi i... 10:09:25, 21/10 -17  
Känns ju trovärdigt. "det vi inte talar om finns inte"

Menar inte att de ska förklara hur bara de säger att de gjort något åt problemet. Hur ska jag kunna veta vilka algoritmer wotc använder?

Uppdaterad: 10:10:41, 21/10 -17
kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

11. Lite så. Skriver du en algorit... 10:46:45, 21/10 -17  
Lite så. Skriver du en algoritm och baserar en hyffsat stor ekonomi kring den och har den som ett säljargument så räcker det att säga "problemet löst". Är den knäckt vill de inte gå ut med det (pga trovärdighet sälj osv) och har folk knäckt den är det värdefull information som endast stannar i de nätverk som tagit fram den (tills nätverket brister).
Vi får anta att dom landade på månen och så får framtiden visa om det fortfarande är sanning.
 
Det ska va gött å leva annars kan de kvetta!
Shamaatae
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 18/10 -11

89 rubriker
1185 svar

12. Jo men jag har inte ens sett n... 20:02:06, 21/10 -17  
Jo men jag har inte ens sett nyheten att de har landat på månen om du förstår. Eller har de inte gjort en enda kommentar genom åren trots att flera gamla set uppenbarligen har mappats?
kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

13. Med tanke på att dem inte ens ... 21:09:02, 21/10 -17  
Med tanke på att dem inte ens pratar om att det finns en andrahandsmarknad (som alla jäkla master set är baserade på) så tror jag det blir snålt med nyheter där..
 
Det ska va gött å leva annars kan de kvetta!



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!