Magic the Gathering
Magic the Gathering32480 medlemmar 773 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Regelfråga om Necromancy... pestilent haze ...
Lurrus och Grafdigger's Cage
Senast läst: 01:48:35, 25/9 -20. Läst 448 gånger.
ottifant
HEDERSMEDLEM
Brandstorp
@svm s. 7/10 -02

91 rubriker
1215 svar

Lurrus och Grafdigger's Cage 12:07:01, 6/8 -20  
Spelade precis en match på Arena där jag med en Adventure-lek fetchade en Grafdigger's Cage från min bräda för att motverka motståndarens Lurrus of the Dream-Den. Trots det kunde motståndaren spela Stonecoil Serpent utan problem från graven efter min artefakt kommit i spel.
Är det en glitch i MTG Arena eller missar jag något?

Spetaelsk

Selesnya
MEDLEM
Båtskärsnäs
@svm s. 13/3 -10

13 rubriker
111 svar

1. Grafdiggers ska definitivt gör... 12:48:48, 6/8 -20  
Grafdiggers ska definitivt göra så att det inte går att casta creatures från graven. Skicka en ticket eller något i arena? Jag är inte så hemma på hur sånt går till då jag själv är en pappersnisse.
 
Jag tycker om att spela Magic.

[img="/xmas-19/jk-card-1.jpg"]
Uppdaterad: 12:49:25, 6/8 -20
Choper

Izzet
JUDGE L2
REDAX
Skövde
@svm s. 26/5 -04

78 rubriker
1900 svar

2. Som spetaelsk säger: Grafdigge... 15:20:33, 6/8 -20  
Som spetaelsk säger: Grafdigger's Cage ska göra det omöjligt på grund av "cant play spells from GY" delen.


Vare sig Arena eller MTGO är särskilt bra ställen för att få korrekta regler :)
 
Ingen regel utan undantag.
Även det är en regel.

Hitta Skövde Magicförening på facebook, där hittar ni allt vi gör :)
Uppdaterad: 15:21:07, 6/8 -20

Mällroth presenterar ett smakprov från sin have
Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!