Magic the Gathering
Magic the Gathering32891 medlemmar 762 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR 2 Tergrid... Dubbelsidig commander ...
Ashaya + Argothian elder
Senast läst: 03:14:36, 6/5 -21. Läst 452 gånger.
Fnatteochtjatte
MEDLEM
Halmstad
@svm s. 21/5 -20

3 rubriker
4 svar

Ashaya + Argothian elder 00:27:38, 11/4 -21  
Ashaya, Soul of the Wild och Argothian Elder är i spel.
Kan jag untappa Argothian Elder med sin egna ability?

Tänker mig att det fungerar sähär: När jag tappar Argothian Elder så läggs hans ability på stacken och när abilityn resolvar så väljer jag två länder varav den ena är Argothian Elder pågrund av Ashaya.
Tänker jag rätt?

Torax
MEDLEM
Virsbo
@svm s. 2/8 -05

168 rubriker
779 svar

1. Du tänker helt rätt. Ashaya + ... 00:49:30, 11/4 -21  
Du tänker helt rätt. Ashaya + Argotian/Ley Weaver ger dig inf. mana :)
 
Priceguy:
"Ja, jag tänkte helfel. Du har självklart rätt."
Fnatteochtjatte
MEDLEM
Halmstad
@svm s. 21/5 -20

3 rubriker
4 svar

2. Tack, det jag var osäker på va... 00:59:39, 11/4 -21  
Tack, det jag var osäker på var om jag valde länder när jag tappar Argothian för då är han ju inte tappad ännu.
Spetaelsk

Selesnya
MEDLEM
Båtskärsnäs
@svm s. 13/3 -10

15 rubriker
143 svar

3. En liten detalj är att du välj... 08:13:49, 11/4 -21  
En liten detalj är att du väljer targets för Argothian Elders ability direkt när du aktiverar abilityn. Du kan alltid välja ett otappat target för Elders ability och tappa sagt target i respons till abilityn.
 
Säljer alla kort som ligger på min have. Oftast snabb på att svara på bizzar + att jag bor granne med postlådan.

[img="/xmas-19/jk-card-1.jpg"]
tobiasnordh
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/9 -15

17 rubriker
58 svar

4. En liten fundering. Läste i en... 21:05:20, 11/4 -21  
En liten fundering. Läste i en fråga för ett tag sen att allt innan : är en kostnad och det sker direkt (likt scarifies).

Kan man då tänka som så att tappningen sker direkt som en kostnad och när man väljer target så är den redan tappad?
 
Frimärkserbjudande: Köp 5 betala för 4
Det är gamla frimärken och du får frimärken motsvarande 5x12kr för 48kr. Ex: 6+4+2, 5+5+2 el dyl. Det är ju som att få gratis frakt :-D
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

82 rubriker
2007 svar

5. Ja. Men det spelar ingen roll.... 18:25:11, 12/4 -21  
Ja. Men det spelar ingen roll. Du kan targetta ett otappat land (om det inte säges annat i abilityn förståss).


Jag tror att du blandar ihop saker på grund av Teferi, Hero of Dominaria
Teferi låter dig itne targetta länder utan du väljer på resolv av triggern. I sådana fall måste du genomföra händelsen, dvs du måste tappa upp tappade länder.

När du targettar länder finns det inget krav om att man skall kunna genomföra händelsen (tex destroy vs indestructible), utan bara att de skall vara legala targets.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
FatMaximus

Izzet
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 9/1 -05

92 rubriker
668 svar

6. Tekniskt sett nej för det förs... 20:54:21, 13/4 -21  
tobiasnordh skrev 21:05, 11/4 -21 En liten fundering. Läste i en fråga för ett tag sen att allt innan : är en kostnad och det sker direkt (likt scarifies).

Kan man då tänka som så att tappningen sker direkt som en kostnad och när man väljer target så är den redan tappad?

Tekniskt sett nej för det första man gör när man aktiverar en ability (eller castar en spell) är att man väljer targets, och därefter betalar man alla kostnader. Men det funkar ändå, för abilityn säger bara "target land" och inte "target tapped land".
tobiasnordh
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/9 -15

17 rubriker
58 svar

7. Ah... Bra. Det svaret förstod ... 21:02:11, 13/4 -21  
Ah... Bra. Det svaret förstod jag. Tackar.
 
Gratis frakt om du köper tre frimärken
Du får frimärken motsvarande 3x12kr för 36kr (6+4+2, 5+5+2 el dyl). Då bjuder jag på frakten (motsvarande ett frimärke).
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!