Magic the Gathering
Magic the Gathering33590 medlemmar 640 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
Kortpärmen Sök | Magic Quiz | Slumpvis kort | Butiken | Illustratörer | Identifiera kort  
Flawless Forgery (26) Mask of the Schemer (28)

In Too Deep
Version 27
New Capenna Commander, Rare

manakostnad: MV: 2
Korttyp: Enchantment — Aura
Nuvarande oracletext:
Split second (As long as this spell is on the stack, players can't cast spells or activate abilities that aren't mana abilities.)
Enchant creature, planeswalker, or Clue
Enchanted permanent is a colorless Clue artifact with "2, Sacrifice this artifact: Draw a card" and loses all other abilities. (It's no longer a creature or planeswalker.)
Illustration: José Parodi
Kortspecifika regler
2022-04-29
Split second doesn’t allow players to cast the spell it’s on at times when they otherwise wouldn’t be able to cast it. An enchantment with split second may still be cast only during its controller’s main phase when the stack is empty.

2022-04-29
Players may turn face-down creatures face up while a spell with split second is on the stack.

2022-04-29
Players still get priority while a card with split second is on the stack; their options are just limited to mana abilities and certain special actions.

2022-04-29
Split second doesn’t stop triggered abilities from triggering, such as that of Chalice of the Void. If one does, its controller puts it on the stack and chooses targets for it, if any. Those abilities will resolve as normal.

2022-04-29
Casting a spell with split second won’t affect spells and abilities that are already on the stack.

2022-04-29
If the resolution of a triggered ability involves casting a spell, that spell can’t be cast if a spell with split second is on the stack.

2022-04-29
After a spell with split second resolves (or otherwise leaves the stack), players may again cast spells and activate abilities before the next object on the stack resolves.


Legalitet:

Standard: Ej legal
Pioneer: Ej legal
Modern: Ej legal
Legacy: Legal
Vintage: Legal
EDH / Commander: Restricted
Pauper: Ej legal
Explorer: Ej legal
Historic: Ej legal
Brawl: Ej legal
Premodern: Ej legal
93/94: Ej legal

In Too Deep är inte legal i något block.


Regelfrågor om In Too Deep
Lekar med In Too Deep

VÄRDE PÅ TORGET Logga in för att se värdet
 

jarne presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Blood Moon

Blood Moon

2 Gemstone Caverns

Steam Vents (EX)

Snow-Covered Island 30:-

Academy Ruins

2 Oblivion Stone

2 Yavimaya Coast

Darkslick Shores

Verdurous Gearhulk 100:-

Snow-Covered Mountain 30:-

2 Caves of Koilos

Safe Haven (Foil) 35:-

Ulamog, the Infinite Gyre

4 Snow-Covered Forest 30:-

3 Dragonskull Summit

2 Dragonskull Summit

Sliver Overlord

3 Teferi, Mage of Zhalfir

Rootbound Crag

Vill du slippa reklamen? Bli Guldmedlem!
 
tillbaka till Anslagstavlan

Anslagstavlan: Flavor Win

Iniovan skrev 20:57, 13/6 -22
Jag vill bara säga att jag tycker detta kort har en fullkomlig flavor win, i att namnet anspelar på hur en ibland kan ramla alldeles för långt ned i en teori eller analys av nån ledtråd.

Briljant att en Clue kan bli en Clue :)
latsblaster svarade 21:13, 13/6 -22
Varför kan man förvandla en clue; vad är tanken med det?
OrC_MeD_StiL svarade 21:58, 13/6 -22
Av regelskäl måste auran kunna enchanta clues eftersom att den hade trillat av annars. One with the Stars är wordad enligt samma princip.
Iniovan svarade 00:54, 14/6 -22
*JAHAA* :D
Iniovan svarade 00:55, 14/6 -22
Jag tänkte det hade varit fruktansvärt roligt att sätta den *just på ett Clue Token*, det var min vinkel
latsblaster svarade 07:48, 16/6 -22
Finns det inte massor av auror som gör det där men ändå slipper den wordingen?
Green svarade 10:07, 16/6 -22
Dom flesta är då sådana som tex Song of the Dryads eller Minimus Containment, som kommer runt det genom att kunna träffa allt, eller exempelvis Darksteel Mutation, som inte byte typ på det den enchantar. Men Imprisoned in the Moon följer ju samma templating som den här, förutom att den kan targeta land och gör det den enchantar till ett land.

Men på flavour! Jag älskar att det här kortet visar hur någon är "in to deep" för att dom utreder något, och blir förvandlade till en ledtråd i form av en kalk-linje i arten! Dom blir bokstavligen en ledtråd i sitt eget försvinnande eller sin egen mordutredning!
Iniovan svarade 11:14, 16/6 -22
Green, vad du sa om flavour var exakt hur jag också kände :)
latsblaster svarade 11:25, 16/6 -22
Imprisoned in the Moon sabbar väl ett land om man väljer det, så den är ju mindre konstig än den här.
Green svarade 11:44, 16/6 -22
Tja, finns ju en handfull inte-token clues nu, så HELT meningslöst är det ju inte! Både Agent's Toolkit och Investigator's Journal kan ju vara ganska najst att ta bort!
latsblaster svarade 22:11, 16/6 -22
Ja, kanske det.
Om du hade varit inloggad hade du kunnat svara här
 

I BUTIKEN

Singlar
Ej i lager

Foil
Ej i lager!

LÄGG TILL MIN H/W

Lägg till st In Too Deep, Version 27 (New Capenna Commander) till min
 

PÅ HAVE

Royal_Assassin (1st), Discus (4st), Ozmo (3st), carlpandersson (1st)

PÅ WANT

Larsadoc (1st), joedynamite (2st), vampiric_ninja (1st)

Till salu

Ozmo 40 SEK (eng, NM) (3st)
Discus 45 SEK (eng, NM) (4st)
Spetaelsk 45 SEK (eng, NM) (2st)

VILL KÖPA

- Ingen -
Info om listorna
 

PÅ AUKTION (0)

- Ingen -