Magic the Gathering
Magic the Gathering33977 medlemmar 685 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Gideon Jura... Undaunted ...
Fleet Swallower + Illusionist's Bracers
Senast läst: 16:23:20, 18/1 -23. Läst 461 gånger.
danne1999

Golgari
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 5/10 -13

5 rubriker
6 svar

Fleet Swallower + Illusionist's Bracers 20:30:38, 5/12 -22  
Om jag anfaller motståndaren med en Fleet Swallower och kopierar abilityn med Strionic Resonator kommer min motståndare att milla hela sin lek?

Jag vet att två Fleet Swallower kommer att skära leken i hälften två gånger från
60 till 30 och sen
från 30 till 15.

Jag undrar bara om Strionic Resonator gör någon skillnad eller om det blir samma som att anfalla med två Fleet Swallower. (Tänkte att det kan vara bra att dubbel kolla detta så man vet inför framtiden)

Edit: Jag glömde bort att Illusionist's Bracers bara bryr sig om activated abilitys och inte triggerd. Tack mutant för att du pekar ut det. Jag ändrade frågan så hoppas att det blev rätt nu.

Uppdaterad: 21:34:11, 5/12 -22

Mutant
MEDLEM
Västerås
@svm s. 15/12 -10

11 rubriker
23 svar

1. Fleet Swallower's ability är "... 21:09:36, 5/12 -22  
Fleet Swallower's ability är "triggered" och inte "activated" så Bracers gör ingenting på den. Men du kan kopiera abilityn med tex. Strionic Resonator. Då bör det halveras som om du slog med 2 st Fleet Swallower
danne1999

Golgari
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 5/10 -13

5 rubriker
6 svar

2. tack för svar :) jag glömde bo... 21:27:57, 5/12 -22  
tack för svar jag glömde bort att det var bara activated abilitys som gällde för Illusionist's Bracers
BYT BORD TILL


 
  Phyrexia: All Will Be One Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!