Magic the Gathering
Magic the Gathering32598 medlemmar 794 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Doubling season bs... Den nedtvingade vampyren ...
Kaho
Senast läst: 07:56:37, 26/11 -20. Läst 441 gånger.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

98 rubriker
293 svar

Kaho 11:04:47, 16/11 -20  
Tjipp! :)

Jag undrar lite om Kaho, Minamo Historian , för jag har länge haft henne i min Grand Arbiter EDH.

Hur fungerar det när hon spelar en spell som i sig själv senare ska exileras som en del av sin resolution? T.ex Mandate of Peace eller Teferi's Protection ?
Jag har alltid tänkt att hon får ha kvar sina spells då, trots att de exileras, för jag nånstans trodde det handlade om att hon spelar *kopior* av spells, men jag märkte nu att fraseringen är att hon faktiskt spelar själva spellen. ( Jag hade nog blandat ihop henne med kort som Elite Arcanist och Isochron Scepter )
Kommer den bli exilerad och inte längre vara exilerad *av Kaho* vilket är själva kravet för att hon ska få behålla dem?

Hoppas på svar :)

Uppdaterad: 11:23:49, 16/11 -20

SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

86 rubriker
570 svar

1. Nej, du får inte "behålla" den... 14:06:19, 16/11 -20  
Nej, du får inte "behålla" den spell som senare exilar sig själv.

Kaho kan bara spela det som exilades med hennes triggered ability, vilket även finns att läsa om man klickar på "kortspecifika regler".

6/1/2005
Kaho's activated ability refers only to cards exiled by its triggered ability. If another effect exiled the cards, you won't be able to use Kaho to cast those cards.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

98 rubriker
293 svar

2. Då får jag kanske byta ut henn... 14:35:08, 16/11 -20  
Då får jag kanske byta ut henne emot arcanisten då :O
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!