Magic the Gathering
Magic the Gathering32840 medlemmar 825 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Ashaya + Argothian elder... Lifelink på sorcery ...
Dubbelsidig commander
Senast läst: 17:25:06, 12/4 -21. Läst 672 gånger.
Nixxan

Azorius
MEDLEM
Eksjö
@svm s. 3/11 -03

183 rubriker
1782 svar

Dubbelsidig commander 15:16:58, 4/4 -21  
Har en fundering på hur spells som går att spela gratis om du kontrollerar din commander fungerar tillsammans med dubbelsidiga commanders.

Säg att jag har spelat baksidan av Esika, God of the Tree // The Prismatic Bridge och sitter med en Fierce Guardianship på handen. Kan jag spela min kontring gratis eller ej?
 
w0rd

214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

307 rubriker
8141 svar

1. Kontrollerat du en commander? ... 15:57:43, 4/4 -21  
Kontrollerat du en commander? Ja!
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

82 rubriker
1998 svar

2. Som 214 säger. Commander är n... 18:54:13, 4/4 -21  
Som 214 säger.
Commander är något som är unikt för kortet. Vilken status den än har för stunden (som tex vilken sida som är upp).
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!