Magic the Gathering
Magic the Gathering32270 medlemmar 807 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Basri Ket... Animate Dead på en Bartel Rune ...
Rakdos, Lord of riots + command tax
Senast läst: 12:52:38, 7/7 -20. Läst 473 gånger.
bloodgraz2

Orzhov
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 23/12 -14

10 rubriker
20 svar

Rakdos, Lord of riots + command tax 13:11:00, 24/5 -20  
Tjena, Ponera att min 'Rakdos, Lord of Riots' dör och hamnar i commandzone, jag ger sen min motståndare 2 i skada rakt i fejset, får jag rabatt med 2 mana när jag vill spela om 'Rakdos, Lord of Riots' ?
Kan man med andra ord fuska ut honom på detta sätt genom att undvika den ökande command tax som uppstår varje gång den dör och hamnar i command zone?

214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

307 rubriker
8074 svar

1. där var jag lite snabb, rakdos... 13:35:08, 24/5 -20  
där var jag lite snabb, rakdos kan inte göra sig själv billigare.
 
[Link= '][/link]

"214 har rätt i allt" - allek

"214 vet vad han snackar om" - nepO
Uppdaterad: 18:38:44, 24/5 -20
SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

85 rubriker
562 svar

2. Spelar inte mycket commander m... 13:50:35, 24/5 -20  
Spelar inte mycket commander men jag ser inte varför det skulle vara någon skillnad angående denna fråga - från kortspecifika regler;

10/1/2012
Rakdos's last ability won't reduce the cost to cast Rakdos itself. It applies only to creature spells you cast once Rakdos is on the battlefield.

Med andra ord; Svaret på OPs fråga är nej.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

503 rubriker
8732 svar

3. Du måste förstås ha en permane... 17:24:39, 24/5 -20  
Du måste förstås ha en permanent på battlefield för att dess static ability ska gälla?
 
Jag köper, byter och säljer kort samt erbjuder spelmattor, pärmar, 9-korts fickor och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
SidPao
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/2 -07

85 rubriker
562 svar

4. Det brukar absolut vara så, an... 19:28:09, 24/5 -20  
latsblaster skrev 17:24, 24/5 -20 Du måste förstås ha en permanent på battlefield för att dess static ability ska gälla?

Det brukar absolut vara så, annars står det i wordingen vart dess static är "in effect".

ex på static som inte är på battlefield: Anger

Då det handlar om commander så kanske bloodgraz2 har hört talas om kort med "eminence" och tänkt att Rakdos funkade som dessa kort.. eller så är hen bara lite osäker och vill ha förtydligande.

ex på eminence: The Ur-Dragon
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!