Magic the Gathering
Magic the Gathering33597 medlemmar 692 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Om Myrkul dör?... Backgrounds ...
Satoru Umezawa, trigger på sig själv.
Senast läst: 02:11:35, 5/7 -22. Läst 469 gånger.
MoonGoat

Gruul
HEDERSMEDLEM
Göteborg
@svm s. 7/4 -05

52 rubriker
1287 svar

Satoru Umezawa, trigger på sig själv. 11:56:43, 23/6 -22  
Hej.

När kortet Satoru Umezawa kom ut så hörde jag att den inte triggar sin ability på sig själv. Stämmer detta? Och i så fall varför?
 
Mitt verkstadskort: Literal Payback

Intresserad av Highlander Gold? Dra iväg ett meddelande till mig så får du en invite till forumbordet.

MoonGoat

Gruul
HEDERSMEDLEM
Göteborg
@svm s. 7/4 -05

52 rubriker
1287 svar

1. 2022-02-18 Satoru Umezawa's tr... 11:57:43, 23/6 -22  
2022-02-18 Satoru Umezawa's triggered ability triggers whenever you activate a ninjustsu ability, and it will resolve before that ability resolves. The card with ninjustsu will still be in your hand while resolving the ability and must remain revealed until the ninjutsu ability resolves or is otherwise removed from the stack.

Enligt detta så tycker jag själv att det borde funka.
 
Mitt verkstadskort: Literal Payback

Intresserad av Highlander Gold? Dra iväg ett meddelande till mig så får du en invite till forumbordet.
kotodx
MEDLEM
Nacka
@svm s. 30/8 -19

4 rubriker
50 svar

2. Satoru har inte själv ninjutsu... 12:01:56, 23/6 -22  
Satoru har inte själv ninjutsu, hans andra ability fungerar bara när han är på brädet och ger varelser i hand ninjustsu. Eller tänker du om du har en Satoru på brädet och en i hand?
 
Sent from Samsung Smart Fridge.
MoonGoat

Gruul
HEDERSMEDLEM
Göteborg
@svm s. 7/4 -05

52 rubriker
1287 svar

3. Satoru i spel. Ninjutsar in nå... 15:00:18, 23/6 -22  
Satoru i spel. Ninjutsar in något annat genom att ta upp honom själv till handen. Triggar hans ability att få titta kort i libraryt?
 
Mitt verkstadskort: Literal Payback

Intresserad av Highlander Gold? Dra iväg ett meddelande till mig så får du en invite till forumbordet.
kotodx
MEDLEM
Nacka
@svm s. 30/8 -19

4 rubriker
50 svar

4. Nej. En del av kostnaden för N... 21:49:28, 23/6 -22  
Nej. En del av kostnaden för Ninjutsu är att ta upp en oblockerad attacker i hand, i detta fall Satoru. Så han ser inte ninjutsu-abilityn läggas på stacken för han är då redan i din hand.
 
Sent from Samsung Smart Fridge.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

545 rubriker
9097 svar

5. moongoat: Det som är i textbox... 22:29:36, 23/6 -22  
moongoat: Det som är i textboxen är ju creature abilities som gäller på battlefield. Dina kort på handen har ju inte ninjutsu om han inte är på battlefield själv.
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder kompletta duel decks, commander devour for power, spelmattor, pärmar, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
MoonGoat

Gruul
HEDERSMEDLEM
Göteborg
@svm s. 7/4 -05

52 rubriker
1287 svar

6. Yes, jag missade att det var e... 08:37:35, 24/6 -22  
Yes, jag missade att det var en del av kostnaden att ta upp honom i så fall. Tack!
 
Mitt verkstadskort: Literal Payback

Intresserad av Highlander Gold? Dra iväg ett meddelande till mig så får du en invite till forumbordet.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!