Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 619 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Orcish Bowmaster + Massacre Gi... Zhulodok, Void Gorger cascade ...
Hanabi Blast
Senast läst: 20:40:27, 19/4 -24. Läst 616 gånger.
kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

Hanabi Blast 14:24:00, 15/2 -24  
Hej!

Interaktionen mellan Hanabi Blast och Snapcaster Mage..

Jag flashbackar Hanabi Blast.. vad händer? Exile, i handen, what?

Tack på förhand :D
 
Det ska va gött å leva annars kan de kvetta!

partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

1. I reglerna hittar vi: 702.3... 07:08:49, 16/2 -24  
I reglerna hittar vi:

702.34a Flashback appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities: one that
functions while the card is in a player’s graveyard and another that functions while the card is
on the stack. “Flashback [cost]” means “You may cast this card from your graveyard if the
resulting spell is an instant or sorcery spell by paying [cost] rather than paying its mana cost”
and “If the flashback cost was paid, exile this card instead of putting it anywhere else any time it
would leave the stack.
” Casting a spell using its flashback ability follows the rules for paying
alternative costs in rules 601.2b and 601.2f–h


Hanabi Blast kommer göra precis som vanligt, men istället för att lägga kortet på din hand så kommer det exilas. Sedan slänger du ett kort på random.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Hotan
MEDLEM
@svm s. 28/11 -10

48 rubriker
267 svar

2. Dum fråga men behöver man disc... 14:40:52, 16/2 -24  
partysmurphen skrev 07:08, 16/2 -24 I reglerna hittar vi:

702.34a Flashback appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities: one that
functions while the card is in a player’s graveyard and another that functions while the card is
on the stack. “Flashback [cost]” means “You may cast this card from your graveyard if the
resulting spell is an instant or sorcery spell by paying [cost] rather than paying its mana cost”
and “If the flashback cost was paid, exile this card instead of putting it anywhere else any time it
would leave the stack.
” Casting a spell using its flashback ability follows the rules for paying
alternative costs in rules 601.2b and 601.2f–h


Hanabi Blast kommer göra precis som vanligt, men istället för att lägga kortet på din hand så kommer det exilas. Sedan slänger du ett kort på random.

Dum fråga men behöver man discarda ett kort? Tänker det står "Return Hanabi Blast to its owner's hand, then discard a card at random".

Gör man allt som står på kortet även om Hanabi Blast inte tas upp på handen? Blir förvirrad av ordet "then".
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

3. Man gör alltid så mycket av ko... 22:16:36, 16/2 -24  
Hotan skrev 14:40, 16/2 -24
partysmurphen skrev 07:08, 16/2 -24 I reglerna hittar vi:

702.34a Flashback appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities: one that
functions while the card is in a player’s graveyard and another that functions while the card is
on the stack. “Flashback [cost]” means “You may cast this card from your graveyard if the
resulting spell is an instant or sorcery spell by paying [cost] rather than paying its mana cost”
and “If the flashback cost was paid, exile this card instead of putting it anywhere else any time it
would leave the stack.
” Casting a spell using its flashback ability follows the rules for paying
alternative costs in rules 601.2b and 601.2f–h


Hanabi Blast kommer göra precis som vanligt, men istället för att lägga kortet på din hand så kommer det exilas. Sedan slänger du ett kort på random.

Dum fråga men behöver man discarda ett kort? Tänker det står "Return Hanabi Blast to its owner's hand, then discard a card at random".

Gör man allt som står på kortet även om Hanabi Blast inte tas upp på handen? Blir förvirrad av ordet "then".

Man gör alltid så mycket av kortet man kan, och att discarda ett radom kort bryr sig inte om ifall Hanabi åkte upp på hand eller ej.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

4. Tack för svar :)... 08:37:44, 17/2 -24  
partysmurphen skrev 07:08, 16/2 -24 I reglerna hittar vi:

702.34a Flashback appears on some instants and sorceries. It represents two static abilities: one that
functions while the card is in a player’s graveyard and another that functions while the card is
on the stack. “Flashback [cost]” means “You may cast this card from your graveyard if the
resulting spell is an instant or sorcery spell by paying [cost] rather than paying its mana cost”
and “If the flashback cost was paid, exile this card instead of putting it anywhere else any time it
would leave the stack.
” Casting a spell using its flashback ability follows the rules for paying
alternative costs in rules 601.2b and 601.2f–h


Hanabi Blast kommer göra precis som vanligt, men istället för att lägga kortet på din hand så kommer det exilas. Sedan slänger du ett kort på random.

Tack för svar :)
 
Det ska va gött å leva annars kan de kvetta!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!