Magic the Gathering
Magic the Gathering33658 medlemmar 740 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Lucky Clover & adventures som... Imoen ...
Inf Storm Brain Freeze + Eldrazi
Senast läst: 17:20:01, 8/8 -22. Läst 562 gånger.
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

29 rubriker
845 svar

Inf Storm Brain Freeze + Eldrazi 22:52:53, 23/7 -22  
Spelare Adam har via någon inf combo genererat oändligt med storm och kastar sedan Brain Freeze i spelare Bertil som har ett eller flera kort i stil med Emrakul, the Aeons Torn i sin lek. Vad händer i turneringssammanhang? Game state efter sista Brain Freeze är praktiskt taget omöjligt att bestämma och ingen av spelarna är förmögna till att förhindra dilemmat.

Jag har svårt att tänka mig att herr dommare vill att Bertil skall sitta och blanda tills han blir DQ:ad för slow play eller liknande dumheter. Tvingas det till en draw kanske?
 
“Every record has been destroyed or falsified, every book rewritten, every picture has been repainted, every statue and street building has been renamed, every date has been altered. And the process is continuing day by day and minute by minute. History has stopped. Nothing exists except an endless present in which the Party is always right.” - George Orwell. Nineteen Eighty-Four

214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

317 rubriker
8240 svar

1. Det beror på bland annat vilke... 10:57:42, 24/7 -22  
Det beror på bland annat vilken REL det är på.
På REL regular är jag väldigt säker på att de flesta domare skulle säga att det är draw, ta nästa duell och tänk på att det räcker med 100 kopior även mot en Battle of Wits lek.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

donhaggis[link=’ https://www.svenskamagic.com/forumet/topic.php?ID=173422&rID=2097227#2097227’]214 har aldrig fel[/link]
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

29 rubriker
845 svar

2. Tanken va vad man kan räkna me... 16:25:11, 24/7 -22  
Tanken va vad man kan räkna med under en större turnering på Competetiv REL, på Regular kan man ju hitta på lite vad man vill så länge alla är hyfsat nöjda.
 
“Every record has been destroyed or falsified, every book rewritten, every picture has been repainted, every statue and street building has been renamed, every date has been altered. And the process is continuing day by day and minute by minute. History has stopped. Nothing exists except an endless present in which the Party is always right.” - George Orwell. Nineteen Eighty-Four
Fizkas
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 26/9 -09

115 rubriker
2453 svar

3. Kalla på domare. Annars föres... 17:45:04, 24/7 -22  
Kalla på domare.
Annars föreslå en shortcut eller så blir det en draw.
altermann
MEDLEM
Mora
@svm s. 24/10 -10

6 rubriker
132 svar

4. Vad som kommer hända är väl en... 18:10:01, 24/7 -22  
Vad som kommer hända är väl en tomt bibliotek förutom 4 emrakul som blandas? Kan man inte bara gå till att det ligger 4 kort biblioteket?
Filimon
MEDLEM
Sollebrunn
@svm s. 7/8 -10

55 rubriker
258 svar

5. Man kan väl inte generera oänd... 19:42:54, 24/7 -22  
Man kan väl inte generera oändligt med storm? Hur går det till?
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

317 rubriker
8240 svar

6. Emrakul blandar in hela graven... 02:46:31, 25/7 -22  
altermann skrev 18:10, 24/7 -22 Vad som kommer hända är väl en tomt bibliotek förutom 4 emrakul som blandas? Kan man inte bara gå till att det ligger 4 kort biblioteket?

Emrakul blandar in hela graven, så du kan omöjligt säga hur det kommer se ut efter 983762398521 kopior av Brainfreeze
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

donhaggis[link=’https://www.svenskamagic.com/forumet/topic.php?ID=173422&rID=2097227#2097227’]214 har aldrig fel[/link]
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

317 rubriker
8240 svar

7. Aluren + Cavern Harpy tex... 02:47:37, 25/7 -22  
Filimon skrev 19:42, 24/7 -22 Man kan väl inte generera oändligt med storm? Hur går det till?

Aluren + Cavern Harpy tex
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO

donhaggis[link=’https://www.svenskamagic.com/forumet/topic.php?ID=173422&rID=2097227#2097227’]214 har aldrig fel[/link]
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

87 rubriker
2116 svar

8. Tbh så täcks inte detta in av ... 10:05:40, 25/7 -22  
Tbh så täcks inte detta in av policyn. Helt enkelt för att det är inte är något vanligt förekommande. Så det blir till för domare på plats av tolk och avgöra.
Personligen kan jag se utslag åt olika håll med hänvisningar till olika regeldelar, varav ingen är helt men delvis applicerbara.

Det går inte att shortcutta eftersom man inte vet när Emrakul landar och blandar in allt. Så man måste avgöra om den ene eller andra vinner eftersom man måste genomföra allt (vilket inte går rent turneringsmässigt) eller om det blir draw.
Kan som sagt se argument för alla 3 resultat.

Regelverket kan inte täcka alla gråzoner. Vill du att något skall täckas in så får du se till att det blir så pass vanligt förekommande att det är ett problem att det inte täcks upp :)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 10:07:50, 25/7 -22
nargluj
MEDLEM
Älvängen
@svm s. 8/10 -13

29 rubriker
845 svar

9. Tack för svaret. :)... 11:55:59, 25/7 -22  
Choper skrev 10:05, 25/7 -22 Tbh så täcks inte detta in av policyn. Helt enkelt för att det är inte är något vanligt förekommande. Så det blir till för domare på plats av tolk och avgöra.
Personligen kan jag se utslag åt olika håll med hänvisningar till olika regeldelar, varav ingen är helt men delvis applicerbara.

Det går inte att shortcutta eftersom man inte vet när Emrakul landar och blandar in allt. Så man måste avgöra om den ene eller andra vinner eftersom man måste genomföra allt (vilket inte går rent turneringsmässigt) eller om det blir draw.
Kan som sagt se argument för alla 3 resultat.

Regelverket kan inte täcka alla gråzoner. Vill du att något skall täckas in så får du se till att det blir så pass vanligt förekommande att det är ett problem att det inte täcks upp

Tack för svaret.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

248 rubriker
2198 svar

10. Isochron Scepter inprintad med... 20:48:04, 26/7 -22  
Filimon skrev 19:42, 24/7 -22 Man kan väl inte generera oändligt med storm? Hur går det till?

Isochron Scepter inprintad med Dramatic Reversal och mer än 2 mana från ickeländer ger både oändlig storm och mana.
 
Jag saccar LED för tre blå.....



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!