Magic the Gathering
Magic the Gathering32598 medlemmar 791 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR skyclave apparition + Command ... Aminatou combi vs Ulamog ...
Ashaya, Soul of the Wild
Senast läst: 23:53:37, 25/11 -20. Läst 588 gånger.
Danilov

Orzhov
MEDLEM
Eskilstuna
@svm s. 6/12 -06

17 rubriker
49 svar

Ashaya, Soul of the Wild 19:58:05, 29/10 -20  
Entrar Ashaya, Soul of the Wild battlefield som en Forest? (Kan hen trigga landfall)
 
Veni vidi vichy vatten
Uppdaterad: 00:09:06, 30/10 -20

JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

234 rubriker
2148 svar

1. Hon/den triggar landfall.... 20:14:08, 29/10 -20  
Hon/den triggar landfall.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

98 rubriker
293 svar

2. Gör den även så att alla andra... 21:49:53, 29/10 -20  
Gör den även så att alla andra nontokens funkar så också?
Landfall överallt! (:
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

80 rubriker
1928 svar

3. Eftersom det inte finns något ... 07:04:04, 30/10 -20  
Eftersom det inte finns något tillfälle som non-tokens finns på BF utan att vara Forests så ja. Allting kommer in som land.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Criell
NYKOMLING
Eskilstuna
@svm s. 30/10 -20

0 rubriker
2 svar

4. För att vara tydlig: Frågan gä... 11:33:46, 30/10 -20  
För att vara tydlig: Frågan gällde om Ashaya själv ensam triggar landfall på sin egen ability när hon spelas?
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

160 rubriker
7122 svar

5. Ashaya kommer in i spel som en... 12:01:49, 30/10 -20  
Ashaya kommer in i spel som en forest. Tireless Tracker triggar.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

160 rubriker
7122 svar

6. Lite regelbakgrund då: Det ... 12:10:01, 30/10 -20  
Lite regelbakgrund då:

Det finns en regel som säger att replacement effects som gäller en generell kort varav den själv tillhör inte påverkar densamme.

Ex: Orb of Dreams is an artifact that says “Permanents enter the battlefield tapped.” It won’t affect itself, so Orb of Dreams enters the battlefield untapped.

Det är lätt att dra slutsatsen att Ashaya då inte bör påverka sig själv. Abilityn är dock inte en replacement effect. (och det spelar ingen roll: Landfall är trigger)

Vad vi har är interaktion av continous effects. Om man har Glorious Anthem i spel och spelar Grizzly Bears så kommer Elemental Bond att trigga. Spelet ser inte en 2/2 komma i spel som sedan blir 3/3. Det ser en 3/3 komma i spel.

På samma sätt ser spelet en forest creature komma i spel när Ashaya spelas.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Uppdaterad: 12:10:50, 30/10 -20
Criell
NYKOMLING
Eskilstuna
@svm s. 30/10 -20

0 rubriker
2 svar

7. Glorious anthem-exemplet är in... 16:47:37, 30/10 -20  
Glorious anthem-exemplet är inte lika klurigt att förstå eftersom den redan ligger i spel när björnen kommer in. Men jag litar på dig, tack för info.

Kelvandil presenterar ett smakprov från sin have
Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!