Magic the Gathering
Magic the Gathering32891 medlemmar 762 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Gift of imortality... Lethal vapors + Vodalian Illus ...
Weatherlight + Legendary Sorcery
Senast läst: 01:55:19, 6/5 -21. Läst 547 gånger.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

118 rubriker
358 svar

Weatherlight + Legendary Sorcery 10:48:01, 28/4 -21  
Hejhopp!

Jag brewar vidare och vill säkerställa att jag tänkt rätt:

Ponera att jag skulle crewa Weatherlight med en Eternal Witness och en Archaeomancer, skulle då Weatherlight räknas som en Legendary Creature och därför tillåta mig spela legendary sorceries, t.ex Karn's Temporal Sundering eller Urza's Ruinous Blast?

Det står liksom inte på kortet i sig att den är en Creature,
men pga Crew borde den ju *bli* en?

partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

163 rubriker
7220 svar

1. Är på mobilen så svårt att rot... 11:18:21, 28/4 -21  
Är på mobilen så svårt att rota fram dokument just nu.

Men öppna comp rules, sök efter crew. Vad står det om creatures?

Sök efter legendary sorcery. Vilka krav har det?
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

118 rubriker
358 svar

2. Crew orsakar sin artifact att ... 11:22:55, 28/4 -21  
Crew orsakar sin artifact att bli en artifact creature, och eftersom att Weatherlight redan är Legendary antar jag det fortsätter stämma.

Legendary Sorceries kräver en legendary creature / pw för att funka
danne1999

Golgari
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 5/10 -13

3 rubriker
5 svar

3. Hittade detta i comprehensve r... 13:09:24, 28/4 -21  
Hittade detta i comprehensve rules pdf.

205.1b Some effects change an object’s card type, supertype, or subtype but specify that the object
retains a prior card type, supertype, or subtype. In such cases, all the object’s prior card types,
supertypes, and subtypes are retained. This rule applies to effects that use the phrase “in
addition to its types” or that state that something is “still a [type, supertype, or subtype].” Some
effects state that an object becomes an “artifact creature”; these effects also allow the object to
retain all of its prior card types and subtypes. Some effects state that an object becomes a
“[creature type or types] artifact creature”; these effects also allow the object to retain all of its
prior card types and subtypes other than creature types, but replace any existing creature types.
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

238 rubriker
2173 svar

4. Domarchatten säger att du kan ... 17:19:48, 28/4 -21  
Domarchatten säger att du kan spela Karn's Temporal Sundering efter du crewat Väderljuset.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

118 rubriker
358 svar

5. Tack Hob (:... 18:25:31, 28/4 -21  
Tack Hob (:



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!