Magic the Gathering
Magic the Gathering32480 medlemmar 770 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Edh commander... Arena mot hexproof ...
Opt + Elsha of the Infinite
Senast läst: 16:49:30, 25/9 -20. Läst 263 gånger.
Shazica

Selesnya
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 1/3 -13

9 rubriker
23 svar

Opt + Elsha of the Infinite 12:57:45, 11/9 -20  
Jag spelar Opt med Elsha of the Infinite i spel. Har jag möjligheten att scrya 1, kolla på toppen med Elsha, spela kortet via Elsha, och sen dra ett kort genom Opt? Eller måste hela Opt resolva samtidigt?

Olly

Azorius
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 16/11 -01

29 rubriker
167 svar

1. Opt måste resolva i sin helhet... 13:03:15, 11/9 -20  
Opt måste resolva i sin helhet. Dock ser jag ingen vinning i det eftersom du ändå kan se kortet utan opt och spela det innan?

Uppdaterad: 13:05:20, 11/9 -20
Shazica

Selesnya
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 1/3 -13

9 rubriker
23 svar

2. Misstänkte det. Tack så mycket... 13:05:21, 11/9 -20  
Misstänkte det. Tack så mycket!

EDIT: Inte om kortet på toppen innan jag spelar Opt är ett land. Om det fanns ett utrymme för att ev. spela något med Elsha mellan scry och draw från Opt hade jag kunnat spela något för att minska chansen att hamna med land på toppen :)

Uppdaterad: 13:07:43, 11/9 -20



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!