Magic the Gathering
Magic the Gathering32840 medlemmar 815 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Descendants' Path of MDFC... Commanders som går till graven ...
Orvar, the All-Form + Whim of Volrath
Senast läst: 18:53:11, 2/4 -21. Läst 467 gånger.
Jerakin
MEDLEM
Malmö
@svm s. 15/2 -14

1 rubriker
8 svar

Orvar, the All-Form + Whim of Volrath 14:50:33, 27/1 -21  
Hej!

Medveten om att det är ett nytt sett men tänker mig att någon kanske vet svaret ändå!

Jag bygger en blå lek (EDH) som går ut på att rampa upp fort och sedan spela flashy spells. Mitt mål är att "Cast targeted spells on my land" vilket då med Orvar gör att jag får ett extra land i spel.

Frågan är vad händer ifall jag har Orvar, the All-Form i spel och tappar ett Island och för den manan kastar en Whim of Volrath på det landet och säger grönt.
Kommer mitt token Island tappa för grönt eller blått? Ifall den tappar för grönt kommer det vara permanent eller till slutet av min runda?

Gather: Whim of Volrath

Uppdaterad: 17:00:05, 27/1 -21

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

82 rubriker
1998 svar

1. Du får ett island. Triggers... 14:52:50, 27/1 -21  
Du får ett island.

Triggers som triggar för att du spelar en spell (med restriktionen att den targetar i det här fallet) resolvar innan spellen gör det.
Innan Whim resolvat är landet ett island.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Jerakin
MEDLEM
Malmö
@svm s. 15/2 -14

1 rubriker
8 svar

2. Double tack till dig! :D... 14:58:02, 27/1 -21  
Double tack till dig! :D
BYT BORD TILL


 
  Kaldheim! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!