Magic the Gathering
Magic the Gathering32105 medlemmar 767 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Äventyr i graven... Trample, double strike och pro ...
Att untappa Undiscovered Paradise utanför eget untap step
Senast läst: 18:18:28, 8/4 -20. Läst 685 gånger.
Yenx
MEDLEM
Bandhagen
@svm s. 9/12 -18

7 rubriker
12 svar

Att untappa Undiscovered Paradise utanför eget untap step 01:56:46, 23/2 -20  
Hej på er! Tänker jag rätt här?

Säg att jag spelar med en Prophet of Kruphix ute och har tappat Undiscovered Paradise, när det blir en motståndares tur, visst får jag väl untappa landet och slipper ta upp det?

Men jag behöver väl fortfarande ta upp det på min untap step, även om jag inte tappar det på nytt?

Stort tack på förhand!

latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

502 rubriker
8656 svar

1. Att landet ska tas tillbaka un... 07:38:31, 23/2 -20  
Att landet ska tas tillbaka under untap-step är en del av mana-abilityn. Det gäller inte på andras untap-step.

Landet är erratat så det är inte någon triggered ability. Eftersom mana-abilityn inte kan kontras sker det ändå.
 
Jag köper, byter och säljer kort. Jag har ett och annat kort och uppdaterar min have!
Numera har jag swish!
Phoenix of Endless Fury, Desperate Looting, Tanelorn
Uppdaterad: 07:40:44, 23/2 -20
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

116 rubriker
4569 svar

2. Från Oracle: "Tap: Add one ... 09:12:48, 23/2 -20  
Från Oracle:

"Tap: Add one mana of any color. During your next untap step, as you untap your permanents, return Undiscovered Paradise to its owner's hand."
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
@svm s. 12/4 -14

55 rubriker
565 svar

3. Så för oss som nog inte är hel... 16:04:40, 23/2 -20  
latsblaster skrev 07:38, 23/2 -20 Att landet ska tas tillbaka under untap-step är en del av mana-abilityn. Det gäller inte på andras untap-step.

Landet är erratat så det är inte någon triggered ability. Eftersom mana-abilityn inte kan kontras sker det ändå.

Så för oss som nog inte är helt med, vad gäller vid följande:
A: Under motståndaren untap fas?
B: Under min untap fas?
för dessa två kort?

Uppdaterad: 16:04:58, 23/2 -20
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

116 rubriker
4569 svar

4. Precis vad som står i oraclete... 17:08:42, 23/2 -20  
MagicOfJesper skrev 16:04, 23/2 -20
latsblaster skrev 07:38, 23/2 -20 Att landet ska tas tillbaka under untap-step är en del av mana-abilityn. Det gäller inte på andras untap-step.

Landet är erratat så det är inte någon triggered ability. Eftersom mana-abilityn inte kan kontras sker det ändå.

Så för oss som nog inte är helt med, vad gäller vid följande:
A: Under motståndaren untap fas?
B: Under min untap fas?
för dessa två kort?

Precis vad som står i oracletexten. Om du har använt landet så ska du ta upp det på handen på DIN nästa untap. Andras untap är irrelevanta.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!