Magic the Gathering
Magic the Gathering33757 medlemmar 723 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Teysa Karlov och Myrkul, Lord ... You Look Upon the Tarrasque ...
Rally the Ancestors + Eerie Interlude
Senast läst: 13:34:01, 3/10 -22. Läst 326 gånger.
Filimon
MEDLEM
Sollebrunn
@svm s. 7/8 -10

56 rubriker
265 svar

Rally the Ancestors + Eerie Interlude 11:58:12, 11/8 -22  
Jag spelar Rally the Ancestors på slutet av min motståndares tur och retunerar alla mina creatures från graven. Läggs den andra delen av Rally the Ancestors på stacken så att jag an exila dem i respons med Eerie Interlude under min upkeep?

Om det inte går så borde jag kunna spela Eerie Interlude i min motståndares end step och på så sätt inte ha mina creatures när Rally the Ancestors väl försöker rensa upp. Följdfrågan är alltså om jag kan ha kvar mina creatures permanent om dom i början på mitt upkeep inte är i spel.

Bonusfråga: Håller spelet koll på permanents när de går mellan zoner? Om jag spelar Eerie Interlude i motståndares andra main phase. Då kommer de exilas och sen komma tillbaka på motståndarens end step. Känner Rally the Ancestors till att de permanterna är i spel eller tappas den referensen när de creatures går i exil?

Uppdaterad: 12:03:43, 11/8 -22

SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

87 rubriker
599 svar

1. 1 - Ja, en delayed trigger kom... 15:43:10, 11/8 -22  
1 - Ja, en delayed trigger kommer läggas på stacken i ditt upkeep. Du kommer då kunna svara med Eerie Interlude och rädda dina creatures från permanent exile.

2 - Ja, du kunde istället spelat Eerie Interlude i motståndarens endstep och fått samma resultat.

3 - Det stämmer att objekt som går mellan zoner räknas som nya objekt, så även om dina creatures endast temporärt exilats innan ditt upkeep så skulle Rally the Ancestors inte "känt igen dem" och inte heller försökt exila dem.
Filimon
MEDLEM
Sollebrunn
@svm s. 7/8 -10

56 rubriker
265 svar

2. Betyder det sista att t.ex. Ep... 16:47:06, 11/8 -22  
Betyder det sista att t.ex. Ephemerate räddar en creature från typ Doom Blade också? Eller är det skillnad på "those"/"that" som det står på Rally the Ancestors och "target" som det står på Doom Blade i det avseendet?

Uppdaterad: 16:47:26, 11/8 -22
kotodx
MEDLEM
Nacka
@svm s. 30/8 -19

5 rubriker
56 svar

3. Ephemerate räddar en gubbe frå... 17:20:26, 11/8 -22  
Ephemerate räddar en gubbe från Doom Blade. Det är ett nytt spelobjekt och inte längre samma target så Doom Blade fizzlar. Alla blink-effekter och removals funkar likadant.
 
Sent from Samsung Smart Fridge.
kotodx
MEDLEM
Nacka
@svm s. 30/8 -19

5 rubriker
56 svar

4. För att förtydliga: Rally ska... 17:22:32, 11/8 -22  
För att förtydliga:
Rally skapar en delayed triggar som inte känner igen de nya spelobjekten.
Doom Blade targeterar och känner inte igen nya spelobjekt.
Däremot om motståndaren spelar en Wrath of God och du blinkar något dör det oavsett.
 
Sent from Samsung Smart Fridge.
Hotan
MEDLEM
@svm s. 28/11 -10

26 rubriker
135 svar

5. Doom Blade kommer inte ha någo... 17:26:11, 11/8 -22  
Doom Blade kommer inte ha någon target om du spelar Ephemerate på din gubbe i respons eftersom gubbar som byter zon inte är samma objekt som innan. Det är tex därför counters även försvinner om du spelar Ephemerate på en gubbe som har counters, gubben "räknas som ny".
Filimon
MEDLEM
Sollebrunn
@svm s. 7/8 -10

56 rubriker
265 svar

6. Prima!... 17:59:45, 11/8 -22  
Prima!



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!