Magic the Gathering
Magic the Gathering32681 medlemmar 694 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR The immortal Nevinyrral... Regelfråga: modal double faced ...
Kan röds kort permanent bryta kontrollen?
Senast läst: 10:39:37, 14/1 -21. Läst 758 gånger.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

516 rubriker
8861 svar

Kan röds kort permanent bryta kontrollen? 21:59:08, 28/11 -20  
Om motståndaren har en aura som tagit permanent kontroll över ditt kort/permanent, kan du permanent bryta kontrollen med röds kort som egentligen bara stjäl något tillfälligt? Jag har inte sett någon reminder, om de kanske säger return it to owner's control och att man då får tillbaka det?
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder spelmattor, pärmar, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

81 rubriker
1954 svar

1. Så, jag antar att du menar tex... 23:02:46, 28/11 -20  
Så, jag antar att du menar tex Lay Claim & Act of Treason.

Nej, du får inte tillbaka den för evigt. Det som händer är att det ligger 2 control changing abilitys.
Lay Claim Gäller constant.
Act of Treason gäller EoT.

Så fort Act of Treason (som vi antar har senast timestamp) slutar gälla så finns det återigen endast Lay Claims ability kvar, vilket säger att spelare X kontrollerar crittern.

Din creature -> Lay Claim (motsåndarens) -> Act of Treason (din) -> (act slutar) Lay Claim (motståndarens)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 23:04:10, 28/11 -20
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

516 rubriker
8861 svar

2. Jo, precis så funderade jag. R... 07:52:01, 29/11 -20  
Jo, precis så funderade jag. Rimligt svar, glömde bort Time stamp.
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder spelmattor, pärmar, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
jkwestin

Selesnya
MEDLEM
Själevad
@svm s. 17/12 -15

0 rubriker
6 svar

3. Hur är det om den tagits över ... 09:33:06, 29/11 -20  
Hur är det om den tagits över första gången med t.ex. Agent of Treachery?

Uppdaterad: 09:33:38, 29/11 -20
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

81 rubriker
1954 svar

4. Det är exakt samma sak. En... 13:25:15, 29/11 -20  
Det är exakt samma sak.

Enda skillnaden mellan Lay Claim & Agent of Treachery är att kontrolleffekten på Lay Claim är beroende på att auran är kvar i spel medans Agent of Trechery inte är beroende av någon permanent i spel (dvs du kan bryta Lay Claim genom removal på aruan, Agent kan inte inte brytas genom annat än flicker, studs osv).
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 13:25:26, 29/11 -20
kall3m0n

Izzet
MEDLEM
Töreboda
@svm s. 15/1 -13

13 rubriker
63 svar

5. Om du har conjurer's closet i ... 14:14:28, 29/11 -20  
Om du har conjurer's closet i spel och snor någonting temporärt med t.ex. Act of Treason, så kan du då i slutet blinka den "lånade" gubben, och då blir den din permanent. Om den lånade gubbar är enchantad med .t.ex.
Mind Control så faller ju auran av, dessutom.
 
"Varför äter folk sötsaker istället för mörkt bröd ? Varför röstade tyskarna på Afolf Hitler ? Varför bråkar religionerna om copyright på något som ingen kan bevisa existerar ?
Jag vet inte varför. Men jag är rätt säker på att det inte är mitt fel." /Cugel
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!