Magic the Gathering
Magic the Gathering32535 medlemmar 808 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ZENDIKAR RISING Bästa setreview? ...
Kul på prereleasen.? Bästa minne?
Senast läst: 08:28:46, 27/10 -20. Läst 626 gånger.
Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
Lund
@svm s. 16/11 -01

240 rubriker
3553 svar

Kul på prereleasen.? Bästa minne? 13:01:23, 21/9 -20  
Hände det något kul? Har du något bra minne at dela med dig av?


Själv är jag mest glad över att jag lyckades lira alla fem rundor trots att jag hade 4 ärenden av att hämta och lämna barn medelst cykel, runtom i staden mellan rundorna under själva swissen. 3-2 gick jag, hade med lite skärpa och tur kunnat vara dock 5-0. Förlorade I runda 3 mot en helt galen rödvit lek som lade röda rare landfall enchantmenten runda 3 och sedan Leyline Tyrant r4.
 
Ranking av svenska magispelare 1996-2014 2015 2016 2017

Auktion av Standard, EDH och Modern!
Uppdaterad: 16:15:39, 21/9 -20

partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

160 rubriker
7099 svar

1. Fick smaka i Verazol, the Spli... 13:14:57, 21/9 -20  
Fick smaka i Verazol, the Split Current med 4 counters som först kopierade en kickad Into the Roil och några rundor sedan kopierade en kickad Inscription of Insight.

Studsa två av mina fyra varelser, scry 2, dra två gör en 8/8.
Studsa mina resterande två varelser, scry 2, dra två, gör en 10/10.

Jag vann inte den.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
FirstSnow

Izzet
MEDLEM
Skövde
@svm s. 2/5 -18

1 rubriker
11 svar

2. Omnath, Locus of Creation in i... 13:26:16, 21/9 -20  
Omnath, Locus of Creation in i Roiling Regrowth och Phylath, World Sculptor turen efter. Det gick inte så bra överlag men att få göra det där i limited var värt det.
Jolly_roger
SM-VINNARE 2014
JUDGE L1
Växjö
@svm s. 27/6 -06

205 rubriker
3670 svar

3. Hade 32 Scute Swarm tokens i s... 15:08:41, 21/9 -20  
Hade 32 Scute Swarm tokens i spel. Kunde blivit mer om inte min motståndare dött av dem.
 
Varje gång någon rippar en booster gråter draftgudinnan.

Min Magicblogg: Klicka

Men det kanske bara är jag.
r1kka
MEDLEM
Malmö
@svm s. 7/8 -14

17 rubriker
115 svar

4. kickade en Cinderclasm in i xx... 19:17:30, 21/9 -20  
kickade en Cinderclasm in i xx Scute Swarm där han sen scoopade
Riggedlands
GULDMEDLEM
Uppsala
@svm s. 12/9 -19

1 rubriker
75 svar

5. Lyckades dra en gudomlig draft... 23:02:55, 21/9 -20  
Lyckades dra en gudomlig draft med Merfolk Windrobber och Zareth San, the Trickster.
 
Älskar gamla foils med wizardsstjärnan.

Kontakta mig om du har dessa foils!
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

507 rubriker
8803 svar

6. Måste man inte betala addition... 17:51:29, 23/9 -20  
partysmurphen skrev 13:14, 21/9 -20 Fick smaka i Verazol, the Split Current med 4 counters som först kopierade en kickad Into the Roil och några rundor sedan kopierade en kickad Inscription of Insight.

Studsa två av mina fyra varelser, scry 2, dra två gör en 8/8.
Studsa mina resterande två varelser, scry 2, dra två, gör en 10/10.

Jag vann inte den.

Måste man inte betala additional Costs även på kopian?
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder spelmattor, pärmar, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

160 rubriker
7099 svar

7. Bra fråga! Nej, det behöver... 08:24:58, 24/9 -20  
latsblaster skrev 17:51, 23/9 -20
partysmurphen skrev 13:14, 21/9 -20 Fick smaka i Verazol, the Split Current med 4 counters som först kopierade en kickad Into the Roil och några rundor sedan kopierade en kickad Inscription of Insight.

Studsa två av mina fyra varelser, scry 2, dra två gör en 8/8.
Studsa mina resterande två varelser, scry 2, dra två, gör en 10/10.

Jag vann inte den.

Måste man inte betala additional Costs även på kopian?

Bra fråga!

Nej, det behöver man inte. Samma sak med Fling, du behöver inte offra en varelse till.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

507 rubriker
8803 svar

8. Är alla additional Costs i mtg... 18:18:58, 24/9 -20  
partysmurphen skrev 08:24, 24/9 -20
latsblaster skrev 17:51, 23/9 -20
partysmurphen skrev 13:14, 21/9 -20 Fick smaka i Verazol, the Split Current med 4 counters som först kopierade en kickad Into the Roil och några rundor sedan kopierade en kickad Inscription of Insight.

Studsa två av mina fyra varelser, scry 2, dra två gör en 8/8.
Studsa mina resterande två varelser, scry 2, dra två, gör en 10/10.

Jag vann inte den.

Måste man inte betala additional Costs även på kopian?

Bra fråga!

Nej, det behöver man inte. Samma sak med Fling, du behöver inte offra en varelse till.

Är alla additional Costs i mtg jämställda (trodde det kunde skilja sig åt)? Tänker inte att en overloadad spell som kopieras blir overloadad eftersom den alternativa kostnaden (overload-cost) inte har betalts för kopian, att detta skiljer sig från låsta modes (charms/commands), vilket dock skulle strula till det för nya sultai-cykeln med kicker där man vid kicker inte behöver välja bort ... ? ? ?
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder spelmattor, pärmar, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
partysmurphen
JUDGE L1
HEDERSMEDLEM
Linköping
@svm s. 19/2 -03

160 rubriker
7099 svar

9. Alternative och additional cos... 10:41:39, 25/9 -20  
Alternative och additional costs kopieras. Dvs även overload. Det skulel så klart bli konstigt om det inte var så; En overloadad Cyclonic Rift har inga targets, så en om en kopia inte skulle kopiera det den ordinarie spellen gjorde skulle du ha en spell med targets som inte har targets valda.

Observera att de flesta kopieringseffekter låter dig ändra targets, men kopieringen i sig tillåter inte detta. Så om en effekt kopierar en overloadad Cyclonic Rift utan att man får ändra targets, och regeln sagt att alternative costs inte räknats ... Det hade inte varit möjligt!Då hade man haft en spell på stacken som kräver targets men som inte har några.



706.10. To copy a spell, activated ability, or triggered ability means to put a copy of it onto the stack; a copy of a spell isn’t cast and a copy of an activated ability isn’t activated. A copy of a spell or ability copies both the characteristics of the spell or ability and all decisions made for it, including modes, targets, the value of X, and additional or alternative costs. (See rule 601, “Casting Spells.”) Choices that are normally made on resolution are not copied. If an effect of the copy refers to objects used to pay its costs, it uses the objects used to pay the costs of the original spell or ability. A copy of a spell is owned by the player under whose control it was put on the stack. A copy of a spell or ability is controlled by the player under whose control it was put on the stack. A copy of a spell is itself a spell, even though it has no spell card associated with it. A copy of an ability is itself an ability.


Example: A player casts Fork, targeting an Emerald Charm. Fork reads, “Copy target instant or sorcery spell, except that the copy is red. You may choose new targets for the copy.” Emerald Charm is a modal green instant. When the Fork resolves, it puts a copy of the Emerald Charm on the stack except the copy is red, not green. The copy has the same mode that was chosen for the original Emerald Charm. It does not necessarily have the same target, but only because Fork allows choosing of new targets.


Example: Fling is an instant that reads, “As an additional cost to cast this spell, sacrifice a creature” and “Fling deals damage equal to the sacrificed creature’s power to any target.” When determining how much damage a copy of Fling deals, it checks the power of the creature sacrificed to pay for the original Fling.


Example: Dawnglow Infusion is a sorcery that reads, “You gain X life if {G} was spent to cast this spell and X life if {W} was spent to cast it.” Because mana isn’t an object, a copy of Dawnglow Infusion won’t cause you to gain any life, no matter what mana was spent to cast the original spell.
 
Om man tejpar över plastfickemynningar så har man inte riktigt förstått vad det är man försöker åstadkomma.
Uppdaterad: 10:45:58, 25/9 -20
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

507 rubriker
8803 svar

10. Det betyder att spell-kopior s... 18:38:27, 26/9 -20  
Det betyder att spell-kopior skiljer sig väldigt mycket åt från permanent-kopior som ju har samma utseende som original-kortet och ibland förvandlar sig till rena länder för att de är det från början.
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder spelmattor, pärmar, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
BYT BORD TILL


 
  Zendikar Rising! Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!