Magic the Gathering
Magic the Gathering32480 medlemmar 769 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Regelfråga: Multipla Brainwash... Regelfråga om Necromancy ...
Interaktion Azor
Senast läst: 06:54:47, 23/9 -20. Läst 367 gånger.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

93 rubriker
279 svar

Interaktion Azor 16:29:38, 6/8 -20  
Tjipp!

Sitter som alltid o undrar om brew, och nu:

Allas vår vän Teferi, Time Raveler , hur funkar hans static tillsammans med etb-triggern ifrån Azor, the Lawbringer ? Kommer Azor totalförbjuda spells lite som Teferi, Mage of Zhalfir brukat göra med Knowledge Pool?

Uppdaterad: 16:32:37, 6/8 -20

Nej

Golgari
MEDLEM
Eksjö
@svm s. 1/7 -13

8 rubriker
6 svar

1. Nej, Teferis static ändrar nä... 17:20:01, 6/8 -20  
Nej,
Teferis static ändrar när din opponent får spela. t.ex din opponent får spela Snapcaster Mage i sin mainphase, targeta Lightning Bolt i sin graveyard och sedan casta Lighning Bolt när stacken är tom igen.

Azors etb förhindrar bara instants och sorceries.
Din opponent kan fortfarande spela alla andra typer av spells.
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

93 rubriker
279 svar

2. Jag uppfattade det mer som att... 17:35:07, 6/8 -20  
Jag uppfattade det mer som att Teferi säger "only any time they could cast a sorcery", medan Azor säger att de inte kan casta sorceries. Att det därför skulle förhindra andra spells pga wordingen, men då är det inte så då

Uppdaterad: 17:37:16, 6/8 -20
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

78 rubriker
1900 svar

3. Treferi gör inte om sakerna ti... 08:14:02, 7/8 -20  
Treferi gör inte om sakerna till Sorcerys, alltså kommer han inte att skaka hand med Azor för att stoppa allt nej.

"any time they could cast a sorcery" är en förkortning av 301.1 + 302.1 + 303.1 + 306.1 + 307.1
Helt enkelt, får spelas i sin main phase när stacken är tom, definierat för varje korttyp som har den regeln. Istället för att skriva ut hela regeln så förkortar man det till "only any time you could cast a sorcery".

(A player who has priority may cast a "cardtype" card from their hand during a main phase of their turn when the stack is empty. Casting a sorcery as a spell uses the stack. (See rule 601, “Casting Spells.”))
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 11:47:57, 7/8 -20
Iniovan

Azorius
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/6 -13

93 rubriker
279 svar

4. Tack judge för förtydligande! ... 11:45:42, 7/8 -20  
Tack judge för förtydligande! (:



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!