Magic the Gathering
Magic the Gathering32837 medlemmar 720 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Regelfråga om flera slags skad... Elsha + predict ...
End of turn triggers
Senast läst: 02:56:16, 11/4 -21. Läst 295 gånger.
WildColos

Rakdos
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 4/4 -07

59 rubriker
775 svar

End of turn triggers 18:45:57, 23/2 -21  
Hej, jag har två frågor om end of turn triggers vilket jag tror ska funka men tänkte att det är bra att dubbelkolla så man inte sitter där och vill göra heta plays som är illegala

1. Jag har Sneak Attack och aktiverar dess ability på min tur för att få ut en Gleancrawler. End of turn kan jag då lägga båda triggers på stacken, välja att offra Gleancrawler till Sneak attack först och sen ta upp Gleancrawler till min hand med dens egen ability?

2. Jag spelar Wake the Dead och tar upp Shirei, Shizo's Caretaker och en Bottle Gnomes. Om jag offrar min Bottle Gnomes innan slutet av turen, kan jag då sen lägga Shirre's trigger först så att jag tar in Bottle Gnomes igen för att sedan offra Shirei till Wake the Dead's trigger?

Tacksam för svar!

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

82 rubriker
1997 svar

1. Ja och Ja. Så länge de trigga... 20:08:27, 23/2 -21  
Ja och Ja.
Så länge de triggar på samma gång (och det är dina) så får du stacka dem som du vill.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
WildColos

Rakdos
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 4/4 -07

59 rubriker
775 svar

2. Tack så mycket! :D... 22:19:45, 23/2 -21  
Tack så mycket!



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!