Magic the Gathering
Magic the Gathering33658 medlemmar 735 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Inf Storm Brain Freeze + Eldra... Lethal Schemes? ...
Imoen
Senast läst: 15:03:21, 8/8 -22. Läst 301 gånger.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Skövde
@svm s. 19/6 -13

149 rubriker
428 svar

Imoen 00:52:00, 25/7 -22  
Hej!

Jag undrar hur Imoen, Mystic Trickster fungerar, specifikt om jag *inte* har initiative.

Kommer jag fortfarande få dra ett kort om jag klarat av en dungeon, men *inte* har initiative?

Skälet till frågan är väl att jag är rädd att den första 'if' clausen måste vara godkänd för att komma vidare till nästa bit av triggern?

Hoppas på svar :)

Uppdaterad: 00:53:55, 25/7 -22

Iniovan

Azorius
MEDLEM
Skövde
@svm s. 19/6 -13

149 rubriker
428 svar

1. tror jag just hittade svaret ... 01:11:36, 25/7 -22  
tror jag just hittade svaret

https://boardgames.stackexchange.com/questions/57603/does-imoen-mystic-tricksters-ability-trigger-if-i-dont-have-the-initiative

Så första if-triggern måste vara sann för att resten ens ska börja trigga. Tusan
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

87 rubriker
2116 svar

2. Allting är en enda klausul. Är... 10:02:11, 25/7 -22  
Allting är en enda klausul. Är det skilda oberoende triggers så är det radbrytning mellan. Fungerar en del av triggern oavsett så är den skriven i början följt av tex "if you have the initative draw another card".
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!