Magic the Gathering
Magic the Gathering33884 medlemmar 806 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Kaya the Inexorable vs Myrkul,... Teysa Karlov och Myrkul, Lord ...
Sylvan offering
Senast läst: 02:52:54, 4/12 -22. Läst 521 gånger.
yohaan81
MEDLEM
Örebro
@svm s. 10/4 -09

229 rubriker
486 svar

Sylvan offering 15:05:14, 11/8 -22  
Sylvan Offering

är osäker på denna eftersom det inte står choose 1 or choose 2, or do both etc...
får man välja båda?
dvs jag får 1 stor och många små, och en opponent kan antingen få 1 stor och/eller många små genom mitt val såklart.

Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

60 rubriker
1315 svar

1. Du gör båda, alltid.... 15:08:58, 11/8 -22  
Du gör båda, alltid.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
Beakid

Simic
ADMIN
REDAX
MODERATOR
GULDMEDLEM
Lyckeby
@svm s. 3/2 -01

616 rubriker
10609 svar

2. Från "kortspecifika regler" un... 15:49:07, 11/8 -22  
Från "kortspecifika regler" under oracle-texten här på SvM:

2014-11-07 You may choose the same opponent for each of the effects, or you may choose different opponents. None of the affected players are targets of the spell.
2014-11-07 You choose the opponents for each effect as the spell resolves.

EDIT: Nvm, besvarar inte riktigt din fråga. Men ja, du behöver välja en opponent två gånger så att båda effekterna händer.
 
Beakids götteauktion - foils, reserved list-kort, med mera! - slutar 30 nov 2022
Uppdaterad: 15:49:59, 11/8 -22
Skallen
MEDLEM
Luleå
@svm s. 19/4 -02

11 rubriker
223 svar

3. Orelaterat, men borde det inte... 10:31:21, 12/8 -22  
Beakid skrev 15:49, 11/8 -22 Från "kortspecifika regler" under oracle-texten här på SvM:

2014-11-07 You may choose the same opponent for each of the effects, or you may choose different opponents. None of the affected players are targets of the spell.
2014-11-07 You choose the opponents for each effect as the spell resolves.

EDIT: Nvm, besvarar inte riktigt din fråga. Men ja, du behöver välja en opponent två gånger så att båda effekterna händer.

Orelaterat, men borde det inte stå nått i stil "kortspecifika regeltolkningar"?
 
"I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be."

www.skallen.net
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

88 rubriker
2132 svar

4. Nope. Kortspecifika regler där... 08:29:16, 14/8 -22  
Nope. Kortspecifika regler därför att det handlar om att påpeka de regler som påverkar kortet... inte att bända regleboken efter kortet.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
BYT BORD TILL


 
  The Brothers' of War! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!