skumme kommenterar: Det är dags att spela Narset i Modern!
Leken bygger på att kontrollera de tre första rundorna med billiga spells för att därefter kunna kasta Narset runda 4 eller 5 och dra kort tack vare genomtänkt scryande med Serum Visions/Condescend/Snapcaster.
Med Narset i spel får du sällan slut på spells utan snarare är det manan att kasta dem alla som är problemet. Lösningen är att utnyttja mängden kort genom att spela "gratis-spells" som Disrupting Shoal, Sunscour och Snapback.
Vid första anblick känns de här gratis-spellsen ospelbara, men med hjälp av Narsets Rebound-effekt fungerar de ofta som rena Time Walks och hjälper dig att ha mana uppe till Snapcasters och Counterspells. Faktum är att många kontroll-lekar förlorar alldeles för många matcher med kort kvar i handen och ibland är det bättre att kasta bort en överflödig Verdict/Command/Narset för att kunna spela vidare ett par turer.
Disrupting Shoal kan användas med de åtta blåa korten på 4CMC för att tillsammans med Snapback sätta käppar i hjulet mot Twin. De är också ganska bra mot övriga kombo-lekar som AmuletBloom eller Grishoalbrand.
Ghostly Prison är guld värd mot aggro-lekar och tillsammans med Snapbacks och/eller Path to Exile kan man stabilisera sig på en relativt hög liv-nivå. Narset fungerar utmärkt i kombination med enchantmentet och blir till en drakort-maskin som gör att du kan hitta dina svar snabbare än motståndaren kan spela ut sina.
Vinner gör du genom ett Narset-emblem och Celestial Colonnade.
Brädan är ett hopkok och ska mest ses som förslag på "flashiga" kort. Commandeer stjäl andras combo-kort/planeswalkers/problemkort (Karn, Liliana, Scapeshift, Commands/Bolt) och att du 3-1:ar dig kan mer ses som att du 3-2:ar dig då motståndaren måste svara det kortet du stjäl. Shining Shoal är tänkt att spelas mot Burn för att absorbera skada och hålla ut en extra runda. Whiplash Trap fungerar utomordentligt bra tillsammans med Snapback mot snabba aggro-lekar.