Magic the Gathering
Magic the Gathering32598 medlemmar 794 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Multiple Memory Jars... Treasure Map vs. Kazandu Mammo ...
Polymorphist's Jest mot Dragonlord Silumgar ?
Senast läst: 00:29:37, 26/11 -20. Läst 500 gånger.
comeuncommon
MEDLEM
Fjällbacka
@svm s. 20/11 -14

1 rubriker
1 svar

Polymorphist's Jest mot Dragonlord Silumgar ? 14:22:31, 7/11 -20  
Spelare 1 kotrollerar Dragonlord Silumgar som tagit över ett creature från spelare två.
om spelare 2 spelar Polymorphist's Jest (på motspelarens tur i attacken)
Tappar Silumgar sin ability att hålla kvar det kreature som den tagit över?
Får spelare två tillbaka sin gubbe av att lägga grodan?
Tack.

Uppdaterad: 14:23:46, 7/11 -20

SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

86 rubriker
570 svar

1. Nej, Dragonlord Silumgars abil... 20:01:15, 7/11 -20  
Nej, Dragonlord Silumgars ability har redan resolvat och bryr sig bara om att kortet i sig är kvar i spel.

Så länge det kortet är kvar i spel så kommer kontrollen vara kvar, det spelar ingen roll om kortet inte längre har samma namn eller några abilities.

edit:

Ser att Silumgars ability bryr sig om ifall du kontrollerar honom, snarare än om han är i spel. Det ändrar inte svaret på frågan, men ville bara påpeka att kontrollen är baserad på att spelaren som kontrollerade abilityn från Silumgar fortfarande har kontroll över honom eller ej... inte om han är i spel eller inte(även om det i de flesta fall är samma sak).

Uppdaterad: 20:33:27, 7/11 -20
comeuncommon
MEDLEM
Fjällbacka
@svm s. 20/11 -14

1 rubriker
1 svar

2. ok tack för svar!... 14:48:03, 8/11 -20  
ok tack för svar!
Petardrush

Golgari
MEDLEM
Kumla
@svm s. 1/12 -16

10 rubriker
43 svar

3. Från kortspecifika regler i ko... 12:37:34, 9/11 -20  
Från kortspecifika regler i kortpärmen:

Dragonlord Silumgar
Dragons of Tarkir, Mythic Rare

manakostnad:  CMC: 6
Korttyp: Legendary Creature - Elder Dragon
Nuvarande oracletext:
Flying, deathtouch
When Dragonlord Silumgar enters the battlefield, gain control of target creature or planeswalker for as long as you control Dragonlord Silumgar.
P/T: 3/5
 Hämta senaste oracle-data!
Flavourtext:
Silumgar
Illustration: Steven Belledin
Kortspecifika regler

2/25/2015

 

If Dragonlord Silumgar leaves the battlefield, you no longer control it, and its control-change effect ends.


2/25/2015

 

If Dragonlord Silumgar ceases to be under your control before its ability resolves, you won't gain control of the creature or planeswalker at all.



2/25/2015
If another player gains control of Dragonlord Silumgar, its control-change effect ends. Regaining control of Dragonlord Silumgar won't cause you to regain control of the creature or planeswalker.

Uppdaterad: 12:39:04, 9/11 -20
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!