Sveriges största community för Magic: The Gathering
0
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
Senast läst: 10:28:55, 11/11 -25. Läst 1400 gånger.
snyggejygge
31 rubriker, 1184 svar
Medlem
Trelleborg
@svm s. 24/9 -02
Dualcaster Mage Thre Steps Ahead 16:45:53, 18/1 -25
 
Jag vet att Dualcaster Mage fungerar som oändlig kombo med en hel drös med olika kort. Men låt säga att Jag vill göra en Token kopia med Three Steps Ahead, om jag har Dualcaster mage som target kan jag göra flera stycken kopior?

Om jag använder Flash förmågan av Dualcaster och targetar Three Steps Ahead (som gör token) & låter kopian targeta Dualcaster, fungerar det?
 
'You know the world has gone mad when the best rapper is a white guy, the best golfer is black, and Germany doesn't want to go to war.'
Uppdaterad: 16:57:52, 18/1 -25
Choper
94 rubriker, 2241 svar
Judge L2
Redax
FSVM - Ledamot
Axvall
@svm s. 26/5 -04
Dualcaster har en trigger förmåga. Dessa triggar direkt de är gilltiga, men när läggs de på stacken? Och när resolvar den? Nästa gång någon skall få prioritet, dvs när det som håller på att resolva på stacken har resolvat klart. Del av att resolva en spell är att ta bort den från stacken och (vanligtvis) lägga den i graven. Resolv är en helt egen tidslinje :)

Sammanfattat, nej. Det finns inget på stacken för dualcasters förmåga vare sig vid välja target eller resolvar. Alltså kan den inte kopiera.
Du måste ha 2 exemplar an Three step ahead, en som resolvar och en som ligger kvar för att kunna kopieras.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 17:07:53, 18/1 -25
snyggejygge
31 rubriker, 1184 svar
Medlem
Trelleborg
@svm s. 24/9 -02
Choper skrev 17:02, 18/1 -25 Dualcaster har en trigger förmåga. Dessa triggar direkt de är gilltiga, men när läggs de på stacken? Och när resolvar den? Nästa gång någon skall få prioritet, dvs när det som håller på att resolva på stacken har resolvat klart. Del av att resolva en spell är att ta bort den från stacken och (vanligtvis) lägga den i graven. Resolv är en helt egen tidslinje :)

Sammanfattat, nej. Det finns inget på stacken för dualcasters förmåga vare sig vid välja target eller resolvar. Alltså kan den inte kopiera.
Du måste ha 2 exemplar an Three step ahead, en som resolvar och en som ligger kvar för att kunna kopieras.

Tack för svar. Men vad är då skillnaden mot t.ex. Rite of Replication som tydligen ska funka som en "oändlig" kombo?
 
'You know the world has gone mad when the best rapper is a white guy, the best golfer is black, and Germany doesn't want to go to war.'
Choper
94 rubriker, 2241 svar
Judge L2
Redax
FSVM - Ledamot
Axvall
@svm s. 26/5 -04
Ah. Missförstog din andra fråga, sry. Tänkte du menade flashback. #snedtänkt
Kanske även din första när jag tänker efter… om du redan har en dualcaster i spel och sedan spelar kopieringsspell så är det som jag skrev ovan.

Om du menade att du först spelar step ahead/liknande och sedan svarar med dualcaster så kan du kopiera den hur många gånger som helst. Dock så måste du ha ett target för orginalet av step ahead.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 19:01:42, 18/1 -25
snyggejygge
31 rubriker, 1184 svar
Medlem
Trelleborg
@svm s. 24/9 -02
Choper skrev 19:00, 18/1 -25 Ah. Missförstog din andra fråga, sry. Tänkte du menade flashback. #snedtänkt
Kanske även din första när jag tänker efter… om du redan har en dualcaster i spel och sedan spelar kopieringsspell så är det som jag skrev ovan.

Om du menade att du först spelar step ahead/liknande och sedan svarar med dualcaster så kan du kopiera den hur många gånger som helst. Dock så måste du ha ett target för orginalet av step ahead.

Ok, så med ett djur i spel så går det att göra en stor mängd Dual Caster Mages med Three Steps Ahead, tack!
 
'You know the world has gone mad when the best rapper is a white guy, the best golfer is black, and Germany doesn't want to go to war.'
Choper
94 rubriker, 2241 svar
Judge L2
Redax
FSVM - Ledamot
Axvall
@svm s. 26/5 -04
Så länge en spelare har en artifakt eller critter i spel innan ja. Jag kommer editera mitt första inlägg senare så fet blir mindre förvirring för folk som kommer efter :)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)

Avatar: The Last Airbender


BYT BORD TILL