Shining Armor
Mystery Booster , Common
manakostnad : MV : 2 Korttyp : Artifact — Equipment
Nuvarande oracletext :
Flash
When Shining Armor enters the battlefield, attach it to target Knight you control.
Equip ped creature gets +0/+2 and has vigilance .
Equip 3 (3: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.): Vigilance Vigilance är en static ability som påverkar declare attackers step. Creatures som har vigilance tappar inte när de anfaller, men de kan ändå inte anfalla om de är tappade.: Flash Flash är en static ability som betyder "Du kan spela detta kort när du skulle kunna spela en instant." Kort med flash påverkas inte av kort som modifierar hur instants får spelas, som till exempel . : : Equip Equip är en activated ability. "Equip X" betyder "X: Flytta detta Equipment till target creature du kontrollerar. Spela denna ability endast när du kan spela en sorcery". :
Illustration : Eric Deschamps
Kortspecifika regler
2019-10-04
Gaining vigilance any time after the moment you choose to attack with a creature won't cause it to become untapped.
2019-10-04
If there are no Knights to attach Shining Armor to when it enters the battlefield, it simply remains unattached.
Legalitet :
Standard: Ej legal
Pioneer: Legal
Modern: Legal
Legacy: Legal
Vintage: Legal
EDH / Commander: Legal
Pauper: Legal
Explorer: Legal
Historic: Legal
Brawl: Ej legal
Premodern: Ej legal
93/94: Ej legal
Shining Armor är inte legal i något block.
Regelfrågor om Shining Armor
Lekar med Shining Armor