Magic the Gathering
Magic the Gathering32480 medlemmar 772 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Interaktion Azor... Lurrus och Grafdigger's Cage ...
Regelfråga om Necromancy
Senast läst: 14:59:07, 21/9 -20. Läst 554 gånger.
MosaicDryhop

Golgari
MEDLEM
Piteå
@svm s. 2/8 -17

1 rubriker
7 svar

Regelfråga om Necromancy 23:13:25, 6/8 -20  
Jag spelade en commandermatch ikväll där en underlig situation uppstod. Min motståndare spelade en Necromancy som med Voldaren Pariah som target. Han valde sedan att sacca 3 creatures för att flippa den. Vad händer Necromancy samt Abolisher of Bloodlines i detta läge?

Vintrastorm
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/1 -14

36 rubriker
88 svar

1. Inget. Det är fortfarande samm... 23:28:12, 6/8 -20  
Inget. Det är fortfarande samma permanent.

"Transforming a permanent doesn't affect any Auras or Equipment attached to that permanent. Similarly, any counters on the permanent will remain on that permanent after it transforms."

"Damage marked on a double-faced permanent will stay marked on that permanent after it transforms."

https://mtg.gamepedia.com/Transform

Uppdaterad: 23:32:11, 6/8 -20
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!