Magic the Gathering
Magic the Gathering32700 medlemmar 661 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Cascade & alternativa kostnade... Otydlig formulering ...
Nadier, Agent of the Duskenel
Senast läst: 03:44:33, 24/1 -21. Läst 623 gånger.
Elfmaster
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 15/4 -03

18 rubriker
108 svar

Nadier, Agent of the Duskenel 23:25:01, 23/11 -20  
Ifall Nadier, Agent of the Duskenel är på bordet tillsammans med ett gäng tokens. Vad händer ifall en board wipe skulle döda av bordet?
Kan man stacka så Nadier hinner få counters innan han själv går i graven? Eller sker allt samtidigt?

Tack på förhand!

Spetaelsk

Selesnya
MEDLEM
Båtskärsnäs
@svm s. 13/3 -10

14 rubriker
127 svar

1. Jag är rätt säker på att Nadie... 05:16:56, 24/11 -20  
Jag är rätt säker på att Nadier inte får counters baserat på de tokens som dör samtidigt som Nadier själv. När Nadiers första ability skulle trigga har Nadier redan lämnat spel och därför triggar inte den abilityn.
 
Säljer alla kort som ligger på min have. Oftast snabb på att svara på bizzar + att jag bor granne med postlådan.

[img="/xmas-19/jk-card-1.jpg"]
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Axvall
@svm s. 26/5 -04

81 rubriker
1957 svar

2. Du kan stacka triggerna om du ... 06:43:31, 24/11 -20  
Du kan stacka triggerna om du vill. Men eftersom hon inte är på bordet kan hon inte få counters på sig.

Samt är det styrkan när hon dog som räknas, vilket är när sweepern resolvar.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Elfmaster
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 15/4 -03

18 rubriker
108 svar

3. Tack så mycket för svaren!... 10:43:56, 24/11 -20  
Tack så mycket för svaren!
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!