Magic the Gathering
Magic the Gathering32196 medlemmar 776 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Går Lumbering Battlement och R... Interaktion Risen Reef ...
Counters och trigger-ordning?
Senast läst: 10:40:57, 27/5 -20. Läst 302 gånger.
Gambit
MEDLEM
Linköping
@svm s. 16/10 -06

41 rubriker
38 svar

Counters och trigger-ordning? 20:17:30, 7/4 -20  
Jag är lite ringrostig och har lite frågor:

1. Om jag har en Corpsejack Menace, och sen spelar Cytoplast Root-Kin så har jag för mig att den kommer in med dubbelt så många counters och triggar tex Evolve med det uppdaterade numret (dvs 8, inte 4 eller 0), visst?

2. Om jag har en Renegade Krasis och spelar Cytoplast Root-Kin, så triggar de samtidigt och jag kan välja att trigga Evolve innan Cytoplast Root-Kin:s förmåga för att få counters, eller kollar den "targets" redan när den triggar?

3. Om jag har en Renegade Krasis med och Cytoplast Root-Kin, och sen spelar Rakdos Cackler som kommer in med en counter på sig som 2/2, så kan jag Graft:a med Cytoplast Root-KinRakdos Cackler blir 3/3, men då har Renegade Krasis redan triggat (eller snarare fått sin chans att trigga), så då Evolvar den inte, eller?

4. Angående just stacken, finns det val som jag måste göra för att trigga detta i rätt ordning, och vilka isf (tex, triggar Graft och Renegade Krasis samtidigt, och jag får välja vilken som sker först, men sen läggs Corpsejack Menace och resolvar innan den andra hunnit resolva, etc)?

5. Om jag spelar Burst of Strength så får man dubbelt så många att sätta dit man flyttar än man tog bort, tack vare Corpsejack Menace, right?

JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

227 rubriker
2070 svar

1. 1. Stämmer. 2. Du äger båda t... 11:29:22, 8/4 -20  
1. Stämmer.
2. Du äger båda triggers, och händer de samtidigt bestämmer du i vilken ordning de resolvar.
3.
4. Corpsejack Menace är ingen trigger, utan en replacement effekt, du får dubbla counters utan att någon trigger händer. Graft och evolve triggas samtidigt, och du väljer i vilken ordning de händer.
5. Du får 2 counters av Burst of Strength.
 
Jag saccar LED för tre blå.....
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

503 rubriker
8704 svar

2. 3. Nej. Evolve måste se högre ... 13:39:37, 8/4 -20  
3. Nej. Evolve måste se högre P eller T både vid trigger och resolv eftersom den har "if"-wordingen.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har ett och annat kort och uppdaterar min have!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
Gambit
MEDLEM
Linköping
@svm s. 16/10 -06

41 rubriker
38 svar

3. Ah, grymt, tack! Såg att ja... 08:51:09, 10/4 -20  
JonasHob skrev 11:29, 8/4 -20 1. Stämmer.
2. Du äger båda triggers, och händer de samtidigt bestämmer du i vilken ordning de resolvar.
3.
4. Corpsejack Menace är ingen trigger, utan en replacement effekt, du får dubbla counters utan att någon trigger händer. Graft och evolve triggas samtidigt, och du väljer i vilken ordning de händer.
5. Du får 2 counters av Burst of Strength.

Ah, grymt, tack!

Såg att jag skrev fel på 5; jag menade tex Bioshift (eller Graft, antar jag), dvs om jag tar bort ett visst antal, så får jag lägga till dubbelt så många, eller?
JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

227 rubriker
2070 svar

4. Ja, att flytta counters räknas... 09:09:16, 10/4 -20  
Gambit skrev 08:51, 10/4 -20
JonasHob skrev 11:29, 8/4 -20 1. Stämmer.
2. Du äger båda triggers, och händer de samtidigt bestämmer du i vilken ordning de resolvar.
3.
4. Corpsejack Menace är ingen trigger, utan en replacement effekt, du får dubbla counters utan att någon trigger händer. Graft och evolve triggas samtidigt, och du väljer i vilken ordning de händer.
5. Du får 2 counters av Burst of Strength.

Ah, grymt, tack!

Såg att jag skrev fel på 5; jag menade tex Bioshift (eller Graft, antar jag), dvs om jag tar bort ett visst antal, så får jag lägga till dubbelt så många, eller?

Ja, att flytta counters räknas som "placed" counters, så de dubblas med corpsejack.
 
Jag saccar LED för tre blå.....

kordwac presenterar ett smakprov från sin have
Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!