Magic the Gathering
Magic the Gathering33015 medlemmar 725 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Equipment auto attach + living... Garth One-Eye + Magecraft ...
Kaldra Compleat och Totem Armor
Senast läst: 21:48:03, 28/7 -21. Läst 528 gånger.
mabe
MEDLEM
Västerås
@svm s. 16/1 -04

308 rubriker
3144 svar

Kaldra Compleat och Totem Armor 02:43:47, 14/7 -21  
Hej!

Bogles med Hyena Umbra anfaller in i en Kaldra Compleat. Umbran saccas. Blir Bogles exilad? Inte så lätt som det först verkar...Tacksam för domarsvar.

Mvh / Mats
 
Mabe

"Äger du icke gåvan av en övertygelse om det man icke ser, så akta dig dock för den motsatta plumpa meningen, att vad man icke ser icke är." /
Viktor Rydberg
Uppdaterad: 02:45:59, 14/7 -21

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

82 rubriker
2042 svar

1. Den blir exilad. Totem armo... 07:41:40, 14/7 -21  
Den blir exilad.

Totem armor preventar inte skadan, den är en replacement som i detta fallet ändrar SBA från "Destroy" till "remove damage".

Kaldra Compleat är en trigger som går igång så fort crittern gör combat damage. Vilket alltså sker.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 07:42:22, 14/7 -21
mabe
MEDLEM
Västerås
@svm s. 16/1 -04

308 rubriker
3144 svar

2. Stort tack! Trevlig sommar! / ... 11:16:36, 14/7 -21  
Choper skrev 07:41, 14/7 -21 Den blir exilad.

Totem armor preventar inte skadan, den är en replacement som i detta fallet ändrar SBA från "Destroy" till "remove damage".

Kaldra Compleat är en trigger som går igång så fort crittern gör combat damage. Vilket alltså sker.

Stort tack! Trevlig sommar! / Mats
 
Mabe

"Äger du icke gåvan av en övertygelse om det man icke ser, så akta dig dock för den motsatta plumpa meningen, att vad man icke ser icke är." /
Viktor Rydberg
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

526 rubriker
8962 svar

3. choper: Det som händer först ä... 11:20:56, 14/7 -21  
choper: Det som händer först är att Hyena Umbra förstörs och sen exilas varelsen när abilityn hos equipmenten resolvat?
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder kompletta duel decks, commander devour for power, spelmattor, pärmar, tärningar/spindowns, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
Uppdaterad: 11:21:20, 14/7 -21
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

82 rubriker
2042 svar

4. Ja. Var dock inte rellevant fö... 11:29:51, 14/7 -21  
Ja. Var dock inte rellevant för kärnfrågan (hurvida den exilas), därav jag inte tog med det.

Men ja, det är en del av ändrad SBA, "remove damage & destroy TA".
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!