Magic the Gathering
Magic the Gathering31676 medlemmar 929 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
Kortpärmen Sök | Magic Quiz | Slumpvis kort | Butiken | Illustratörer | Identifiera kort  
Fierce Witchstalker Garenbrig Carver

Flaxen Intruder
Throne of Eldraine, Uncommon

manakostnad: CMC: 1
Korttyp: Creature - Human Berserker
Nuvarande oracletext:
Whenever Flaxen Intruder deals combat damage to a player, you may sacrifice it. When you do, destroy target artifact or enchantment.
P/T: 1/2


Legalitet:
Standard: Ej legal
Modern: Ej legal
Legacy: Ej legal
Vintage: Ej legal
EDH / Commander: Ej legal
Pauper: Ej legal
Brawl: Ej legal
Premodern: Ej legal
93/94: Ej legal

Flaxen Intruder är inte legal i något block.


Regelfrågor om Flaxen Intruder
Lekar med Flaxen Intruder

VÄRDE PÅ TORGET Logga in för att se värdet
 

Vill du slippa reklamen? Bli Guldmedlem!
 
tillbaka till Anslagstavlan

Anslagstavlan: Dominans!

redmaster skrev 06:51, 10/9 -19
Electrodominance 1=x, gör 3 björnar ja tack!
Plague_Spitter svarade 10:09, 10/9 -19
Funkar det regelmässigt sett?
Cogo svarade 19:49, 10/9 -19
Funkar det samma med Cascade?
latsblaster svarade 22:20, 10/9 -19
Vi får se, men troligtvis inte?
Plague_Spitter svarade 06:30, 11/9 -19
Är även jag tveksam, det är väl creature delen som spelas i exemplet inte adventure delen?
latsblaster svarade 06:57, 11/9 -19
Regeländringen mot split-kort, cmc och i samband med expertis-korten.
Hainen svarade 14:45, 11/9 -19
Tabak har sagt att korten har gubbens stats, typer och cmc i alla zoner utom på stacken. En L2a i en discord jag är med i var hyfsat säker på att det funkade med cascade.
CH svarade 13:21, 12/9 -19
Hainen: Menar du den här artikeln kanske?
[link=https://magic.wizards.com/en/articles/archive/feature/throne-eldraine-mechanics-2019-09-04]länk/link].
Det känns mycket konstigt med tanke på att de nyss gjorde om reglerna för Splitkort, men vi får väl se vad det står i FAQen när den kommer.
Hainen svarade 17:40, 12/9 -19
Jag tror det var specifikt wordingen "As you're casting this card, you choose which part, creature or Adventure, you're casting."

Cascade in i guldlock:
1. Kostar den mindre? Ja.
2. Du får casta den utan att betala för manakostnaden.
3. När du castar den väljer du vilken halva du castar.

Det är naturligtvis omöjligt att veta förrän vi får FAQn, och det kan ju också vara så att han bara uttryckte sig klumpigt i artikeln.
Nehekarah svarade 16:49, 15/9 -19
Om inte annat så lär det erratas med en jävla fart att det inte funkar.
Nehekarah svarade 16:54, 15/9 -19
On a second note, är det mycket farie tale material i detta setet? Jag har inte kollat så mycket på korten men detta är ju uppenbarligen guldlock.
latsblaster svarade 17:27, 15/9 -19
Ja, det är typ massor hela tiden, frågan är bara vad som är vad emellanåt, ibland är det ju overlaps. Vet inte om det ens finns någon riktigt känd saga som de förbisett.
redmaster svarade 00:15, 16/9 -19
Nu har nog detta blivit en regelfråga, men dominance funkar inte likadant som cascade. Så dominans kräver 7 land för att kasta 3 björnar. Adventures funkar med cascade iallafall :P
Om du hade varit inloggad hade du kunnat svara här
 

I BUTIKEN

Singlar
5:-/styck
10 st inne
Foil
11:-/styck
Ej i lager!

LÄGG TILL MIN H/W

Lägg till st Flaxen Intruder till min
 

PÅ HAVE

- Ingen -

PÅ WANT

- Ingen -

Till salu

- Ingen -

VILL KÖPA

- Ingen -
Info om listorna
 

PÅ AUKTION (0)

- Ingen -