Magic the Gathering
Magic the Gathering32892 medlemmar 766 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Hardened Scales... Interaktion Emergent Ultimatum ...
Interaktion mellan Kaho, minamo historian och MDFCs
Senast läst: 01:55:24, 6/5 -21. Läst 511 gånger.
Ottobollen
MEDLEM
Örebro
@svm s. 16/5 -14

1 rubriker
1 svar

Interaktion mellan Kaho, minamo historian och MDFCs 19:53:30, 23/4 -21  
Vid Kaho, Minamo Historian ETB hämtar jag ett MDFC-land, exempelvis Sejiri Shelter // Sejiri Glacier .

1. Kan jag med Kaho's ability spela baksidan av kortet? Förutsatt att jag förstås inte spelat land för turen.

2. OM nr 1 funkar, är X i Kaho's ability den cmc som finns på framsidan eller baksidan av Seijiri Shelter? Alltså 2 eller 0.

Uppdaterad: 22:31:03, 25/4 -21

Robostar

Gruul
FANTASY KING
Gnosjö
@svm s. 30/3 -07

37 rubriker
1282 svar

1. Kaho, Minamo Historian Sejiri... 19:55:49, 23/4 -21  
Kaho, Minamo Historian
Sejiri Shelter // Sejiri Glacier
 
Supersäl
Ärkesäl
Anthrosäl
Skallen
MEDLEM
Luleå
@svm s. 19/4 -02

10 rubriker
188 svar

2. oracle-texten verkar säga: X,... 20:35:37, 23/4 -21  
oracle-texten verkar säga:
X, Tap: You may cast a spell with converted mana cost X from among cards exiled with Kaho without paying its mana cost.

Man kan inte casta länder har jag för mig, så det borde inte gå?
 
"I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be."

www.skallen.net
Uppdaterad: 20:36:15, 23/4 -21
Ottobollen
MEDLEM
Örebro
@svm s. 16/5 -14

1 rubriker
1 svar

3. Det har du fullständigt rätt i... 21:12:25, 23/4 -21  
Det har du fullständigt rätt i.
Frågade eftersom det står play på kortet. Får kolla Oracle direkt nästa gång. :)

Tack för snabbt svar!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!