Magic the Gathering
Magic the Gathering32950 medlemmar 660 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR War's Toll och länder med tap-... Hur trigger Storm? ...
"Animera" samma land flera gånger; Nissa med flera
Senast läst: 15:08:55, 11/6 -21. Läst 666 gånger.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

523 rubriker
8937 svar

"Animera" samma land flera gånger; Nissa med flera 19:40:12, 17/5 -21  
Jag vet att frågan i princip ställts förut men jag hittar inte den.

1. Om jag "animerar" ett land med Nissa, Who Shakes the World och sen efteråt animerar samma land med Nissa, Vital Force, eller om landet är Lumbering Falls som jag aktiverat efter att Nissas ability resolvar, förlorar landet vigilance (även haste vid fallet falls?) då?

= Jag antar att man på ett "creature-land" inte kan "stacka upp" en massa olika abilities som hör till samma lager?

Lumbering Falls kan till exempel inte under en tur bli en 5/5 hexproof, haste, vigilance med 3 +1/+1 counters (även om du har båda Nissa och aktiverar abilities i rätt ordning)?

2. Förlorar Lumbering Falls hexproof om man aktiverar den med Skarrg Guildmages ability (gör den till 4/4) under combat?

3 a. Blir det något problem i combat om man byter karaktäristik mitt under combat, så länge landet förblir en creature?

3 b. Om motståndaren tar bort anfallande lands alla abilities (Turn to Frog, o"loses all abilities") får landet fortsätta anfalla?

4. Kan man få ha kvar Wandering Fumaroles activated ability även om den inte har kvar base p/t 1/4 (bonus-fråga; hittar ingen land-ability som ger ojämn p/t)?
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder kompletta duel decks, commander devour for power, spelmattor, pärmar, tärningar/spindowns, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
Uppdaterad: 20:54:14, 17/5 -21

Spetaelsk

Selesnya
MEDLEM
Båtskärsnäs
@svm s. 13/3 -10

15 rubriker
147 svar

1. 1. Alla abilities ligger kvar ... 20:37:05, 17/5 -21  
1. Alla abilities ligger kvar tror jag. Om du gör det i ordningen Nissa, Who Shakes the World > Nissa, Vital Force > Aktivera Lumbering Falls så kommer du att ha en 6/6:a haste, vigilance, hexproof. Från är hur det blir på motsåndarens tur då Nissa, Vital Force säger until your next turn. Någon som vet detta får gärna hjälpa till.

2. Nej.

3a. Inte vad jag kan komma på.

3b. Ja. Om motståndaren spelar Turn to Frog innan du declarat attackers och landet kom in den här turen kan det dock inte attackera.

4. Ja, du kan aktivera abilityn oavsett vad Fumaroles P/T är.

Uppdaterad: 20:49:59, 17/5 -21
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

82 rubriker
2022 svar

2. Tummregeln: effekter gör bara ... 20:58:34, 17/5 -21  
Tummregeln: effekter gör bara vad de säger. Säger de inte att de tar bort abilitys så gör de inte det.

Så precis som redan nämnt, den har kvar sina förmågor. Så länge den alltid är en creature så kan den anfalla, det är inte en förmåga utan någonting som är sant för creatures.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
BYT BORD TILL


 
  Strixhaven: School of Mages! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!