Magic the Gathering
Magic the Gathering32892 medlemmar 764 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Halvar, God of Battle // Sword... Regelfråga om flera slags skad ...
Vodalian Illusionist - dreadnought
Senast läst: 17:26:04, 3/5 -21. Läst 560 gånger.
JoXx
MEDLEM
Karlshamn
@svm s. 2/8 -08

6 rubriker
4 svar

Vodalian Illusionist - dreadnought 20:30:51, 28/2 -21  
Är det möjligt att använda Vodalian Illusionist ability phase out på Phyrexian Dreadnought när den spelas? I samma stil som med Vision Charm.

wonko
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 27/10 -02

20 rubriker
172 svar

1. yes :)... 21:09:53, 28/2 -21  
yes :)
blacklisted
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 21/1 -03

45 rubriker
123 svar

2. Det går bra. På precis samma s... 21:12:02, 28/2 -21  
Det går bra. På precis samma sätt!
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

163 rubriker
7220 svar

3. Självklart! Det är ju exakt sa... 07:41:00, 1/3 -21  
Självklart! Det är ju exakt samma effekt.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

521 rubriker
8926 svar

4. Jag tror att han undrar om Vod... 12:32:49, 1/3 -21  
Jag tror att han undrar om Vodalian Illusionist blir offrad när han gör så. Blir den det om den är kvar på slagfältet?

Enligt Oracle får man välja:

Oracle-text för Phyrexian DreadnoughtKostnad:
Korttyp: Artifact Creature — Dreadnought
Power/Toughness: 12/12
Oracle-text:
Trample

When Phyrexian Dreadnought enters the battlefield, sacrifice it unless you sacrifice any number of creatures with total power 12 or greater.
:
2013-04-15

If you are unable to sacrifice 12 power worth of creatures, then you cannot choose that option; in that case, you must sacrifice Phyrexian Dreadnought.

2007-07-15

Reverted to its original wording, this now has an enters-the-battlefield triggered ability. During resolution of the triggered ability, you choose one option or the other.

2007-07-15

If the Dreadnought is no longer on the battlefield when the triggered ability resolves, you may still choose either option.

2004-10-04

The sacrifices are simultaneous, not one at a time.

2004-10-04

Phasing in does not trigger “enters the battlefield” abilities, so you don’t have to sacrifice again if it phases in.

 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder spelmattor, pärmar, tärningar/spindowns, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
Uppdaterad: 12:33:38, 1/3 -21
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

163 rubriker
7220 svar

5. Jag skulle välja alternativet ... 12:53:42, 1/3 -21  
latsblaster skrev 12:32, 1/3 -21 Jag tror att han undrar om Vodalian Illusionist blir offrad när han gör så. Blir den det om den är kvar på slagfältet?

Enligt Oracle får man välja:

Oracle-text för Phyrexian DreadnoughtKostnad:
Korttyp: Artifact Creature — Dreadnought
Power/Toughness: 12/12
Oracle-text:
Trample

When Phyrexian Dreadnought enters the battlefield, sacrifice it unless you sacrifice any number of creatures with total power 12 or greater.
:
2013-04-15

If you are unable to sacrifice 12 power worth of creatures, then you cannot choose that option; in that case, you must sacrifice Phyrexian Dreadnought.

2007-07-15

Reverted to its original wording, this now has an enters-the-battlefield triggered ability. During resolution of the triggered ability, you choose one option or the other.

2007-07-15

If the Dreadnought is no longer on the battlefield when the triggered ability resolves, you may still choose either option.

2004-10-04

The sacrifices are simultaneous, not one at a time.

2004-10-04

Phasing in does not trigger “enters the battlefield” abilities, so you don’t have to sacrifice again if it phases in.

Jag skulle välja alternativet "offra dreadnaught"; Det andra alternativet är inte ens möjligt utan 12 power att offra.


Notera skillnaden mellan kostnad och effekt! Dreadnaughts effekt är att du ska offra. Notera även avsaknaden av wordingen "if you can't, ..."
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
JoXx
MEDLEM
Karlshamn
@svm s. 2/8 -08

6 rubriker
4 svar

6. Nej, jag undrade inte om man b... 13:23:12, 1/3 -21  
Nej, jag undrade inte om man behöver offra. Utan precis som frågan lyder om man kan använda dess ability för att phase out så att man slipper offra, vilket verkar gå bra :)
BYT BORD TILL


 
  Strixhaven: School of Mages! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!