Magic the Gathering
Magic the Gathering32537 medlemmar 843 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Scute Swarm och Luminous Brood... Legendery rule? ...
Zendikar lands living wish?
Senast läst: 17:10:25, 28/10 -20. Läst 554 gånger.
Zorgyn

Orzhov
MEDLEM
Västerås
@svm s. 24/3 -03

141 rubriker
1763 svar

Zendikar lands living wish? 22:50:00, 13/10 -20  
Hej

Antar att de nya split-länderna t.ex. Hagra Mauling // Hagra Broodpit inte går att hämta med Living Wish?

Såg att de inte räknades som land i leken för Goblin Charbelcher.

Kan vi hålla tummarna för att de ändrar på denna regel för att stoppa "Oops all spells" och i sin tur då låter mig wisha efter de från brädan istället?

Tack på förhand.

Mvh
Mårten

Uppdaterad: 22:50:19, 13/10 -20

Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

80 rubriker
1920 svar

1. Endast framsidan syns i alla z... 23:16:15, 13/10 -20  
Endast framsidan syns i alla zoner utom stack/battlefield.
(framsidan = den med svart triangel i övre vänstra hörnet)

Så nej, Hagra Mauling är ett instantcard i library/sideboard, inget annat. Går ej att hitta.
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 23:16:38, 13/10 -20
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

507 rubriker
8803 svar

2. Choper: gäller även grav och e... 07:36:12, 14/10 -20  
Choper: gäller även grav och exile?
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder spelmattor, pärmar, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
Zorgyn

Orzhov
MEDLEM
Västerås
@svm s. 24/3 -03

141 rubriker
1763 svar

3. Tackar, men du håller väl tumm... 07:52:15, 14/10 -20  
Choper skrev 23:16, 13/10 -20 Endast framsidan syns i alla zoner utom stack/battlefield.
(framsidan = den med svart triangel i övre vänstra hörnet)

Så nej, Hagra Mauling är ett instantcard i library/sideboard, inget annat. Går ej att hitta.

Tackar, men du håller väl tummarna för att de ändrar detta? :)

/Mårten
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

160 rubriker
7099 svar

4. Japp, även handen. Magmatic In... 11:04:42, 14/10 -20  
latsblaster skrev 07:36, 14/10 -20 Choper: gäller även grav och exile?

Japp, även handen. Magmatic Insight, Mox Diamond, Compulsive Research och Seismic Assault säger alla "nej du!"
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

307 rubriker
8111 svar

5. Hur funkar det med Oracle of M... 22:42:07, 14/10 -20  
Hur funkar det med Oracle of Mul Daya?
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

160 rubriker
7099 svar

6. Du får spela landsidan. Oavset... 08:56:00, 15/10 -20  
214 skrev 22:42, 14/10 -20 Hur funkar det med Oracle of Mul Daya?

Du får spela landsidan. Oavsett vad som låter dig spela land.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

507 rubriker
8803 svar

7. Enligt choper ser inte de kort... 08:56:10, 15/10 -20  
Enligt choper ser inte de korten landet på baksidan (tillhör library) och då antar jag att inte heller kort som Explorer's Scope eller Druidic Satchel hittar landet?

Hur svarar ni om det?
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder spelmattor, pärmar, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
Uppdaterad: 08:57:05, 15/10 -20
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

160 rubriker
7099 svar

8. Tyvärr har Wizards, vad jag hi... 09:09:31, 15/10 -20  
Tyvärr har Wizards, vad jag hittat iaf, failat med att få till reglerna i comp rules. Jag hittar noll support för att man får spela landet på baksidan alls.

Så är det förstås inte tänkt att det ska vara. Möjligen missar jag något. Men release notes är väldigt tydliga:

"To determine whether it is legal to play a modal double-faced card, consider only the characteristics of the face you're playing and ignore the other face's characteristics."


De har t.o.m. ett övertydligt exempel:

"If an effect allows you to play a land or cast a spell from among a group of cards, you may play or cast a modal double-faced card with any face that fits the criteria of that effect. For example, if Sejiri Shelter // Sejiri Glacier is in your graveyard and an effect allows you to play lands from your graveyard, you could play Sejiri Glacier. That effect doesn't allow you to cast Sejiri Shelter."



Vi summerar:
Om du vill veta om ett kort är ett land, så får du inte räkna med baksidan. Detta omfattar kort som:

Explorer's Scope
Druidic Satchel
Magmatic Insight
Mox Diamond
Compulsive Research
Seismic Assault
Living Wish
Goblin Charbelcher
Skyshroud Ranger
Uro, Titan of Nature's Wrath


Om du istället vill spela ett land så får du spela landsidan. Detta omfattar kort som:
Crucible of Worlds
Oracle of Mul Daya
Explore
Fallen Shinobi
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Uppdaterad: 09:13:48, 15/10 -20
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!