Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 669 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
Kortpärmen Sök | Magic Quiz | Slumpvis kort | Butiken | Illustratörer | Identifiera kort  
Crumbling Vestige Holdout Settlement

Alla utgåvor:

Hissing Quagmire
Oath of the Gatewatch, Rare

MV: 0
Korttyp: Land
Nuvarande oracletext:
Hissing Quagmire enters the battlefield tapped.
Tap: Add B or G.
1BG: Hissing Quagmire becomes a 2/2 black and green Elemental creature with deathtouch until end of turn. It's still a land.
Illustration: Cliff Childs
Kortspecifika regler
2016-01-22
A land that becomes a creature may be affected by “summoning sickness.” You can’t attack with it or use any of its {T} abilities (including its mana abilities) unless it began your most recent turn on the battlefield under your control. Note that summoning sickness cares about when that permanent came under your control, not when it became a creature nor when it entered the battlefield.

2016-01-22
This land is colorless until the last ability gives it colors.

2016-01-22
When a land becomes a creature, that doesn’t count as having a creature enter the battlefield. The permanent was already on the battlefield; it only changed its types. Abilities that trigger whenever a creature enters the battlefield won’t trigger.

2016-01-22
An ability that turns a land into a creature also sets that creature’s power and toughness. If the land was already a creature (for example, if it was the target of a spell with awaken), this will overwrite the previous effect that set its power and toughness. Effects that modify its power or toughness will continue to apply no matter when they started to take effect. The same is true for counters that change its power or toughness (such as +1/+1 counters) and effects that switch its power and toughness. For example, if Hissing Quagmire has been made a 0/0 creature with three +1/+1 counters on it, activating its last ability will turn it into a 5/5 creature that’s still a land.


Legalitet:

Standard: Ej legal
Pioneer: Legal
Modern: Legal
Legacy: Legal
Vintage: Legal
EDH / Commander: Legal
Pauper: Ej legal
Explorer: Ej legal
Historic: Ej legal
Brawl: Ej legal
Premodern: Ej legal
93/94: Ej legal

Hissing Quagmire är Legal i dessa block: Battle for Zendikar


Regelfrågor om Hissing Quagmire
Lekar med Hissing Quagmire

VÄRDE PÅ TORGET Logga in för att se värdet
VÄRDE PÅ MAGIC ONLINE ~0.02 tix tix (18 Apr '24)
 

Outlaws of Thunder Junction

Vill du slippa reklamen? Bli Guldmedlem!
 
tillbaka till Anslagstavlan

Anslagstavlan: Är det värt?

AscariMindfire skrev 12:17, 24/2 -16
Är det värt att spara på dem här? Jag har nu 3st och undrar om de eventuellt kan vara bra i modern.

Ge gärna en väl formulerad förklaring till varför/inte dem kommer att vara bra i modern. Jag vill helst inte se något simpelt "ja/nej" svar.

Tack!
Mangoliden svarade 13:57, 24/2 -16
Så fort den här Eldrazihysterin har lagt sig kommer förhoppningsvis modern bli lite mer diversifierat igen o då kommer nog GBXlekarna så sakteligen leta sig tillbaka till formatet. Då kommer de nog gå upp i pris. Frågan är dock hur mycket då det är ett rätt defensivt kort.
Daban svarade 15:01, 24/2 -16
Spelas i diverse GBx-lekar, så varför inte?
Om/När Eldrazi nerfas med ban så lär ju midrange bli bättre, och några av de bästa midrangelekarna är ju just jund och junk
latsblaster svarade 15:43, 24/2 -16
Den är ju inte bäst i cykeln. För abzan är Stirring Wildwood förmodligen bäst, för jund finns ju både Lavaclaw Reaches (mycket underskattad) och Raging Ravine som är bättre än Hissing Quagmire, men i någon golgari när man inte har dem är kanske den här ändå okej.

1. Raging Ravine
2. Stirring Wildwood
3. Celestial Colonnade
4. Creeping Tar Pit
5. Lavaclaw Reaches
6. Wandering Fumarole
7. Shambling Vent
8. Lumbering Falls
9. Hissing Quagmire
10. Needle Spires

Även om jag rankar dem så här spelar inte ordningen så stor roll, för alla 10 är bra och har man dem i rätt strategi och mot rätt motstånd så gör de nytta.
Daban svarade 16:26, 24/2 -16
Colonnade är ju lätt etta, alternativt delad etta med Ravine
Quagmire är lätt starkare än Falls, enbart pga färgerna
latsblaster svarade 17:05, 24/2 -16
Jag försökte bortse från färgerna, men förstår hur man tänker där.
AscariMindfire svarade 06:24, 25/2 -16
Bra, då har jag någon syn utöver vad som gäller.
latsblaster svarade 08:26, 25/2 -16
Enligt min erfarenhet så är hög toughness på manlands väldigt bra, de nya fyra efter Wandering Fumarole hade mått väldigt bra av +1 i toughness.
redmaster svarade 19:49, 25/2 -16
Skulle placera tarpit över colonade. Landet har ju spelats i allt ifrån midrange control combo i standard modern och i legacy. Inga av de andra manlandesen har typ sätt spel i legacy!
latsblaster svarade 21:27, 25/2 -16
Det är sant, Tar Pit är bra i legacy och vinner löjliga top deck-situationer mot Temur (hette tempo tresh som straff förr) varje gång motståndaren har slösat bort sitt Wasteland på skit, men om jag var otydlig med det så är det egentligen 5 länder på plats 1, Wandering Fumarole på plats 6, 3 länder på plats 7 och Needle Spires på plats 10 (och Needle Spires är förmodligen hyfsat okej ändå).
Daqqer svarade 10:28, 27/2 -16
Needle Spires är dock go' med Awaken.
latsblaster svarade 18:38, 27/2 -16
Japp, det är ju alla manlands.
Daban svarade 19:44, 27/2 -16
Jo, men du får ju dubbel value av Needle Spires
mindtrix svarade 17:01, 4/3 -16
Creeping Tar Pit är helt klart min favorit. Men o andra sidan spelar jag endast eternal och där ser typ inga andra spel än just Creeping Tar Pit, om än i liten skala.
latsblaster svarade 17:11, 4/3 -16
Ja, Creeping Tar Pit är en matchvinnare i eternal. Ublockable är farligt när det blir top deck mode runda 4 (legacy).
ugglan91 svarade 21:21, 25/3 -16
Nej! den kommer inte komma särskillt långt i modern,
1) den dör för lätt på bolt spells
2) o kostar 3 mana att aktivera, = 4 mana för att göra något
3) kommer in tappat,
4) för liten tughness för att blocka o döda djur utan att själv dö vilket gör att man förlorar ett land också på det.
så nej den är inte bra nog.

det är 4 negativa effekter där man får räkna med att minst 2 av dem kommer till att ske på de flesta matcher, för att gå 1 för 1 mot en motståndare.

lyssna inte på de andra som säger att den är bra eller kan tänka sig bli bra.
den är kiss!

Tack för mig
ugglan91 svarade 21:29, 25/3 -16
@ redmaster
I modern är celestial colonade bättre än creeping tarpit. Jag håller med om att creeping tarpit är bättre i legacy men nu var frågan hur bra kiss landet är i modern o då tycker jag det är bättre att ranka länderna efter modern "metat" då jag skulle placera celestial colonade före creeping tarpit.
latsblaster svarade 21:49, 25/3 -16
ugglan: 2 och 3 är inte relevant (eftersom andra manlands fungerat i modern) och 1 och 4 har Lavaclaw Reaches eller Creeping Tar Pit klarat i rätt bygge, du har ju Duress och vänner som backup, dessutom kan inte Maelstrom Pulse eller Abrupt Decay targeta manlands, bara bolt-lekar.
mindtrix svarade 20:10, 26/3 -16
Jag tror detta manlandet behöver lite kärlek från Life from the Loam i någon riktigt grindig lek för att prestera. Det kan både agera wincon och hålla stora monster som inte vill trade:a borta. Dock tror jag ugglan har rätt i att det sällan är värt att bara göra ett trade, det krävs Loam för att kräma ur all value ur ett deathtouch-land.
latsblaster svarade 22:17, 26/3 -16
Den är ju definitivt bra mot late game top decks ala Tarmogoyf, faktiskt är den väl bara den och Lavaclaw Reaches i cykeln som stoppar och tradar med en 4/5 Tarmogoyf?
ugglan91 svarade 10:03, 27/3 -16
Vem är denna nallen som bor på svm och som svarar så auktoritärt på allt o allas kommentarer?
latsblaster svarade 13:43, 27/3 -16
Det är är en väldigt snell nalle.
Om du hade varit inloggad hade du kunnat svara här
 

I BUTIKEN

Singlar
19:-/styck
11 st inne
Foil
36:-/styck
Ej i lager!

LÄGG TILL MIN H/W

Lägg till st Hissing Quagmire (Oath of the Gatewatch) till min
 

PÅ HAVE

mindre (1st), Yoggoth (2st), FastIgen (1st), pattethedude (1st), queenen (1st), Khaz_Modan (1st), Khaz_Modan (1st), 666killer666 (2st), Darkbraxen (1st), Teddie (1st), c_kittel (1st), latsblaster (1st), Plaudi (1st), AlxSamuelsson (4st), comicboy (1st), Isanion (1st), Drago (1st), pettdan (1st), redmaster (6st), skådisen (1st), pinge (2st), duperhasse (1st), Maeths (2st), Crussedull (3st), Crussedull (1st), Gasse (1st), pellekuling (1st), Grönis (2st), Palle (3st)

PÅ WANT

Pinkros (1st), toomaxz (1st)

Till salu

Korre 3 SEK (1st)
latsblaster 3 SEK (eng, NM) The Void (1st)
KuyveN 4 SEK (FN) (2st)
FastIgen 6 SEK (eng, NM) (1st)
Bodhi 8 SEK (eng, EX) Foil! (1st)
leonidas96 8 SEK (eng, NM) (1st)
Darkbraxen 8 SEK (EX) (1st)
lauriv_ 8 SEK (SpanskaSpanska, FN) FN (1st)
Bodhi 8 SEK Foil! (2st)
lauriv_ 8 SEK (eng, GD) GD (1st)
Palle 8 SEK (eng, EX) (3st)
Bodhi 8 SEK (eng, NM) (2st)
queenen 9 SEK (eng, NM) Blandat2022 (1st)
duperhasse 9 SEK (eng, NM) (1st)
ross 10 SEK (EX) HK (2st)
Drago 10 SEK (eng, EX) (1st)
greatcthulhu 10 SEK (eng, EX) (2st)
Yoggoth 10 SEK (eng, NM) (2st)
lauriv_ 10 SEK (JapanskaJapanska) (7st)
Dannebragen 10 SEK (eng, EX) (2st)
lauriv_ 10 SEK (eng) (1st)
pettdan 12 SEK (eng, NM) (1st)
antudd 13 SEK (eng, EX) (2st)
mindre 15 SEK (eng, EX) (2st)
Hugobossen 15 SEK (eng, EX) (4st)
Teddie 15 SEK (eng, NM) (1st)
Bagerilukt 15 SEK (eng, NM) (2st)
AlxSamuelsson 25 SEK (eng, NM) (4st)
Crussedull 25 SEK (3st)
Squeakyshoes 25 SEK 123 (1st)
Laggie 35 SEK (eng, NM) (4st)
pellekuling 39 SEK Foil! (1st)
Crussedull 40 SEK Foil! (1st)
Kingpin 50 SEK (eng, FN) Foil! (1st)

VILL KÖPA

Pinkros (1st)
Info om listorna
 

PÅ AUKTION (0)

- Ingen -
 
  Outlaws of Thunder Junction